Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2008

Κυριακή, 30 Μαρτίου 2008

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ

Τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -μα που παράγονται από ρήματα των οποίων ο χαρακτήρας του θέματος είναι π,β,φ,πτ γράφονται με δύο μ(-μμα).

π.χ. βλέπω=βλέμμα

γράφω=γράμμα

ράβω=ράμμα

καλύπτω=κάλυμμα

κόβω=κόμμα

τρίβω=τρίμμα

ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ


Όταν διηγούμαστε, τις περισσότερες φορές τα ρήματα που χρησιμοποιούμε βρίσκονται σε χρόνο παρελθοντικό, παρατατικό ή αόριστο. Συχνά, όμως χρησιμοποιούμε ρήματα σε ενεστώτα, για να κάνουμε τη διήγησή μας πιο ζωντανή. Ο ενεστώτας αυτός λέγεται και ιστορικός.



… και ο Μωάμεθ στέλνει μήνυμα στον αυτοκράτορα της Κωνσταντινούπολης για να παραδοθεί. Τότε, ο Παλαιολόγος του απαντά …


"Τρέχω αμέσως, τον προφταίνω, τον πιάνω από το χέρι και του λέω", αντί έτρεξα, τον πρόφτασα κ.λ.π.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΣΤΕΙΛΕ EMAIL


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Το κυνήγι της φώκιας

Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2008

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Νέο SΟS για τους αιώνιους πάγους

Ανταρκτική: με ταχύτητα- ρεκόρ καταρρέει τεράστια παγοκρηπίδα λόγω της υπερθέρμανσης
TΗΕ ΙΝDΕΡΕΝDΕΝΤ Του Steve Connor

Από την υπερθέρμανση του πλανήτη δοκιμάζεται για άλλη μια φορά η Ανταρκτική. Η κρηπίδα Ουίλκινς, μια τεράστια πλάκα πάγου, κατέρρευσε και τώρα οι επιστήμονες προσπαθούν να διαβλέψουν τις επιπτώσεις.
Μέχρι πριν από λίγο καιρό η παγοκρηπίδα Ουίλκινς φαινόταν να αντιστέκεται στις κλιματικές αλλαγές. Η υπερθέρμανση του πλανήτη, ωστόσο, αποδείχθηκε πιο ισχυρή. Ένα κομμάτι της τεράστιας πλάκας του επιπλέοντος πάγου, η έκταση της οποίας είναι ίση με αυτή της Βόρειας Ιρλανδίας, κατέρρευσε με αποτέλεσμα ολόκληρη η παγοκρηπίδα να συγκρατείται τώρα από μια λωρίδα πάγου πλάτους μόλις 5,6 χιλιομέτρων.
Αυτή η λωρίδα είναι πλέον το μόνο πράγμα που εμποδίζει την παγοκρηπίδα Ουίλκινς να αποκολληθεί από την Ανταρκτική Χερσόνησο, η οποία γνωρίζει τις μεγαλύτερες αυξήσεις θερμοκρασίας σε ολόκληρη την περιοχή. Η αύξηση μισού βαθμού ανά δεκαετία απειλεί την παγοκρηπίδα Ουίλκινς με πλήρη εξαφάνιση, σημειώνουν οι επιστήμονες. Δηλώνουν επίσης έκπληκτοι από την ταχύτητα με την οποία καταρρέει η παγοκρηπίδα μετά τις πρώτες θραύσεις στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου. «Η Ουίλκινς είναι η μεγαλύτερη παγοκρηπίδα που απειλείται αυτή τη στιγμή στην Ανταρκτική. Δεν περίμενα να συμβεί κάτι τέτοιο τόσο γρήγορα. Η ύπαρξη της παγοκρηπίδας κρέμεται από μια κλωστή. Θα ξέρουμε τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες ποια θα είναι η μοίρα της», τονίζει ο Ντέιβιντ Βόγκαν, μέλος της βρετανικής αποστολής στην Ανταρκτική. «Σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα προχωρούν πιο γρήγορα απ΄ όσο υπολογίζαμε. Δεν είχαμε καταλάβει πόσο ευαίσθητες είναι οι παγοκρηπίδες στις κλιματικές αλλαγές», προσθέτει. Όπως αποκαλύπτει, τη δεκαετία του 1990 οι επιστήμονες πίστευαν ότι θα περνούσαν τουλάχιστον τριάντα χρόνια για την κατάρρευση της παγοκρηπίδας Ουίλκινς.
Σαν έκρηξη
Οι κρηπίδες πάγου σχηματίζονται κατά μήκος των ακτών και επειδή επιπλέουν η διάλυσή τους δεν επηρεάζει τη στάθμη της θάλασσας. Ωστόσο, ο ρόλος τους είναι σημαντικός, καθώς συγκρατούν τα παγόβουνα στη θέση τους. Χωρίς αυτές τα παγόβουνα θα γλιστρούσαν στον ωκεανό με ολοένα και μεγαλύτερη ταχύτητα. Η παγοκρηπίδα Ουίλκινς καλύπτει μια περιοχή 5.282 τετραγωνικών μιλίων. Εικόνες από δορυφόρο έδειξαν ότι η ταχεία διάλυσή της άρχισε στα τέλη Φεβρουαρίου όταν κατέρρευσε ένα κομμάτι πάγου μήκους 41 χιλιομέτρων και πλάτους 2,4 χλμ. Αμερικανοί και Βρετανοί επιστήμονες έσπευσαν με αναγνωριστικό αεροσκάφος να καταγράψουν την εξέλιξη. «Δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο, ήταν φοβερό. Πετάξαμε κατά μήκος της κύριας θραύσης. Κομμάτια πάγου στο μέγεθος ενός μικρού σπιτιού πετάγονταν στον αέρα. Ήταν σαν έκρηξη», αναφέρει ο Τζιμ Έλιοτ.



