Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2008

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΜΙΓΜΑΤΩΝ


Ο διαχωρισμός των μειγμάτων 

Χρωματογραφία 
Αυτή είναι καλή για το διαχωρισμό των ουσιών με  διάφορα χρώματα, όπως τα φυτικά μελάνια και βαφές. Εξυπηρετεί, επειδή ορισμένες από τις χρωματισμένες ουσίες διαλύονται στο υγρό καλύτερα από άλλες, ώστε να φανεί  πάρα πολύ καλά πάνω  στο χαρτί. 

Φιλτράρισμα - Διήθηση
Αυτό είναι καλό για το διαχωρισμό  αδιάλυτου στερεού από υγρό (σε αδιάλυτη ουσία που  δε διαλύεται στο νερό). Για παράδειγμα, η άμμος μπορεί να διαχωριστεί από ένα μίγμα άμμου και του νερού με τη χρήση της διήθησης.  

Δες εδώ...

Εξάτμιση 

Aυτός ο τρόπος προτείνεται για να διαχωρίσουμε μια διαλυτή στερεά ουσία από μια υγρή. Για παράδειγμα, οι κρύσταλλοι θειικού χαλκού μπορούν να διαχωριστούν από διάλυμα θειικού χαλκού με τη χρήση της εξάτμισης. 

Απλή απόσταξη 
Αυτό είναι καλό για το διαχωρισμό μιας υγρής ουσίας από ένα ομογενές μείγμα.
Για παράδειγμα, το νερό μπορεί να διαχωριστεί από αλμυρό νερό με απλή απόσταξη. Αυτή η μέθοδος λειτουργεί επειδή το υγρό εξατμίζεται από το ομογενές μείγμα, αλλά στη συνέχεια ψύχεται και συμπυκνώνεται σε ένα ξεχωριστό δοχείο. Το αλάτι δεν εξατμίζεται και έτσι μένει πίσω.

  Κλασματική απόσταξη 

Αυτή η μέθοδος είναι καλή για το διαχωρισμό δύο ή περισσότερα υγρών ουσιών από  κάθε άλλη. Για παράδειγμα, η αιθανόλη (οινόπνευμα) μπορεί να διαχωριστεί από μείγμα αιθανόλης και νερού με κλασματική απόσταξη. Αυτή η μέθοδος λειτουργεί επειδή τα δύο υγρά  έχουν διαφορετικά σημεία βρασμού.

Εδώ μπορείς να δεις τις μεθόδους διαχωρισμού μιγμάτων...
Πατάς "start" σε κάθε εικονική πειραματική εφαρμογή.


BasketMath Interactive


Kαλαθοσφαίριση μαθηματικών

ΚΑΛΗΜΕΡΑ...

ΔΙΑΛΥΜΑ

Διάλυμα(solution)

Ως διάλυμα στη Χημεία χαρακτηρίζεται ένα ομογενές μίγμα. Δηλαδή το μίγμα εκείνο στο οποίο μια xημική ουσία είναι διαλυμένη μέσα σε μια άλλη.

  • Η ουσία που διαλύεται ονομάζεται διαλυμένη ενώ εκείνη που διαλύει λέγεται διαλύτης.
  • Η ικανότητα που μπορεί να έχει μια ουσία να διαλύεται μέσα σε άλλη, ανεξαρτήτου μορφής, (στερεό, υγρό, αέριο), λέγεται διαλυτότητα.
  • Η διαλυμένη ουσία διασπάται σε πλήθος μικροσκοπικών σωματιδίων όπως είναι τα ιόντα και τα μόρια που αναμιγνύονται πλήρως με τα σωματίδια του διαλύτη. Τόσο οι διαλυμένες ουσίες όσο και εκείνες των διαλυτών μπορεί να είναι είτε στερεά σώματα είτε υγρά είτε τέλος αέρια.
Η διαλυτότητα σε ένα διάλυμα γενικά:
  • Εξαρτάται από το είδος του διαλύτη
  • Εξαρτάται από το είδος της διαλυμένης ουσίας
  • Μεγαλώνει όσο αυξάνεται η θερμοκρασία
H αδιάλυτη ουσία που αποχωρίζεται από ένα διάλυμα και κατακάθεται στον πυθμένα του δοχείου που  το περιέχει, ονομάζεται ίζημα.
Αυτό συμβαίνει όταν σε ένα διάλυμα δεν μπορεί να διαλυθεί περισσότερη ουσία.Το διάλυμα λέγεται κορεσμένο.

