Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2008

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΑ

Παρακολουθώντας τα βίντεο τι θα 'γραφες σ' ένα άρθρο για το βιβλίο στην εφημερίδα;

Άσκηση(Γλώσσα): Στην ερώτηση λείπουν κάποια φωνήεντα. Θυμάσαι τι συμβαίνει; Στείλε τώρα την απάντησή σου με email...

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ EMAIL


Δε θέλω να πάω φοβάμ...., το παιδί ήταν αν....πόμονο, η μητέρα τον ξαναρώτ...σε, τελικά επισκ΄.....ασαν το δόντι, κάποιοι μοχθηρ΄... στρατι΄...τες, σκαρφάλ...σαν στα τ΄....χη, ο τ΄....χος είναι χάλια, όλα διαλύθ...καν,ξαφν...κά ακούω μια φ...νή, τότε ο φρουρός ξύπν....σε, ...πήρχε ένα κάστρο, όταν τα είδε φοβήθ...κε, εκεί τελ΄......νει η ιστορία...

.

Γλώσσα-Απάντησε με email


Βάζω κάθε ρήμα στη φωνή που ανήκει :
(τραβώ, δείχνω, λούζομαι, τρέχω, κρατιέμαι, μαζεύομαι, λύνω, χτενίζομαι, γράφω, πλένομαι)

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

_______________________ ___________________________

_______________________ ___________________________

_______________________ ___________________________

_______________________ ___________________________

Το διάβασμα είναι δικαίωμα κάθε παιδιού!










Το Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) σας προσκαλούν στην 1η Έκθεση Παιδικού & Εφηβικού Βιβλίου που θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 4 Φεβρουαρίου 2008 στις εγκαταστάσεις της ΗELEXPO, στο Μαρούσι.Τέσσερις μέρες για να μεταδώσουμε στα παιδιά και στους νέους τη χαρά της ανάγνωσης. Μια μαγική συνάντηση ανάμεσα στους συγγραφείς και τους αναγνώστες, για να ανθίσει ένας καινούργιος απέραντος κόσμος.




Τι θα βρείτε στην έκθεση:




• Εκδότες παιδικού βιβλίου θα παρουσιάσουν τη βιβλιοπαραγωγή τους και θα φιλοξενήσουν τους μικρούς επισκέπτες στα περίπτερά τους.




• Περισσότερες από 50 εκδηλώσεις: παιδικές παραστάσεις, συναντήσεις με αγαπημένους συγγραφείς και εικονογράφους, θεατρικά και μουσικά δρώμενα, εργαστήρια, εκθέσεις.




• Ειδικό περίπτερο όπου θα εκτίθενται παλιά αγαπημένα παιγνίδια από τις δεκαετίες ‘30, ‘40 και ‘50 και σπάνιες εκδόσεις της ίδιας περιόδoυ από τη συλλογή του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου (ΕΛΙΑ).




• Κεντρικό περίπτερο αφιερωμένο στην τιμώμενη χώρα: Ολλανδία.




• Έκθεση με τις ελληνικές υποψηφιότητες για τα βραβεία Andersen.




• Προβολές ταινιών μηκρού μήκους για παιδιά και νέους (Camera Zizanio) από το Διεθνές Φεστιβάλ Ολυμπίας.




Ανοικτή στο κοινό από 9.00 - 20.00 (τη Δευτέρα έως 16.00)


Εδώ, θα μάθεις περισσότερα...

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2008

ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ











Μελέτησε όλες τις αναρτήσεις για τη ρύπανση των θαλασσών:










  • Εντόπισε τις αιτίες δημιουργίας της





  • Βρες τις συνέπειες της ρύπανσης





  • Δώσε τις δικές σου προτάσεις για το τι πρέπει να γίνει

ΜΕΛΕΤΗ-ΡΥΠΑΝΣΗ ΘΑΛΑΣΣΩΝ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ-FAST FOOD



Ποια η γνώμη σου; Ψήφισε...

Η Cola «χτυπάει» στα νεφρά!


Η επιδημιολογική μελέτη που «ενοχοποιεί» τα αναψυκτικά τύπου cola για βλάβες στα νεφρά εκπονήθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ
Δύο ποτήρια αναψυκτικών τύπου κόλα την ημέρα μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στα νεφρά. Επιδημιολογική μελέτη ερευνητών από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (ΝΙΗ) των ΗΠΑ έδειξε ότι η καθημερινή κατανάλωση ποτών κόλα συνδέεται με διπλάσιο κίνδυνο για ανάπτυξη χρόνιας νεφρικής νόσου. Ήταν έως σήμερα γνωστό από διάφορες μελέτες ότι η συχνή κατανάλωση αναψυκτικών αυξάνει τον κίνδυνο σακχαρώδη διαβήτη και παχυσαρκίας. Επίσης, τα αναψυκτικά τύπου κόλα- τα οποία περιέχουν υψηλά επίπεδα φωσφορικού οξέος- έχουν συσχετιστεί με νεφρολιθίαση. Τα στοιχεία αυτά, όμως, βασίζονταν κυρίως σε επιστημονικές παρατηρήσεις και μικρές μελέτες. Η πρόσφατη έρευνα δίνει νέα διάσταση στο θέμα.