Έχασε 13.000 τετραγωνικά πάγου τα τελευταία 50 χρόνια
Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΣ παγοκρηπίδας Ουίλκινς υπολογίζεται σε εκατοντάδες χρόνια. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η κατάρρευση οφείλεται στην άνοδο της θερμοκρασίας και την έκθεση της παγοκρηπίδας στα κύματα του ωκεανού και «αποτελεί ένδειξη ενός σημείου καμπής στο κλιματικό σύστημα». Επτά παγοκρηπίδες έχουν καταρρεύσει από τη δεκαετία του 1970, οι τελευταίες το 1995 και το 2002. Αν και η αποκόλληση παγόβουνων είναι σύνηθες και φυσιολογικό φαινόμενο, η διάλυση τόσο μεγάλων κομματιών πάγου είναι ασυνήθιστη, αν και γίνεται όλο και συχνότερη τις τελευταίες δεκαετίες. Τα τελευταία 50 χρόνια η Ανταρκτική έχει χάσει 13.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα πάγου.
Με τέτοιους ρυθμούς η αύξηση της στάθμης της θάλασσας θεωρείται αναπόφευκτη.


Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2008

ΔΙΑΙΡΕΤΟΤΗΤΑ

ΔΙΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΜΕ:
2
οι ζυγοί αριθμοί (τελευταίο ψηφίο σε 0,2,4,6 ή 8)

4
Οι ζυγοί αριθμοί που τα τελευταία τους δύο ψηφία είναι πολλαπλάσια του 4 (00,04,08,12,…)

8
Οι ζυγοί αριθμοί που τα τελευταία τους τρία ψηφία είναι πολλαπλάσια του 8 (000,008,016,…)

5
Οι αριθμοί που το τελευταίο τους ψηφίο είναι 0 ή 5

10
Οι αριθμοί που το τελευταίο τους ψηφίο είναι 0
20
Οι αριθμοί που τα τελευταία τους δύο ψηφία είναι 00 ή 20 ή 40 ή 60 ή 80

