Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Τρίτη, 31 Μαρτίου 2009

Η ΤΡΙΒΗ


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΒΗΣ(ΑΓΓΛΙΚΑ):ΚΛΙΚ

Αν προσπαθήσουμε να θέσουμε σε κίνηση ένα σώμα που βρίσκεται σε επαφή με ένα άλλο, θα παρατηρήσουμε ότι προκαλείται δύναμη που αντιστέκεται στην κίνηση.
Τη δύναμη αυτή την ονομάζουμε τριβή.
Η τριβή επιβραδύνει την κίνηση των σωμάτων.
Δοκιμάστε να σπρώξετε ένα αντικείμενο χρησιμοποιώντας πάρα πολύ λίγη δύναμη. Ο λόγος που δεν τα καταφέρνετε και χρειάζεται να προσπαθήσετε κι άλλο είναι η τριβή!
Η τριβή έχει πολύ μεγάλη παρουσία στην καθημερινή μας ζωή.

Η τριβή ανάμεσα στο ελαστικό και το δρόμο είναι μια δύναμη που  επιτρέπει την πρόσφυση( δρα στην επιφάνεια τους  και τα κρατάει ενωμένα) των ελαστικών στο δρόμο ώστε να μπορέσει κινηθεί το αυτοκίνητο πάνω στο δρόμο.ΚΛΙΚ

Τα ψάρια έχουν προσαρμοσμένο σχήμα για τη μείωση της τριβής και να μετακινούνται εύκολα μέσω του νερού: ΚΛΙΚ

Οι ιπτάμενοι δύτες πέφτουν αργά λόγω της αντίστασης του αέρα και του κατάλληλου σχήματος που δίνουν στο σώμα τους: ΚΛΙΚ

Εάν σταματήσει το κουπί, η τριβή θα μειώσει την ταχύτητα της βάρκας μέχρι να σταματήσει: ΚΛΙΚ

Η τριβή ασκείται ανάμεσα στις επιφάνειες, κινούμενες ή ακίνητες. Οπότε αν απλά ρίξουμε μια ματιά γύρω μας αμέσως καταλαβαίνουμε πού ασκείται. Ανάμεσα στο πάτωμα και τα παπούτσια μας. Ανάμεσα στα χέρια μας και κάθε αντικείμενο που ακουμπάμε. Ανάμεσα στο τραπέζι και το φλιτζάνι μας. Ανάμεσα στα λάστιχα των αυτοκινήτων που τρέχουν και στην άσφαλτο. Ανάμεσα στα δάχτυλά μου και το πληκτρολόγιο, καθώς γράφω αυτές τις γραμμές.Ανάμεσα στα δικά σας δάχτυλα και στο ποντίκι, καθώς διαβάζετε αυτήν την στιγμή.

Η τριβή δεν αντιστέκεται μόνο στην κίνηση ενός σώματος, αλλά μπορεί να είναι υπεύθυνη για τη φθορά του και για την αύξηση της θερμοκρασίας του ή για την παραγωγή ήχου. Για παράδειγμα η κιμωλία φθείρεται λόγω τριβής, όταν γράφουμε με αυτή στον πίνακα, και τα χέρια θερμαίνονται, όταν τα τρίβουμε μεταξύ τους. ΚΛΙΚ




Αναφορικές προτάσεις


Οι αναφορικές προτάσεις είναι εξαρτημένες προτάσεις που αρχίζουν με τις αναφορικές αντωνυμίες( όποιος, ο οποίος, όσος, ό,τι, που) ή με τα αναφορικά επιρρήματα( όπου, που, όπως, πως, όσο, καθώς, σαν)

Οι προτάσεις προσδιορίζουν κάποιο όρο της ανεξάρτητης πρότασης.
Οι αναφορικές προτάσεις άλλοτε χωρίζονται με κόμμα από την ανεξάρτητη πρότασηκαι άλλοτε όχι.

  • Αναφορικές προσδιοριστικές προτάσεις
Όταν η αναφορική πρόταση αποτελεί απαραίτητο συμπλήρωμα στον όρο που προσδιορίζει-θεωρείται απαραίτητη για τη συμπλήρωση του νοήματος-δε βάζουμε κόμμα.
Π.χ.Το υλικό που κατασκευάζονται οι στολές των πυροσβεστών έχει υποστεί ειδική αντιπυρική επεξεργασία.
  • Αναφορικές προσθετικές ή μη προσδιοριστικές προτάσεις
Όταν η αναφορική πρόταση δεν αποτελεί απαραίτητο συμπλήρωμα στον όρο που προσδιορίζει-δε θεωρείται απαραίτητη για τη συμπλήρωση του νοήματος-βάζουμε κόμμα.
Π.χ. Η βροχή,που έπεφτε όλη μέρα, είχε δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην Αθήνα.

ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


Οι αναφορικές προτάσεις είναι εξαρτημένες προτάσεις που αρχίζουν με τις αναφορικές αντωνυμίες( όποιος, ο οποίος, όσος, ό,τι, που) ή με τα αναφορικά επιρρήματα( όπου, που, όπως, πως, όσο, καθώς, σαν)

Οι προτάσεις προσδιορίζουν κάποιο όρο της ανεξάρτητης πρότασης.
Οι αναφορικές προτάσεις άλλοτε χωρίζονται με κόμμα από την ανεξάρτητη πρόταση και άλλοτε όχι.