Διάβασε εδώ...

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2008

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕ ME EMAIL



Υπάρχουν 12 άνθρωποι σ' ένα δωμάτιο. 6 άνθρωποι φορούν κάλτσες και 4 άνθρωποι φορούν παπούτσια, 3 άνθρωποι φορούν και τα δύο.


  • Πόσοι άνθρωποι είναι με γυμνά πόδια;

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,ΠΡΟΒΛΗΜΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΕ EMAIL


Ο φημισμένος παιχνιδοκατασκευαστής
Ορφέας Θ.-τυχεροί που τον έχουμε στην τάξη μας-κατασκεύασε ένα παιχνίδι που στον πρώτο μήνα παραγωγής του έκανε 467 πωλήσεις. Στο δεύτερο μήνα είχε 567 πωλήσεις και στον τρίτο 172 λιγότερες απ' ότι στο δεύτερο.


  • Πόσες πωλήσεις έκανε και στους 3 μήνες;

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ



Παρθενώνας
Ο ναός που οι Αθηναίοι αφιέρωσαν στην προστάτιδα της πόλης τους, Αθηνά Παρθένο, είναι το λαμπρότερο δημιούργημα της αθηναϊκής δημοκρατίας στην περίοδο της μεγάλης ακμής της και το αρτιότερο ως προς τη σύνθεση και την εκτέλεση από τα οικοδομήματα του Ιερού Βράχου. Κτίσθηκε κατά τα έτη 447-438 π.Χ., στο πλαίσιο του ευρύτερου οικοδομικού προγράμματος που συντελέσθηκε στην Ακρόπολη με πρωτοβουλία του Περικλή, και πάνω στη θέση παλαιότερων ναών αφιερωμένων στην Αθηνά. Ο Περίκλειος Παρθενών (Παρθενών ΙΙΙ) ...
περισσότερα



Ερέχθειο
Το Ερέχθειο, κομψό οικοδόμημα με ιδιαίτερο χαρακτήρα και αρχιτεκτονική μορφή, βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του βράχου της Ακρόπολης. Οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 421-406 π.Χ., αντικαθιστώντας τον πρωιμότερο ναό, που βρισκόταν λίγο πιο νότια και ήταν αφιερωμένος στην Αθηνά Πολιάδα, το λεγόμενο ''Αρχαίο ναό''. Ο ναός αναφέρεται ως ''Ερέχθειο'' μόνο από τον Παυσανία (1.26.5) και η ονομασία αυτή σχετίζεται με το μυθικό βασιλιά των Αθηνών Ερεχθέα, που λατρευόταν αρχικά στη θέση αυτή. Από άλλες πηγές το ...
περισσότερα



Προπύλαια
Τα Προπύλαια της Ακρόπολης των Αθηνών κτίσθηκαν στη δυτική πλευρά του βράχου,σε σχέδια του αρχιτέκτονα Μνησικλή, στη θέση όπου τοποθετείται και η πύλη του οχυρού της μυκηναϊκής ακρόπολης. Γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ., την εποχή των Πεισιστρατιδών, και ενώ ο χώρος είχε ήδη διαμορφωθεί σε ιερό αφιερωμένο στη θεά Αθηνά, κτίσθηκε το πρώτο πρόπυλο. Ένα νέο πρόπυλο κατασκευάσθηκε μεταξύ των ετών 510-480 π.Χ., αλλά καταστράφηκε από τους Πέρσες το 480 π.Χ. Μετά τα Περσικά επισκευάσθηκε ή ξαναοικοδομήθηκε κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του ...
περισσότερα



Ναός της Αθηνάς Νίκης
Ο ναός της Αθηνάς Νίκης βρίσκεται στη νοτιοδυτική πλευρά του Ιερού Βράχου, στη θέση όπου στα μυκηναϊκά χρόνια υπήρχε ο πύργος του τείχους, που προστάτευε την είσοδο στην ακρόπολη. Ο κλασικός ναός κτίστηκε μεταξύ των ετών 426-421 π.Χ. σε σχέδια του αρχιτέκτονα Καλλικράτη και αποτελεί το διάδοχο πρωιμότερων ναών, επίσης αφιερωμένων στην Αθηνά Νίκη. Ο πρώτος χρονολογείται στα μέσα του 6ου αιώνα π.Χ., ήταν ξύλινος και καταστράφηκε από τους Πέρσες το 480 π.Χ. Στην ίδια περίοδο χρονολογείται και η «εσχάρα», ...
περισσότερα