25
Οι αριθμοί που τα τελευταία τους δύο ψηφία είναι 00 ή 25 ή 50 ή 75
100
Οι αριθμοί που τα τελευταία τους δύο ψηφία είναι 00

3
Οι αριθμοί που το άθροισμα των ψηφίων τους είναι πολλαπλάσιο του 3

9
Οι αριθμοί που το άθροισμα των ψηφίων τους είναι πολλαπλάσιο του 9

6
Οι ζυγοί αριθμοί που το άθροισμα των ψηφίων τους είναι πολλαπλάσιο του 3



Μάθε παίζοντας εδώ..

Με ρυθμούς χελώνας η διείσδυση του Internet


1.Με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς διεισδύει το ίντερνετ στην Ελλάδα, σύμφωνα με πανελλαδική δημοσκόπηση που διεξήχθη από τη Metron Analysis αποκλειστικά για την «Η».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το τελευταίο τρίμηνο το ποσοστό που χρησιμοποιούν - συνδέονται στο διαδίκτυο έστω και σπάνια ανέρχεται σε 27,1%, ωστόσο, το 71,7% απαντά ότι δεν συνδέεται ποτέ.
Το ανησυχητικό είναι ότι τον Ιούνιο του 2007 το ποσοστό χρήσης του ίντερνετ από τους Ελληνες έφτανε το 27,3% και τον περασμένο Δεκέμβριο το 27,9%. Δηλαδή αντί να παρατηρείται ραγδαία αύξηση του αριθμού των χρηστών ίντερνετ, η κατάσταση παραμένει σταθερή ή υποχωρεί οριακά.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το στοιχείο ότι ο αριθμός των ατόμων ηλικίας 18 ετών και άνω που χρησιμοποιούν το ίντερνετ εκτιμάται ότι ανέρχεται περίπου σε 2,4 εκατ. άτομα.
Τα ευρήματα


Αναλυτικά, τα ευρήματα της δημοσκόπησης έχουν ως εξής:
1. Η διείσδυση του ίντερνετ εξακολουθεί να είναι αυξημένη στους νέους 18-24 ετών με ποσοστό 63%, στους απόφοιτους ΑΕΙ/ΤΕΙ με ποσοστό 61,6% και στους άντρες με ποσοστό 32,4%. Αντίθετα, ο βαθμός διείσδυσης της χρήσης του διαδικτύου στις γυναίκες είναι χαμηλός, αφού μόλις 1 στις 5 γυναίκες (21,9%) «σερφάρει» στο διαδίκτυο. Χαμηλό, μόλις 13,5%, είναι το ποσοστό των χρηστών ίντερνετ ηλικίας από 55 ετών και άνω.
2. Η κοινωνική θέση και η απασχόληση είναι παράγοντες σημαντικοί για τη χρήση του διαδικτύου. Ετσι, στον τομέα των φοιτητών, περίπου 3 στους 4 (ποσοστό 76,6%) είναι χρήστες του διαδικτύου. Οι μισθωτοί του δημόσιου τομέα ακολουθούν με ποσοστό 49,2% (δηλαδή περίπου οι μισοί), και οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα με 43,8%. Γεωργοί (7,6%), νοικοκυρές (4,4%) και συνταξιούχοι (4,8%) είναι οι τομείς με τη χαμηλότερη διείσδυση στο διαδίκτυο.
3. Οσο μετακινούμαστε προς ανώτερα κοινωνικά στρώματα η διείσδυση του ίντερνετ ξεπερνά το 40% με την ανώτερη τάξη να «σερφάρει» σε ποσοστό 67,1% ενώ τους αγρότες μόλις στο 6,5%.
4. Από τους χρήστες ίντερνετ, περισσότεροι από τους μισούς (53,4%) δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το ίντερνετ πάνω από 5 χρόνια. Μόλις το 1,5% πριν ένα μήνα, και το 7,6% πριν ένα χρόνο.
5. Αύξηση καταγράφεται στη συχνότητα χρήσης. Το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα το διαδίκτυο ανέρχεται σήμερα σε 86,3% από 83,8% σε προηγούμενη δημοσκόπηση. Μάλιστα, καθημερινή χρήση κάνει το 42,1% και 5-6 φορές την εβδομάδα το 11,4%.
6. Τρεις στους 4 Ελληνες χρήστες «σερφάρουν» από το σπίτι τους, το 34,2% στην εργασία του και ένα 12,9% σε ίντερνετ καφέ. Μόλις το 10,6% στο Πανεπιστήμιο και το 9,4% σε σπίτι φίλου ή συγγενή.
7. Τέλος, ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία για το ποιες δραστηριότητες πραγματοποιούν οι Ελληνες μέσω διαδικτύου. Το 62% για αποστολή - παραλαβή ηλεκτρονικών μηνυμάτων, το 61,5% για σερφάρισμα. Το 60,9% για ανάγνωση ειδήσεων και το 57,9% για αναζήτηση επαγγελματικών πληροφοριών. Ανεβασμένα είναι τα ποσοστά για «κατέβασμα» μουσικής (32,9%) και παιχνίδια μέσω ίντερνετ (28,3%). Χαμηλά είναι τα ποσοστά όσων αναζητούν μέσω διαδικτύου πληροφορίες για το Χρηματιστήριο (5,7%).

9ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου-Οι ταινίες που θα δούμε


Dans le cadre du 9e FESTIVAL DU FILM FRANCOPHONE :
Projections de films pour le jeune public (primaire – collège – lycée) à l'Institut Français d'Athènes les :
jeudi 03 avril, vendredi 04 avril,
lundi 07 avril, mardi 08 avril , mercredi 09 avril, jeudi 10 avril et vendredi 11 avril.



Όπως κάθε χρόνο, στα πλαίσια του 9 Φεστιβάλ Γαλλικού κινηματόγραφου
θα προβάλουμε έργα για όλες τις ηλικίες στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών
απο τις 3 μέχρι 11 Απριλίου .
Όλες οι ταινίες θα έχουν υποτίτλους.



Είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή


ΠΕΜΠΤΗ 03 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
10.00 με 11.30 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« Ο ΚΙΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ » / κινούμενα σχέδια /
Περιπέτεια του Michel Ocelot / Για το Δημοτικό
Είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή
12.00 / 13.30 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« LUCKY LUKE : Tous à l'ouest »
Περιπέτεια κινουμένων σχεδίων του Olivier Jean-Marie.
Δημοτικό / Γυμνάσιο
είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 04 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
9.00 / 10 .30 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ : “LUCKY LUKE”

ΔΕΥΤΕΡΑ 07 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
10.00 με 11. 30 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ »/ Περιπέτεια του Luc Jacquet
Για όλες τις ηλικίες : Δημοτικό / Γυμνάσιο
είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή
12.00 / 13.30 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« HELLPHONE » / Κωμωδία φαντασίας του James Huth
Γυμνάσιο / Λύκειο
Είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή

ΤΡΙΤΗ 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
10 .30 / 12 .00 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« Ο ΚΙΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ » / κινούμενα σχέδια /
Περιπέτεια του Michel Ocelot / Για το Δημοτικό
Είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή

ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
10.00 / 11.30 στο ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« LUCKY LUKE : Tous à l'ouest »
Περιπέτεια κινουμένων σχεδίων του Olivier Jean-Marie.
Δημοτικό / Γυμνάσιο
είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή

00/ 13.30 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« HELLPHONE » / Κωμωδία φαντασίας του James Huth
Γυμνάσιο / Λύκειο
Είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή

ΠΕΜΠΤΗ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
10.30 / 12.00 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών
« LUCKY LUKE : Tous à l'ouest »
Περιπέτεια κινουμένων σχεδίων του Olivier Jean-Marie.
Δημοτικό / Γυμνάσιο
είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
10.30 / 12 .00 ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
« HELLPHONE » / Κωμωδία φαντασίας του James Huth
Γυμνάσιο / Λύκειο
Είσοδος : 2 € για κάθε μαθητή


« Le Renard et l'Enfant »: « Η αλεπού και το παιδί »
Synopsis : Un matin d'automne, au détour d'un chemin, une petite fille aperçoit un renard. Fascinée au point d'oublier toute peur, elle ose s'approcher. Pour un instant, les barrières qui séparent l'enfant et l'animal s'effacent. C'est le début de la plus étonnante et de la plus fabuleuse des amitiés. Grâce au renard, la petite fille va découvrir une nature secrète et sauvage. Commence alors une aventure qui changera sa vie, sa vision et la nôtre...
Λίγα λόγια για την ταινία : Κάποιο φθινοπωρινό πρωινό, στη στροφή ενός δρόμου, ένα κοριτσάκι βλέπει μια αλεπού. Το παιδί γοητεύεται τόσο πολύ που φτάνει στο σημείο να ξεχάσει κάθε φόβο και τολμάει να την πλησιάσει. Για μια στιγμή, τα εμπόδια που χωρίζουν το παιδί από το ζώο σβήνονται. Κι έτσι γίνεται η αρχή της πιο εκπληκτικής και της πιο φανταστικής φιλίας. Χάρη στην αλεπού, το μικρο κορίτσι πρόκειται να ανακαλύψει μια μυστική και άγρια φύση. Και ξεκινάει τότε μια περιπέτεια που θα αλλάξει τη ζωή του, τη ματιά που έχει απέναντι στον κόσμο, αλλά και τη δική μας ...










« KIRIKOU, et les bêtes sauvages » : « Κιρικου και τα άγρια ζώα »
Synopsis : C'est présenté en quatre tableaux presque indépendants.
La première histoire joue sur la peur avec la hyène qui vient saccager le nouveau potager du village. Heureusement Kirikou met la bête en fuite et trouve même l'origine de l'attaque de ce carnivore.
Dans la seconde histoire, les villageois conçoivent des poteries pour les vendre. Ils rencontrent un buffle, mais la bête casse toute la production. Heureusement, le petit Kirikou soupçonnait la bête depuis le début.
La troisième histoire est la plus belle, graphiquement. Kirikou va faire une longue excursion sur la tête d'une girafe. Les nombreux animaux et décors sont accompagnés par la musique signée Manu Dibango...Avec une forte présence de choeurs, elle souligne l'aventure et amplifie le choc des images ...
La dernière aventure remet Kirikou face à la sorcière pour sauver les femmes du village.
Λίγα λόγια για την ταινία : Δεν πρόκειται για την συνέχεια των περιπετειών που είδαμε στη ταινία. Ο Κιρικου και η μάγισσα : πράγματι , μια και η πρώτη ταινία ήταν πάρα πολύ σύντομη, ο σκηνοθέτης της είχε την επιθυμία να ξαναρχίσει για να μας διηγηθεί μέσα από τέσσερις μύθους την καθημερινότητα όπως κυλάει σε ένα αφρικάνικο χωρίο. Ο Κιρικου θα γίνει με τη σειρά κηπουρός , κατόπιν ανακριτής , αγγειοπλάστης, πωλητής, ακόμη και γιατρός . Και όλα αυτά, χωρίς τη βοήθεια κανενός , μόνος απενατι σε όλους τους άλλους. Αφού η εξυπνάδα και η ευγένεια είναι τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του ...
Μια όμορφη ιστορία που μας κάνει να ονειρευόμαστε και, κυρίως ένα υπόδειγμα ελπίδας και γενναιοδωρίας .