Στην εικόνα: Χλωριούχο νάτριο (NaCl) (μαγειρικό αλάτι) διαλύεται σε νερό(H2O).



ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ





ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ



ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ


Διαδραστικός πολιτιστικός χάρτης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ












ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ


ΠτώσηΕνικός
Ονομαστικήσυνεχήςσυνεχήςσυνεχές
Γενική(συνεχούς)(συνεχούς)(συνεχούς)
Αιτιατικήσυνεχήσυνεχήσυνεχές
Κλητικήσυνεχή(ς)συνεχή(ς)συνεχές
ΠτώσηΠληθυντικός
Ονομαστικήσυνεχείςσυνεχείςσυνεχή
Γενικήσυνεχώνσυνεχώνσυνεχών
Αιτιατικήσυνεχείςσυνεχείςσυνεχή
Κλητικήσυνεχείςσυνεχείςσυνεχή

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

«Ευχαριστούμε Που Ενοχλείτε», ένα σύνθημα διαμαρτυρίας των νέων της Γαλλίας γίνεται γιορτή στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Πριν από 3 χρόνια οι νέοι της Γαλλίας αντιτάχθηκαν σε έναν άδικο νόμο και κέρδισαν για μια ακόμη φορά τη μάχη μέσα από αγώνες και πορείες. Οι νέοι της Θεσσαλονίκης θα εμπλακούν ποτέ σε καμία;

Το Σαββάτο 24 και την Κυριακή 25 Μαϊου βγαίνουμε στους δρόμους καταλαμβάνοντας συμβολικά το ξεχασμένο και κακόφημο πάρκο του Ξαρχάκου (πάρκο της ΧΑΝΘ). Για ένα διήμερο θα επιχειρήσουμε να μεταμορφώσουμε ένα από τα πιο ξεχασμένα πάρκα της Θεσσαλονίκης σε ένα χώρο έκφρασης και διασκέδασης όπου νέοι, παιδιά αλλά και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας θα διεκδικήσουμε αυτό που δικαιούμαστε, αυτό που σε άλλες ευρωπαικές χώρες είναι αυτονόητο… το χώρο που μας ανήκει.

Διεκδικούμε την πόλη που ονειρευόμαστε, την πόλη που αγαπούμε, μια πόλη που ανήκει στους κατοίκους της και όχι στα αυτοκίνητα, στη δημιουργία και όχι στην απάθεια, στα όνειρα και όχι στον ύπνο..

Μουσικές συναυλίες ( One Drop, 63 High, Paranaoue, Lovelab, Atary, Zoltan Tribe, Scab Level, Dj Chris Primo vs Mentiro), εικαστικά από την πολιτεία bankit.gr (Άνθια Μέγα, Σοφία Κόσσυβα, Ευαγγελία Κοκκίνου, Κατερίνα Χατζηκίδη, Αλέξανδρος Κατσής, Antonis S. , Μανώλης Ζουλάκης, Νάσος Ευσταθιάδης, Άννα Τζίνη, Θοδωρής Κουτουβίδης , yanmos, Ζάννα, 8pm photography) θέατρο δρόμου, τσίρκο, graffiti, capoeira, χορός, μαριονέτες, φωτογραφία, επίδειξη skateboard, παρουσίαση μη κυβερνητικών οργανώσεων.

Οι νέοι της πόλης υπάρχουν, δημιουργούν, πειραματίζονται, συμμετέχουν. Τα πάρκα της πόλης είναι πολύ λίγα για να μένουν σιωπηλά...


Παιχνίδια πολιτισμού

Η εκπαιδευτική έκθεση "Παιχνίδια Πολιτισμού" εγκαινιάστηκε στις 9 Οκτωβρίου 2002 σε ανακαινισμένο χώρο της οδού Τοσίτσα 1. Η έκθεση παρουσιάζει την εικοσαετή προσπάθεια των Υπηρεσιών του ΥΠΠΟ αλλά και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων να συντάξουν έναν κώδικα επικοινωνίας που να διευκολύνει την επαφή του κοινού και ιδιαίτερα των νέων με τα πολιτιστικά αγαθά της χώρας.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανησυχία στην Ευρώπη λόγω των κλιματικών αλλαγών

Η θερμοκρασία στη «Γηραιά 'Ηπειρο» έχει ανέβει κατά 1 βαθμό Κελσίου.