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ


Οι τρεις επιφανείς άγιοι και θεολόγοι της χριστιανικής θρησκείας, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός.
Αναδείχθηκαν οι περισσότερο σημαντικοί εκκλησιαστικοί πατέρες και άγιοι. Η σοφία και η δράση τους έδωσε σ' αυτούς τον τίτλο των μεγίστων φωστήρων, όπως ψέλνεται και στο τροπάριό τους: «Τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου θεότητος...».
Και οι τρεις έδειξαν υποδειγματική προσήλωση στη χριστιανική θρησκεία κι η ζωή τους ήταν γεμάτη από τους αγώνες τους γι' αυτή. Τα συγγράμματά τους, αλλά και η προφορική τους διδασκαλία έδωσαν δόξα και αίγλη στη χριστιανική παιδεία.
Γαλουχημένοι με τα βαθιά νοήματα της θρησκείας και άριστοι γνώστες της αρχαίας ελληνικής σοφίας, συνδυάζουν τις γνώσεις τους αυτές και προσφέρουν τις πρώτες βάσεις στη διαμόρφωση της ελληνοχριστιανικής παιδείας και του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού. Για τη μεγάλη προσφορά τους στα γράμματα ανακηρύχτηκαν άγιοι προστάτες των γραμμάτων, των μαθητών και γενικά της σπουδάζουσας νεολαίας.
Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του ια' αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους. Κι επειδή είναι και προστάτες των γραμμάτων, καθιερώθηκε αυτή η γιορτή να είναι και γιορτή των γραμμάτων και της ελληνοχριστιανικής παιδείας. Η καθιέρωση αυτή έγινε μετά την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό και από το 1842 η γιορτή καθιερώθηκε ως εκπαιδευτική από τη σύγκλητο του πανεπιστήμιου Αθηνών. Η γιορτή αυτή επεκτάθηκε και στα γυμνάσια και στα δημοτικά σχολεία που την ημέρα αυτή αργούν.

Ευγένιος Τριβιζάς


Ο εφευρέτης του γαργαλιού
Εχω ανακαλύψει 484 νέες χώρες. Η πιο γνωστή είναι η Φρουτοπία





ΤΕΡΗΔΟΝΑ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ


Ξεφορτώσου τα "τέρατα" που απειλούν τα δόντια σου...

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ



Βλέποντας το βίντεο δημιούργησε μια ιστορία...


ΔΟΝΤΙΑ

ΔΟΝΑ ΤΕΡΗΔΟΝΑ

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΟΝΤΙΩΝ




Ο Βίκτωρ Λεμπώ συμβουλεύει... 1, 2

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ-ΔΟΝΑ ΤΕΡΗΔΟΝΑ





Τι είναι η τερηδόνα;
Τερηδόνα σημαίνει φθορά των δοντιών. Η φθορά των δοντιών έχει σχέση με τον τρόπο ζωής: τι τρώμε, πόσο καλά φροντίζουμε τα δόντια μας, αν στο νερό που πίνουμε και στ
ην οδοντόπαστα που χρησιμοποιούμε υπάρχει fluoride. Η κληρονομικότητα παίζει και αυτή ρόλο στους ρυθμούς φθοράς των δοντιών.



Πώς θα Εντοπίσω την Τερηδόνα;

Μόνο ο οδοντίατρός σας μπορεί να σας πεί με ασφάλεια εάν έχετε τερηδόνα, γιατί η τερηδόνα αναπτύσεται κάτω από την επιφάνεια των δοντιών. Αν τρώτε τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες (ζάχαρη και άμυλο), οι τροφές αυτές τροφοδοτούν τα βακτηρίδια της πλάκας, τα οποία παράγουν οξέα που καταστρέφουν τα δόντια από μέσα. Με το χρόνο καταστρέφεται το σμάλτο κάτω από την επιφάνεια του δοντιού, ενώ η επιφάνεια παραμένει άθικτη. Όταν το σμάλτο που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια διαβρωθεί τελείως, τότε καταρρέει η επιφάνεια και δημιουργείται μια κοιλότητα.Η τερηδόνα αναπτύσσεται συχνότερα στις κοιλότητες της μασητικής επιφάνειας των πίσω δοντιών, ανάμεσα στα δόντια και στην παρυφή των ούλων. Ο καλύτερος τρόπος για να την εντοπίσετε πριν επιδεινωθεί, είναι να επισκέπτεστε τον οδοντίατρό σας τακτικά για ελέγχους.