« LUCKY LUKE » :
Synopsis : New York, 1855. Lucky Luke escorte les Dalton pour un énième procès. Inévitablement, les quatre affreux s'évadent et pillent en règle les nombreuses banques de la future Grosse Pomme. La police à ses trousses, Joe Dalton planque le magot dans le chariot d'une caravane d'immigrants en partance pour la Californie. Bon gré mal gré, sous l'oeil attentif du cow-boy solitaire, les Dalton s'intègrent dans la caravane pour de nouvelles aventures .
Λίγα λόγια για την ταινία : Βρισκόμαστε στη Νεα Υόρκη, το 1855. Ο Lucky Luke συνοδεύει τους αδελφούς Dalton, που οδηγούνται στο δικαστήριο για πολλοστή φορά . Αναπόφευκτα, οι τέσσερις απαίσιοι δραπετεύουν και λεηλατούν συστηματικά τις πολυάριθμες τράπεζες του μελλοντικού “ Μεγάλου Μήλου”. Ενώ η αστυνομία τούς ακολουθεί κατά πόδας, ο Joe Dalton κρύβει το κομπόδεμα μέσα στην καρότσα ενός καραβανιού που ξεκινάει ταξίδι για την Καλιφόρνια. Θέλοντας και μη κάτω από το προσεκτικό βλέμμα του μοναχικού καου-μπόι, οι Dalton γλιστράνε μέσα στο καραβάνι για καινούργιες ξεκαρδιστικές περιπέτειες.



Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2008

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ-ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ

Χιονάτη, η πρώτη ακτιβίστρια


Ο ρόλος του Ντίσνεϊ στη διαμόρφωση της περιβαλλοντικής μας συνείδησης
ΤΗΕ ΤΙΜΕS Του Μark Ηenderson

Οι ταινίες κινουμένων σχεδίων της Ντίσνεϊ, από τη Χιονάτη έως το ψάρι κλόουν Νέμο, έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στην περιβαλλοντική μας συνείδηση. Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη διατυπώνει ένας καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κέμπριτζ.
Πολλές ταινίες της Ντίσνεϊ, σημειώνει ο Ντέιβιντ Γουίτλι- λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Κέμπριτζ - θεωρούνται διασκεδαστικός τρόπος για να ξεφύγει κάποιος από την πραγματικότητα, ενώ έχουν επικριθεί ως απλοϊκές. Ωστόσο, περιέχουν πολλά μηνύματα για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Σε πολλές ταινίες, τα χαριτωμένα ζώα που πρωταγωνιστούν, ενθαρρύνουν τους μικρούς θεατές να συμμαχήσουν με τον φυσικό κόσμο και να τον προστατεύουν. Στο βιβλίο του «Η ιδέα της φύσης στα κινούμενα σχέδια της Ντίσνεϊ», ο Γουίτλι γράφει ότι μια από τις ταινίες με τη μεγαλύτερη επιρροή είναι η «Μπάμπι». Η ταινία προβλήθηκε πρώτη φορά στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1942. Πολλοί ακτιβιστές ενδιαφέρθηκαν για τα περιβαλλοντικά θέματα χάρη στις περιπέτειες του μικρού ελαφιού. Σύμφωνα με τον συγγραφέα του βιβλίου, η πράσινη ιστορία της Ντίσνεϊ χωρίζεται σε δυο περιόδους. Η πρώτη είναι το διάστημα 1937-1967 οπότε επικεφαλής της εταιρείας ήταν ο ιδρυτής της, Γουόλτ Ντίσνεϊ. Στη δεύτερη περίοδο, από το 1984 έως το 2005, διευθύνων σύμβουλος ήταν ο Μάικλ Άισνερ. Και οι δυο τους είχαν συνεχή και ισχυρή σύνδεση με την άγρια φύση και το περιβάλλον, αλλά με ανεπαίσθητα διαφορετικό τρόπο.
Ο φυσικός κόσμος
Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ προώθησε μια «φιλική και απλή» σχέση με τη φύση, η οποία είναι εμφανής στις «Η Χιονάτη και οι επτά νάνοι», «Σταχτοπούτα» και «Ωραία Κοιμωμένη». Σε αυτές τις ταινίες ο φυσικός κόσμος είναι ειδυλλιακός και προβάλλεται ως εύθραυστο καταφύγιο που απειλείται από τον πολιτισμό. Αντίθετα, την περίοδο του Άισνερ οι ταινίες της Ντίσνεϊ έγιναν πιο σύνθετες: ο άνθρωπος μπορεί να συνυπάρξει με τη φύση, αρκεί να σεβαστεί την άγρια ζωή και να καταλάβει τη θέση του στον φυσικό κόσμο.