Οι ρυθμοί ανόδου της θερμοκρασίας στην Ευρώπη ξεπερνούν τον παγκόσμιο μέσο όρο, επομένως οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πρέπει να επενδύσουν στην προσαρμογή στις κλιματικές αυτές αλλαγές, οι οποίες έχουν αρχίσει να μετατρέπουν το μεσογειακό της νότο σε άγονη περιοχή και τον βορρά της σε μία μόνιμα υγρή περιοχή, δείχνει έρευνα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Από το φαινόμενο του θερμοκηπίου κινδυνεύουν περισσότερο τα βουνά, οι ακτές της Ευρώπης, η Μεσόγειος και η Αρκτική, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Υπηρεσίας και υπηρεσιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 0,8 βαθμό Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, ενώ ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις της θερμοκρασίας παρατηρούνται στην Ευρώπη και τα βόρεια γεωγραφικά πλάτη», επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης. Η θερμοκρασία στην Ευρώπη έχει ανέβει κατά 1.0 βαθμό Κελσίου.

Στη βόρεια Ευρώπη θα υπάρξει αύξηση της υγρασίας αυτόν τον αιώνα, ενώ μεγαλύτερο μέρος της μεσογειακής Ευρώπης μπορεί να μετατραπεί σε έρημο, με βάση τις τάσεις που υπάρχουν ήδη, υπογραμμίζεται στην έκθεση.

Την ίδια ώρα τα φονικά κύματα καύσωνα στην Ευρώπη, όπως αυτό του 2003, μπορεί να είναι πιο συχνά, προστίθεται και επισημαίνεται ότι και «οι ετήσιες αλλαγές στις βροχοπτώσεις επιτείνουν τις διαφορές ανάμεσα σε ένα υγρό βόρειο τμήμα της Ευρώπης και ένα ξηρό νότιο».

Μεταξύ των άλλων αντίκτυπων της κλιματικής αλλαγής είναι και η στάθμη των θαλασσών που ανεβαίνει απειλώντας τις ακτές, ενώ ορισμένοι πληθυσμοί ψαριών μετακινήθηκαν ήδη 1.000 χιλιόμετρα βορειότερα τα τελευταία 40 χρόνια, επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης, υπογραμμίζοντας επίσης ότι και τα δύο τρίτα των αλπικών παγετώνων έχουν εξαφανιστεί από το 1850.

Η στάθμη των θαλασσών είναι πιθανόν να ανέβει από 18 ως 59 εκατοστά έως το 2100, σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα και μπορεί να συνεχίσει να ανεβαίνει για αιώνες αν λιώσουν οι αιώνιοι πάγοι της Γροιλανδίας και της Ανταρκτικής.

Στην Ευρώπη, 4 εκατομμύρια άνθρωποι και 2 τρισεκατομμύρια ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία θα κινδυνεύσουν από τις πλημμύρες που θα προκληθούν από την άνοδο της στάθμης των θαλασσών έως το 2100, από τις χώρες της Βαλτικής ως την Ελλάδα, υπογραμμίζεται επίσης στην έκθεση.

Πρόσφατοι υπολογισμοί δείχνουν ότι οι οικονομικές ζημίες από την άνοδο της στάθμης των θαλασσών μπορεί να φτάσουν συνολικά τα 18 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως έως το 2080.

Λίγοι στην Ευρώπη θα επωφεληθούν από τις αλλαγές αυτές, όπως οι αγρότες του βορρά που θα έχουν μεγαλύτερες περιόδους για την καλλιέργεια των προϊόντων τους.

Οι συντάκτες της έκθεσης καλούν την Ευρώπη να κάνει περισσότερα για να προσαρμοστεί στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως η προστασία των λαών της από ασθένειες που προκαλούνται από έντομα ή η προστασία των ακτών της από την άνοδο της στάθμης των θαλασσών. Μέχρι σήμερα τα περισσότερα μέτρα προσαρμογής αφορούν στην υπερχείλιση των ποταμών.