Πώς Μπορώ να αποτρέψω την Τερηδόνα;
Βουρτσίζετε τα δόντια σας τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα και καθαρίζετέ τα με νήμα μία φορά την ημέρα, για να απομακρύνετε την πλάκα που παγιδεύται ανάμεσα στα δόντια και κάτω από την παρυφή των ούλων.
Κάνετε συχνούς οδοντιατρικούς ελέγχους. Η προληπτική φροντίδα σας απαλλάσσει από προβλήματα και αποτρέπει την επιδείνωσή τους.
Κάνετε ισορροπημένη διατροφή χωρίς πολύ ζάxαρη και άμυλο. Οταν τρώτε αμυλώδεις ή ζαχαρώδεις τροφές προτιμήστε να τις τρώτες μαζί με τα κυρίως γεύματα, για να μειώνετε την έκθεση των δοντιών σας στα οξέα.
Χρησιμοποιείτε προϊόντα καθαρισμού του στόματος που περιέχουν fluoride.
Βεβαιωθείτε ότι το πόσιμο νερό που καταναλώνετε εσείς και τα παιδιά σας περιέχει fluoride. Εάν δεν περιέχει, ζητήστε από τον οδοντίατρό σας να σας συστήσει φαρμακευτικά σκευάσματα με fluoride, για καθημερινή χρήση.

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2008

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ EMAIL


ίσα δικαι΄...ματα, ΄...ρθαν να μ΄...νουν, οι δέκα στρατ...γοί, η ε....λησία του δήμου,το φόρο τον πλ΄....ρωναν, για να λ΄...σουν διάφορα ζ....τ΄...ματα, έδ...ναν φόρους, τους πολ΄...τες της Αθήνας,που έπ....ρναν τις μεγάλες αποφάσ.....ς, είχε την π....ο μεγάλη δύναμη, π......ς είναι;

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-INTERACTIVE


Μάθε για τη μόλυνση του περιβάλλοντος...

MEΛETH-ΡΥΠΑΝΣΗ ΘΑΛΑΣΣΩΝ

ΜΕΛΕΤΗ-ΡΥΠΑΝΣΗ ΘΑΛΑΣΣΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ-ΑΓΟΡΙΑ


Τα αγόρια από τις φτωχές οικογένειες μάθαιναν την εργασία των πατέρων τους βοηθώντας τους στα καταστήματα ή τα αγροκτήματά τους. Τα πλούσια αγόρια μάθαιναν να διαβάζουν, να γράφουν, να τραγουδούν, να χορεύουν, να παίζουν τα μουσικά όργανα, και να ανταγωνίζονται στον αθλητισμό. Τα πολύ πλούσια αγόρια μάθαιναν επίσης τη φιλοσοφία και την ρητορική.

Ακούστε ένα αγόρι να παίζει τον αυλό του.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ-ΚΟΡΙΤΣΙΑ


Τα περισσότερα κορίτσια δεν πήγαιναν στο σχολείο. Έμεναν στο σπίτι και μάθαιναν να κάνουν τις γυναικείες δουλειές, όπως το νήμα , ύφαναν το ύφασμα και το μαγείρεμα. Τα κορίτσια "μεγάλωναν" γρηγορότερα από τα αγόρια. Σε ηλικία 15 ετών παντρεύονταν με άντρες που ήταν συνήθως περίπου 30 ετών και πήγαιναν στα σπίτια των συζύγων τους.

Η παντρειά και η γέννηση ενός παιδιού ήταν τα σημαντικότερα γεγονότα στη ζωή μιας γυναίκας.


ΙΣΤΟΡΙΑ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ,ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ




Αστράγαλοι(Τώρα είναι διαθέσιμο το παιχνίδι)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΔΙΑΙΡΩ ΜΕ ΤΟ10,100,1000

Διαίρεση και πολλαπλασιασμός με το 10,100,1000

Άσκηση 2(Διαίρεση,πολλαπλασιασμός)

MAΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΔΙΑΙΡΩ ΜΕ ΤΟ 10,100,1000


Πώς διαιρούμε με το 10,100,1000...

Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2008

Συνεχίζουμε...


ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ στο 14ο Δημοτικό Αθηνών ανοίγει δρόμους
Μάθημα σε 24ωρη βάση μέσω Διαδικτύου
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ
Πριν από ένα μήνα εγκαινιάστηκε στον τρίτο όροφο του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών η «Μιντιαθήκη Οκτάβ Μερλιέ», η παλιά βιβλιοθήκη της οδού Σίνα 31, η οποία ενισχύθηκε με νέες τεχνολογίες, βιβλία, υπολογιστές, δίσκους ακτίνας, βίντεο, dvd, cd-rom. «Το Ιντερνετ συμπληρώνει, δεν καταργεί τις βιβλιοθήκες» είχε δηλώσει τότε ο μορφωτικός ακόλουθος της γαλλικής πρεσβείας και διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου, Αλέν Φορ.

Ο Κώστας Πανούσης και οι μαθητές του λίγα μέτρα πιο πάνω, στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ένας 43χρονος δάσκαλος με 21 χρόνια στην εκπαίδευση, εδώ και ένα χρόνο βρήκε στο Ιντερνετ και στις νέες τεχνολογίες τον τέλειο σύμμαχο για μια μοντέρνα και αποτελεσματική διδασκαλία στα τεταρτάκια του. Εδώ όλη η τάξη είναι δικτυωμένη όλο το εικοσιτετράωρο και συμμετέχει σε ένα οπτικοακουστικό θέαμα με συνεχή τροφοδοσία γνώσης. Η πρόταση διδασκαλίας του διαπερνά τους «τέσσερις τοίχους της αίθουσας», διατρέχει το Διαδίκτυο· δείτε σχετικά www.spirit16.blogspot.com.Στο μάθημα με θέμα την προστασία του πλανήτη, υπάρχουν: καταιγισμός από βίντεο και εικόνες που αναδεικνύουν όλα τα προβλήματα σε αντιδιαστολή με τη μαγεία και την ασύλληπτη ομορφιά του πλανήτη, δυνατότητα για σερφάρισμα σε όλες τις οικολογικές οργανώσεις, games και interactive, στέλνονται e-mails σε σημαντικά πρόσωπα, παρουσιάζονται κείμενα, έντυπα, δημοσιεύσεις στον τύπο μέσα από ηλεκτρονικές σελίδες, προγράμματα, 4σέλιδο θεματικό έντυπο κάθε εβδομάδα.«Τα μαθήματα γίνονται με σύγχρονα μέσα διδασκαλίας» λέει ο Κώστας Πανούσης. «Χρησιμοποιώ φορητό υπολογιστή, βιντεοπροβολέα, οθόνη προβολής, πληκτρολόγιο για μαθητές σε διαμορφωμένη θέση εργασίας, παροχή Internet μέσω κινητής τηλεφωνίας, ασύρματα μέσα χειρισμού των συσκευών και σύντομα θα προστεθεί πολυμηχάνημα. Ολα τα μαθήματα γίνονται με τα μέσα που ανέφερα. Συνδέομαι στο Internet, ανοίγω το ιστολόγιο και ξεκινώ το μάθημα. Τα βιβλία βρίσκονται αποθηκευμένα στον υπολογιστή. Συνοδευτικά χρησιμοποιώ και παρουσιάσεις (power point). Τραβώντας και τις κουρτίνες το ξεκίνημα μοιάζει μ' ένα οπτικοακουστικό θέαμα. Να σημειώσω ότι στις προθέσεις μου είναι και σχετική δραματοποίηση των μαθημάτων. Αποθηκεύω πλήθος εμπνεύσεων. Η διδασκαλία λαμβάνει διαδραστικά χαρακτηριστικά. Υλοποιώ 24ωρη αλληλεπιδραστική διδασκαλία και τα παιδιά μπορούν να επαναλάβουν το μάθημα σπίτι τους. Εχουν υπολογιστές με ευρυζωνικές συνδέσεις, αξιοποιούν το ιστολόγιο και παράλληλα απαντούν και παρακολουθούν νέα δεδομένα, αφού υπάρχει συνεχής τροφοδοσία. Βέβαια η όλη διαδικασία προχωρά με ταχύτερους ρυθμούς από το χρονοδιάγραμμα που έχω θέσει».Πώς γίνονται όλα αυτά; «Το ιστολόγιο είναι το πρόσωπο και ο οδηγός της διδασκαλίας. Περιλαμβάνει κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, παραπομπές, εκπαιδευτικά παιχνίδια και interactive δραστηριότητες. Αυτό ισχύει για όλα τα μαθήματα της ημέρας. Δίνω ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση του κειμένου με ποικίλες μορφές. Πολλές φορές ένα βίντεο, μία εικόνα αλλά και ερωτήσεις ξεκλειδώματος αποτελούν όπλα για τη βελτίωση των μαθητών στην κατανόηση κειμένου. Παρακολουθώντας οι μαθητές αφήνονται ελεύθεροι, αφού είναι ήδη μυημένοι σε διαδικασία παρατήρησης, διαλόγου, σχολιασμού και ανακοίνωσης εμπειριών συναφών με το θέμα. Εδώ μιλάμε για ένα εργαστήρι προφορικού λόγου».Εδώ ο μαθητής έχει συνεχή πρόσβαση. Από το σπίτι παρακολουθεί νέα στοιχεία για το εξεταζόμενο θέμα, εργάζεται σε εργασία που μπορεί να τεθεί αφού έχει φύγει από το σχολείο και βέβαια -μελλοντικό βήμα- μπορεί να κάνει τη δική του ανάρτηση. Ο δάσκαλος, παρών όλο το 24ωρο. Δίνονται απαντήσεις μέσω e-mail, ενώ μπορεί και να γίνουν και προσωπικές αναθέσεις εργασιών ή ανακοίνωση παρατηρήσεων για την εξέλιξη του μαθητή.«Μιλάμε για 24ωρη διαδραστική διδασκαλία, ανατροφοδοτούμενη, που καταργεί κάθε είδος συμβατικής διδασκαλίας. Στόχος να έρχονται οι μαθητές μόνο με τον φορητό υπολογιστή. Τεράστιο πράγμα για μια τάξη δημόσιου σχολείου που έχει τα "πάντα"... Αυτισμό, δυσλεξία, αλλοδαπούς, ιδιαίτερα έντονες προσωπικότητες και ιδιαιτερότητες. Δίνω τις απαντήσεις σε όσους απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο κάνοντας κάτι που δεν εφαρμόζεται σε καμιά τάξη -με όσα ξέρω- δημόσιου ή ιδιωτικού σχολείου και ίσως και έξω από Ελλάδα στο επίπεδο της προσωπικής σύλληψης και υλοποίησης».Πώς τον αντιμετωπίζουν μαθητές και γονείς; «Με επιφυλάξεις κάποιων, ήταν θετικοί. Σημαντικό είναι ότι υπάρχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου, θα 'λεγα τυφλή. Εχει αναπτυχθεί μια σχέση αξιοπιστίας, αλληλοεκτίμησης και στήριξης, που πραγματικά δίνει ώθηση στις προσπάθειές μου. Βοηθάνε ν' απογειωθούμε. Πρέπει η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο η απαξίωση και η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Σε μια τάξη με αλλοδαπούς, αυτισμό, δυσλεξία, ιδιαίτερες και δυνατές προσωπικότητες γίνεται κάτι "πρωτοποριακό". Είναι, νομίζω, το μεγαλύτερο "χαστούκι" σ' αυτούς που έριξαν στον Καιάδα το δημόσιο σχολείο».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 26/01/2008