© Τhe Τimes, 2008


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ


Άρχισε από την Ολυμπία το ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ



  1. Ο πατέρας του Διονύση είναι 45 ετών. Είναι 15 χρόνια μεγαλύτερος από δυο φορές την ηλικία του Διονύση.Πόσο χρονών είναι ο Διονύσης;

  2. Η Έλενα είναι δυο φορές μεγαλύτερη από την Αλκμήνη. Σε τρία χρόνια από σήμερα το άθροισμα των ηλικιών τους θα είναι 42.Πόσο χρονών είναι η Έλενα;

Τρίτη, 25 Μαρτίου 2008

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

-Τι γνωρίζετε για τον Ακάθιστο Ύμνο;


- Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι πολύ μεγάλος. Πρώτα πρώτα πήγαινε ο κόσμος κι έβλεπε έναν ακάθιστο και μετά από λίγα χρόνια τον βγάλανε ο Ακάθιστος Ύμνος.


- Τι είναι η Αγία Γραφή και από ποια βιβλία αποτελείται;

- Η Αγία Γραφή είναι ένας μύθος. Κάποτε πριν από πολλά χρόνια ήταν μια γυναίκα πολύ πιστή στο Θεό και την έλεγαν αγία και όλο έγραφε ποιήματα για το Χριστό και γι΄αυτό την ονόμασαν Αγία Γραφή.


Γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία από Γυμνάσιο των Θηβών: «Όταν ο Οδυσσέας γύρισε πίσω στην Ιθάκη, βρήκε τους είκοσι ανεμιστήρες και την Πηνελόπη να τους δουλεύει στο φουλ»...

Από Γυμνάσιο της Καβάλας: «Ο γλάρος είναι αποδημητικό πουλί. Το καλοκαίρι πάει στην παραλία, το χειμώνα στις ακτές. Ενδιαμέσως στους σκουπιδότοπους και σε λιμάνια»...
Από Γυμνάσιο του Ηρακλείου: «Ο κύκλος είναι μία στρογγυλή γραμμή, χωρίς συνδέσεις, ενωμένη με τέτοιο τρόπο που δεν μπορείς να καταλάβεις που αρχίζει και που τελειώνει»…
Από Γυμνάσιο της Καρδίτσας: «Ο κύκλος δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος, εκτός αν σταματήσεις το διαβήτη»...
Aπό Έκθεση μαθητή στο Γυμνάσιο του Αργοστολίου: «Ο Ε. Λύτης και ο Σ. Εφέρης είναι και οι δύο Έλληνες ποιητές κατηγορίας νόμπελ»...
Από γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία: «Η επανάσταση του ‘21 έγινε πριν από 1821 χρόνια. Σήμερα γιορτάζουμε την τελική του πτώση»...



Απόσπασμα από κείμενο σε διαγώνισμα:
- Και ο Θεμιστοκλής, με τα λίγα περσικά που ήξερε, τους είπε "Μολών λαβέ"!



Τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου;
- Γιορτάζουμε τότε που οι Γερμανοί μπήκαν με τις μπότες τους στο Πολυτεχνείο και οι Τούρκοι με τα τανκς τους χτύπησαν και μπήκαν κι αυτοί μέσα. Οι φοιτητές φώναζαν πάνω στα κάγκελα "Έξω όλοι από το Πολυτεχνείο"

Τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου;
- Την 25η Μαρτίου ένας παλιός Γερμανός είπε στους Έλληνες να πολεμήσουν για να διώξουν τους Τούρκους που έμεναν μαζί. Οι Έλληνες είπαν ναι κι άρχισαν να πολεμάνε αλλά οι Τούρκοι δεν έφευγαν κι έμειναν μαζί μας.