Η Ευρώπη έχει εξάλλου ηθική υποχρέωση, επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης, να βοηθήσει και τους ανθρώπους στα αναπτυσσόμενα κράτη να προσαρμοστούν στις αλλαγές που οφείλονται στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

kathimerini

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ-ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ


ηχογραφώ






 Με τον όρο ........................... εννοούμε τη μείωση της στάθμης θορύβου.
............................. τραγούδια με μουσικούς απ' όλο τον κόσμο από τον υπολογιστή μου στο σπίτι. 
 Καθήκον του.................................. είναι η λήψη και αποτύπωση ήχων σε ταινία ή δίσκο.
................................... Διαθέτει οθόνη υγρού κρυστάλλου Έχει δυνατότητα μέτρησης ήχου, ώρας και εγγραφής παρατηρήσεων. 
Εφόσον τα παράθυρα είναι κυριολεκτικά τα «πιο λεπτά σημεία του σπιτιού»επηρεάζουν σημαντικά την ...................................... των κτιρίων .
Γι’ αυτό επιστρατεύτηκαν τα χάλκινα πνευστά, ώστε με τον όγκο και το .............................. τους να δώσουν την ένταση που απαιτείται και να φανερώσουν τη μέρα της γιορτής 


ΑΘΗΝΑ-ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ-Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ- Η ΠΑΛΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΑ







 νεοκλασικισμός νεοκλασικός 

πλανόδιος


Αυτό που έλεγαν άλλοτε οι Αθηναίοι «Κολωνάκι» ήταν μια συνοικία κάπως απόμερη, ήσυχη και σιωπηλή. Την αποτελούσαν, ως τα 1930, κατοικίες του παλαιού αθηναϊκού τύπου, μονές, διπλές ή το πολύ τριπλές, συχνά με κήπους. Οι δρόμοι δεν έμοιαζαν στενοί, γιατί τα σπίτια ήταν χαμηλά και η κυκλοφορία ελάχιστη. Μάλιστα, η οδός Σκουφά και η οδός Πατριάρχου Ιωακείμ φάνταζαν, στις καλές τους ώρες, σαν μικρές, ερημικές λεωφόροι.
Μετά το 1930, άρχισαν να χτίζονται πολυκατοικίες του νέου τύπου και να πληθαίνουν κάπως τα αυτοκίνητα, το Κολωνάκι όμως κατόρθωσε, λίγο - πολύ να διατηρήσει το παλαιό του κλίμα ως τον τελευταίο πόλεμο. Σήμερα, δεν είναι δύσκολο να δει κανείς ότι το κλίμα της συνοικίας έχει αλλάξει ριζικά και ανεπανόρθωτα. Τα παλαιά σπίτια γκρεμίστηκαν, οι κήποι καταργήθηκαν, οι δρόμοι στένεψαν απίθανα και πνίγηκαν μέσα στους δυσανάλογα υψηλούς τοίχους του τσιμέντου. Δεν είναι πια δρόμοι ούτε καν σοκάκια. Είναι διάδρομοι ενός απέραντου γκαράζ, όπου σταθμεύουν όλη μέρα και όλη νύχτα και κινούνται δυσκολότατα αμέτρητα αυτοκίνητα, επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία. Η ατμόσφαιρα είναι αρρωστημένη και πνιγερή, ο θόρυβος εκνευριστικός, ο συνωστισμός αβάσταχτος.
 Έχει γνωρίσει την πλήρη αλλαγή και εκσυγχρόνιση αυτή η πόλη με αποτέλεσμα να χάσει κάποια παλιά στοιχεία της τα οποία την καθιστούσαν άκρως μοναδική. Τα παλιά γραφικά της σοκάκια έχουν σχεδόν χαθεί. Έχουν μείνει ελάχιστα γύρω απ΄ την Ακρόπολη και τον Πειρα
ιά που θυμίζουν ακόμα και σήμερα μέσα στην όλη <<τσιμεντοποίηση>> λίγη απ΄ την παλιά γοητεία της Αθήνας.  Πλέον δεν γνωρίζεται κανένας με κανένα και δεν λένε ούτε καλημέρα μεταξύ τους που είναι του Θεού. Κλειδώθηκαν όλοι μέσα στα σπίτια τους χωρίς να τους ενδιαφέρει αν ο διπλανός τους είναι καλά, σε περίπτωση που τον
 ξέρουν βέβαια γιατί τις περισσότερες φορές δεν έχουν ιδέα ποιος είναι δίπλα τους. Λόγω αυτού του φαινομένου όλοι νοσταλγούν τις παλιές ζωντανές γειτονιές , όπου κάθε γειτονιά ήταν μια μεγάλη οικογένεια. Αναζητούν την Αθήνα που χάθηκε στην προσπάθειά της να γίνει μια σύγχρονη μεγαλούπολη και πνίχτηκε στο τσιμέντο και στα κτή
ρια με τις γυάλινες προσόψεις. Αναπολούν τα απογεύματα που μαζεύονταν όλοι μαζί στα μικρά πεζούλια που υπήρχαν τότε και συζητούσαν για το πως πέρασε η μέρα τους . Όταν έβγαζαν τις καρέκλες τους στο δρόμο και διάβαζαν εφημερίδα, όταν τα π
αιδιά έπαιζαν ανέμελα στους δρόμους χωρίς οι γονείς να έχουν το φόβο μήπως συμβεί κάτι. Τότε δεν υπήρχε ζήλια μεταξύ τους παρά μόνο αγάπη.
  Σήμερα αυτές οι συνήθειες  έχουν κοπεί και η Αθήνα  είναι βρώμικη,  έχει γεμίσει πολυκατοικίες, κιτρινισμένα κτήρια, οι άνθρωποι δεν γνωρίζονται μεταξύ τους , οι κόρνες των αυτοκινήτων να έχουν γίνει <<ευχάριστη μουσική>>
 στ΄ αυτιά όλων μας και τα εμπορικά κέντρα αναπτύσσονται καθημε
ρινά...