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ... ΓΕΛΙΟΥ!



ΔΕΚΑΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ


Ένωσε τις διαδρομές προτού έρθει το τραινάκι...Εδώ...

MΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΔΕΚΑΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ


Ώρα για παιχνίδι! "Ακτίνες λέιζερ"...

Να επιλέξεις το "BEGINNER"...

Στρογγυλοποιείς στην ακέραιη μονάδα και enter.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,ΠΡΟΒΛΗΜΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΕ EMAIL

Η Έλενα διαβάζει ένα βιβλίο που έχει 278 σελίδες. Διαβάζει πάντα 9 σελίδες την ημέρα. Έχει διαβάσει ήδη μια ολόκληρη εβδομάδα.

  • Πόσες ημέρες θέλει για να τελειώσει το βιβλίο;
  • Πόσες σελίδες θα διαβάσει την τελευταία ημέρα;

Ελληνική ιστορία


ΙΣΤΟΡΙΑ-ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ



ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ π.Χ.

2.500π.Χ. - Κυκλαδικός Πολιτισμός

1.800π.Χ. - Θαλασσοκρατία της Κρήτης - Μινωϊκός Πολιτισμός
1.600π.Χ.- Μυκηνα'ι'κός Πολιτισμός
1.200π.Χ. - Οι Δωριείς κατεβαίνουν στην Ελλάδα-Τρωϊκός Πόλεμος (1.200-1.180π.Χ.)


800π.Χ. - Εμφανίζεται η Ελληνική Γραφή. Ο Ομηρος συνθέτει την Ιλιάδα και την Οδύσσεια
1100-800π.Χ. Α' ελληνικός αποικισμός

800-500π.Χ. Β' ελληνικός αποικισμός
776π.Χ. - Πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες


621π.Χ. - Νόμοι του Δράκοντα

594π.Χ. - Μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα

508π.Χ. - Μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη στην Αθήνα

499π.Χ. - Η Ιωνική Επανάσταση (μέχρι το 493π.Χ.)