Τι γνωρίζετε για την έρημο Σαχάρα;
- Στην έρημο Σαχάρα έχει ερημιά. Δεν υπάρχει ψυχή.





Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2008

ΧΑΡΤΕΣ


Εδώ, διαδραστικός χάρτης

Η ΜΑΧΗ ΣΤΑ ΓΑΥΓΑΜΗΛΑ,331 π.Χ.



Κυριακή, 23 Μαρτίου 2008

ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΕ EMAIL...



1 εκατοστόμετρο (cm) = 10 χιλιοστόμετρα (mm).
1 δεκατόμετρο(dm) = 10 cm
1 μέτρο (m) = 10 dm
1 m = 100 cm = 1000 mm
1 χιλιόμετρο (km) = 1000 m


1 cm = 1/100 m
1 mm = 1/10 cm
1 dm = 1/10 m
1 m = 1/1000 km
Παράδειγμα:
1)
1 m 2 dm = ___ cm;
Λύση:1 m = 100 cm; 2 dm = 2 x 10 cm = 20 cm; 1 m 2dm = 100 cm + 20 cm = 120 cm.

Συνέχισε:


2)
2 m = _____ dm

3)
2 cm = _____ mm

4)
3 m = _____ cm

5)
4 m = _____ mm

6)
3 m 2 dm = ______ cm

7)
2 m 30 cm = ______ mm

8)
1 m 2 mm = ______ mm

9)
3 km = ______ m

10)
2 km = ______ cm

11)
1 km 2 m = ______ m

ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΕ EMAIL...


1.
81x 60_______
2.
24x 83_______
3.
36x 76_______
4.
88x 33_______
5.
62x 33_______
6.
94x 76_______
7.
75x 55_______
8.
23x 98_______
9.
62x 26_______
10.
88x 4_______
11.
24x 33_______
12.
95x 11_______
13.
75x 40_______
14.
43x 8_______
15.
79x 58_______

ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΕ EMAIL...


Ποιoς ήταν ο πατέρας της Ιστορίας;

Ποιος δημιούργησε το αξίωμα των 10 στρατηγών στην αρχαία Αθήνα;

Πού νίκησε ο Φίλιππος τους Θηβαίους-Αθηναίους;

Ποιοι ήταν οι αρχιτέκτονες του Παρθενώνα;

Ποιος ήταν ο νομοθέτης των Αθηναίων πριν από τον Σόλωνα;

Ποιος κατασκέυασε τα Προπύλαια;

Ποιοι ήταν οι τρεις μεγάλοι τραγικοί ποιητές;

Πώς έλεγαν το δάσκαλο της μουσικής στην αρχαία Αθήνα;

Πώς ονομάζονταν οι ξένοι που είχαν εγκατασταθεί στην Αθήνα και ασχολούνταν με το εμπόριο;

Πώς ονομάστηκε η συνένωση της Αθήνας και άλλων ελληνικών πόλεων;

Πότε έγινε η μάχη των Πλαταιών;

Πότε δημιουργήθηκε η Α' Αθηνα'ι'κή συμμαχία;

Σάββατο, 22 Μαρτίου 2008

22 ΜΑΡΤΙΟΥ,ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ


Χαμηλά τα αποθέματα νερού
Χαμηλότερα αποθέματα νερού από πέρυσι διαθέτουν οι ταμιευτήρες από τους οποίους υδροδοτείται η Αττική, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΕΥΔΑΠ. Η Εταιρεία ανακοίνωσε, μέτρα για την προστασία των αποθεμάτων της. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιείται για την υδροδότηση της Αθήνας και το νερό της Υλίκης.