ΟΙ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ. 
Εγκλίσεις λέγονται οι μορφές που παίρνει το ρήμα, προκειμένου αυτός που το χρησιμοποιεί να εκφράσει ακριβώς το νόημα του ρήματος και αυτό που εννοεί. Οι εγκλίσεις είναι τρεις.

  1. Η οριστική, που φανερώνει το πραγματικό, το σημερινό, το βέβαιο.(ο Κώστας τρέχει, ο σκύλος γαβγίζει, το παιδί ντύθηκε, η μπάλα χάθηκε, κ.λ.π.).
  2. Η υποτακτική, που φανερώνει αυτό που θέλουμε ή αυτό που περιμένουμε να γίνει.(ας τρέξουμε να προλάβουμε, ας έβρεχε λίγο να δροσίσει, ας ζέσταινε λίγο, θα βρέξει σίγουρα, θα ζεστάνει αύριο, θα πονέσει λίγο, όταν ξημερώσει θα ξεκινήσουμε, όταν χιονίσει θα πάμε για σκι, πρέπει να τρέξω στο σπίτι γρήγορα, θέλω να παίξω ποδόσφαιρο, κ.λ.π.).ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ-ΑΟΡΙΣΤΟΣ -ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
  3. Η προστακτική που φανερώνει διαταγή ή παράκληση ή ευχή.(τρέξτε γρήγορα, σταματήστε τις φωνές, προχωρήστε πιο μπροστά, σταμάτησε παιδί μου τα κλάματα, χόρεψε λίγο και συ, βόηθα Παναγιά μου, πήγαινε στο καλό παιδί μου, κ.λ.π.).ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ-ΑΟΡΙΣΤΟΣ
  4. Το απαρέμφατο, είναι άκλιτο και χρησιμεύει για τον σχηματισμό ορισμένων χρόνων του ρήματος (Παρακείμενος, Υπερσυντέλικος, Συντελεσμένος Μέλλοντας). Απαρέμφατο έχει μόνο ο Αόριστος στην ενεργητική και την παθητική φωνή. Π.χ. το απαρέμφατο του ρήματος δένω είναι:δέσει, του λύνω:λύσει, του γράφω: γράψει, του παίζω:παίξει, του διαβάζω:διαβάσει, του ακούω:ακούσει κ.λ.π.ΑΟΡΙΣΤΟΣ ΕΝΕΡΓ.&ΠΑΘ. ΦΩΝΗΣ
  5. Η μετοχή είναι τύπος του ρήματος που μοιάζει με επίθετο, έχει ενεργητική φωνή, στην οποία είναι άκλιτη και παθητική φωνή, στην οποία κλίνεται όπως τα επίθετα. Π.χ. οι μετοχές των ρημάτων δένω, αγαπώ, είναι.ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ ΕΝΕΡΓ.&ΠΑΘ.ΦΩΝΗΣ-ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ ΠΑΘ.ΦΩΝΗΣ
Τα ρήματα που βρίσκονται σε οριστική έγκλιση δέχονται άρνηση δε(ν), ενώ τα ρήματα που βρίσκονται σε υποτακτική και υποτακτική έγκλιση δέχονται άρνηση μη(ν).
Δεν ακούμε μουσική με τον ήχο στη διαπασών.
Να μην ακούτε μουσική μετον ήχο στη διαπασών.
Μην ακούτε μουσική με τον ήχο στη διαπασών.