492π.Χ. - Οι Πέρσες εκστρατεύουν εναντίον της Ελλάδας - Αρχηγός τους ο Μαρδόνιος - Κατακτούν τη Θράκη και τη Μακεδονία ενώ ο στόλος τους καταστρέφεται στον Αθω490 - Δεύτερη εκστρατεία των Περσών - Μάχη του Μαραθώνα

480π.Χ. - Νέα εκστρατεία των Περσών με αρχηγό τον ΞέρξηΜάχη των Θερμοπυλών - Ναυμαχία της Σαλαμίνας

479π.Χ. - Μάχη των Πλαταιών


5ος αι. π.Χ. Ο ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ

  • Μπορείς να ξετυλίξεις το κουβάρι της ιστορικής διαδρομής;

Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2008

ΖΩΑ ΠΡΟΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ(ΜΕΛΕΤΗ)-Η ΠΟΛΙΚΗ ΑΡΚΟΥΔΑ











H ΠΟΛΙΚΗ ΑΡΚΟΥΔΑ
Η πολική είναι η μεγαλύτερη αρκούδα του πλανήτη. Έχει χρώμα άσπρο και ζει στις αρκτικές περιοχές. Το βάρος της φτάνει τα 650 κιλά .Το σώμα της εσωτερικά καλύπτεται από στρώμα λίπους και εξωτερικά από χοντρό και κοντό τρίχωμα. Τρίχωμα έχουν και τα πέλματά της για να μη γλιστρά στον πάγο.Τρέχει με ασυνήθιστη επιδεξιότητα στις
παγωμένες περιοχές. Τρέφεται κυρίως με φώκιες και με τα υπόλοιπα ζώα αλλά και ψάρια των πόλων. Όπως και οι άλλες αρκούδες μπορεί να φάει και βρύα ή χόρτα . Δε διστάζει να επιτεθεί ακόμη και στον άνθρωπο. Το θηλυκό γεννάει ένα ή δύο μικρά τα οποία μένουν μαζί της για περισσότερα από δύο χρόνια.




Μήπως μαντέψατε ποιος είναι ο κυριότερος εχθρός της πολικής αρκούδας ;
Πρόκειται για τον άνθρωπο ο οποίος τις κυνηγάει για το κρέας και τη γούνα τους, ακόμη και .........αεροπορικώς ! Στη δεκαετία του 1950 οι κυνηγοί πυροβολούσαν τις αρκούδες από ψηλά με μικρά αεροπλάνα. Στη Ρωσία μόνο το 1965 σκοτώθηκαν 1500 περίπου αρκούδες. Ευτυχώς, το κυνήγι από τον αέρα έχει πλέον απαγορευτεί εντελώς. Το παραδοσιακό κυνήγι περιορίστηκε ύστερα από διεθνείς συσκέψεις ετών και μόλις το 1975 κατέληξαν σε συγκεκριμένη συμφωνία.
Αλλες απειλές που αντιμετωπίζει εξ αιτίας του ανθρώπου είναι η εισβολή εταιρειών εξόρυξης πετρελαίου και μεταλλευμάτων στους βιοτόπους της.
Το μόνο ζώο που φοβούνται οι πολικές αρκούδες είναι ο θαλάσσιος ελέφαντας, ειδικά μέσα στο νερό δεν τον πλησιάζουν, καθότι διαθέτει μακριούς λευκούς χαυλιόδοντες, τυχαίνει βλέπεται να είναι και πρωταθλητής στο κολύμπι.






Κραυγή αγωνίας




Με εξαφάνιση κινδυνεύει η πολική αρκούδα εντός 100 ετών, προειδοποιούν επιστήμονες

Σήμα κινδύνου για την πολική αρκούδα από τους ειδικούς
Λονδίνο

Στην εντός 100 ετών εξαφάνιση της πολικής αρκούδας ενδέχεται να οδηγήσουν οι κλιματολογικές αλλαγές που καθιστούν το κλίμα της Γης ολοένα και θερμότερο, προκαλώντας δραματική μείωση των θαλάσσιων πάγων, έρχονται να προειδοποιήσουν οι επιστήμονες.
Το σήμα κινδύνου εκπέμπει ο δόκτωρ Αντριου Ντέροσερ του Πανεπιστημίου Αλμπέρτα στο Έντμοντον, ο οποίος μετά το πέρας εκτεταμένων μελετών κατέληξε στο συμπέρασμα πως δεδομένης της κατά 9% ανά δεκαετία μείωσης των θαλάσσιων πάγων, σε διάστημα 50 ετών ενδέχεται να μην υπάρχουν πλέον πάγοι στην Αρκτική.
Όσο η θερμοκρασία αυξάνεται, τόσο πιο δύσκολο έως και αδύνατο θα καθίσταται το κυνήγι των πολικών αρκούδων για τροφή που βρίσκεται «παγιδευμένη» στους πάγους. Ήδη τα συμπαθή ζώα έχουν αρχίσει να υφίστανται τις συνέπειες των κλιματολογικών αλλαγών σε περιοχές όπως η Κοιλάδα Χάντσον στον Καναδά, επισημαίνουν οι ειδικοί.
Σύμφωνα με τον Α.Ντέροσερ, στην περίπτωση που δεν μειωθεί ο ρυθμός αύξησης της θερμοκρασίας της Γης, η πολική αρκούδα θα έχει εξαφανιστεί σε 100 χρόνια. «Οι πολικές αρκούδες είναι είδος που σε όλη την ιστορία του εξαρτάται από τους θαλάσσιους πάγους» δηλώνει ο ίδιος στο BBC, συμπληρώνοντας: «Όπως εξαφανίζονται οι θαλάσσιοι πάγοι, έτσι θα εξαφανιστούν και οι πολικές αρκούδες».







  • Ιδέα για άρθρο εφημερίδας...



Ερωτήσεις:Στείλε email







  • Ποιο είναι το χρώμα της πολικής αρκούδας, πόσο ζυγίζει,με τι τρέφεται και πόσα μικρά γεννάει;



  • Γιατί κινδυνεύει με εξαφάνιση;

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ(ΜΕΛΕΤΗ)-ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΖΩΩΝ

Διονύσιος Σολωμός








Διονύσιος Σολωμός (1798-1857) - Ο εθνικὸς ποιητὴς της Ελλάδος
Ο Διονύσιος Σολωμός (1798-9 Φεβρουαρίου 1857) ήταν Ζακυνθινός Έλληνας ποιητής, περισσότερο γνωστός για τη συγγραφή του ποιήματος Ύμνος εις την Ελευθερίαν το 1823, οι πρώτες δυο στροφές του οποίου έγιναν ο Ελληνικός εθνικός ύμνος. Κεντρικό πρόσωπο της Επτανησιακής σχολής, ο Διονύσιος Σολωμός θεωρήθηκε και θεωρείται εθνικός ποιητής της Ελλάδας όχι μόνον γιατί έγραψε τον Εθνικό Ύμνο, αλλά και γιατί αξιοποίησε την προγενέστερη ποιητική παράδοση (κρητική λογοτεχνία, Δημοτικό τραγούδι) και ήταν ο πρώτος που καλλιέργησε συστηματικά την δημοτική γλώσσα και άνοιξε τον δρόμο για την χρησιμοποίησή της στη λογοτεχνία.
Εκτός από τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν, τα σπουδαιότερα έργα του είναι: Ο Κρητικός, Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, Ο Πόρφυρας, Η Γυναίκα της Ζάκυνθος. Το βασικό χαρακτηριστικό της ποιητικής παραγωγής του είναι η αποσπασματική μορφή: κανένα από τα ποιήματα που έγραψε μετά τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν δεν είναι ολοκληρωμένο και με ελάχιστες εξαιρέσεις, τίποτα δεν δημοσιεύτηκε από τον ίδιο. Ο Κώστας Βάρναλης περιέγραψε εύστοχα την αποσπασματικότητα του σολωμικού έργου με την φράση «...(Ο Σολωμός) πάντα τα έγραφε, αλλά ποτές του δεν τα έγραψε»
Ερώτηση:
  • Γιατί ο Διονύσιος Σολωμός θεωρείται εθνικός μας ποιητής;(Απάντησε τώρα)

3D ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2008

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Αθήνα






















Στην Αρχαία Αθήνα, η θέση της γυναίκας-μητέρας ήταν πολύ υποβιβασμένη. Όλη τη μέρα ήταν κλεισμένες στο σπίτι κι ασχολούνταν με τις οικιακές δουλειές. Ανάλογη ήταν και η αγωγή των κοριτσιών, τα οποία τα μάθαιναν να ράβουν και να γνέθουν ενώ μάθαιναν ελάχιστα να γράφουν και να διαβάζουν. Δεν έβγαιναν έξω από το σπίτι χωρίς συνοδεία δούλων.
Έξοδο είχαν μόνο τις γιορτές.
Οι γυναίκες δεν είχαν τα δικαιώματα των Αθηναίων πολιτών. Δεν μπορούσαν να συμμετέχουν στη συνέλευση ή την ψηφοφορία.