  • Αναφορικές προσδιοριστικές προτάσεις
Όταν η αναφορική πρόταση αποτελεί απαραίτητο συμπλήρωμα στον όρο που προσδιορίζει-θεωρείται απαραίτητη για τη συμπλήρωση του νοήματος-δε βάζουμε κόμμα.
Π.χ.Το υλικό που κατασκευάζονται οι στολές των πυροσβεστών  έχει υποστεί ειδική αντιπυρική επεξεργασία.
  • Αναφορικές προσθετικές ή μη προσδιοριστικές προτάσεις
Όταν η αναφορική πρόταση  δεν αποτελεί απαραίτητο συμπλήρωμα στον όρο που προσδιορίζει-δε θεωρείται απαραίτητη για τη συμπλήρωση του νοήματος-βάζουμε κόμμα.
Π.χ. Η βροχή,που έπεφτε όλη μέρα, είχε δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην Αθήνα.

ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ


ΚΛΙΚ



Πώς να παίξετε αυτό το παιχνίδι: 

1. Κάντε κλικ στο "Start" για να ξεκινήσει το παιχνίδι 

2. Χρησιμοποιήστε το πληκτρολόγιο για να πληκτρολογήσετε τον αριθμό του κλάσματος. Πατήστε "Enter" στο πληκτρολόγιο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη "διαγραφή" στο πληκτρολόγιό σας για να διορθώσετε το λάθος σας. 

3. Κάντε κλικ στα κουμπιά για εύκολο ή δύσκολο(TOO EASY-TOO HARD). 

4. Πρέπει να κερδίσετε 10 πόντους για να είστε σε θέση να παίξετε το παιχνίδι! Πατήστε Εκκίνηση. Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα με τα  βέλη στο πληκτρολόγιο για τον έλεγχο  του ΦΙΦΗ.

"Ωρα της Γης": Πρωτοφανής η ανταπόκριση των Ελλήνων

                                                  video

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ





































Άσκηση 1:KΛΙΚ
Άσκηση 2:ΚΛΙΚ

Άσκηση 3:ΚΛΙΚ

Άσκηση 4:ΚΛΙΚ

Άσκηση 5:ΚΛΙΚ

ΠΩΣ ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ


Οι δυνάμεις μετριούνται με βάση τα αποτελέσματα που προκαλούν. 
Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται τα δυναμόμετρα.
Το δυναμόμετρο αποτελείται από ένα ελατήριο, το οποίο επιμηκύνεται εξαιτίας της δύναμης που ασκείται σε αυτό, και μια κλίμακα.
Μετράμε τη δύναμη με βάση το μέγεθος της προσωρινής παραμόρφωσης, την οποία αυτή προκαλεί στο ελατήριο. Η επιμήκυνση του ελατηρίου είναι ανάλογη της δύναμης που ασκείται σε αυτό.





Το δυναμόμετρο αποτελείται από:

  • To ελατήριο,το οποίο επιμηκύνεται για τη μέτρηση της δύναμης
  • Το περίβλημα, το οποίο προστατεύει το ελατήριο και του επιτρέπει να παραμορφώνεται μόνο κατά το μήκος του.
  • Την κλίμακα , η οποία δείχνει την τιμή της δύναμης που αντιστοιχεί σε κάθε αλλαγή στο μήκος του ελατηρίου.
  • Τον κρίκο, από τον οποίο στηρίζουμε σταθερά το δυναμόμετρο.
  • Το άγκιστρο, στο οποίο ασκούμε τις δυνάμεις που θέλουμε να μετρήσουμε.
Τα δυναμόμετρα χρησιμοποιούνται πολύ για τη μέτρηση του βάρους των σωμάτων, αλλά και των άλλων δυνάμεων.
Η μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιείτα στα δυναμόμετρα είναι το 1 Νιούτον που συμβολίζεται με 1 Ν. 

Δείτε τη διαδραστική εφαρμογή(Πατώντας next θα φτάσετε στην παρουσίαση του δυναμόμετρου και στη διαδραστική λειτουργία του):KΛΙΚ

ΒΑΡΥΤΗΤΑ-ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ


ΚΛΙΚ


Μπορείς να προσγειώσεις με ασφάλεια τον πύραυλο;

Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ

Η βαρύτητα στη Γη έλκει τα υλικά σώματα και προκαλεί την πτώση τους στην επιφάνειά της όταν αφεθούν ελεύθερα. 

Η βαρύτητα είναι επίσης υπεύθυνη για την τροχιά της γης και των υπόλοιπων πλανητών γύρω από τον ήλιο, την τροχιά της σελήνης γύρω από τη γη, το σχηματισμό παλιρροιών και άλλων φυσικών φαινομένων που παρατηρούμε.

Η δύναμη της βαρύτητας υπάρχει, επίσης, στο φεγγάρι, αλλά δεν είναι τόσο ισχυρή όσο είναι στη Γη (γιατί το φεγγάρι είναι πολύ μικρότερο από τη Γη).

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ


ΚΛΙΚ

"Μία σου και μία μου"=Δυστυχία


Όσοι άνθρωποι ακολουθούν στη ζωή τους το βιβλικό ρητό "οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος", γίνονται λιγότερο χαρούμενοι, αλλά και λιγότερο πετυχημένοι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

   
Η έρευνα, που έγινε από ερευνητές του ολλανδικού πανεπιστημίου του Μάαστριχτ υπό τον καθηγητή Τόμας Ντόμεν και του γερμανικού πανεπιστημίου της Βόννης υπό τον καθηγητή 'Αρμιν Φαλκ, δημοσιεύτηκε στο έγκυρο οικονομικό περιοδικό "Economic Journal". Συμπεραίνει ότι οι άνθρωποι που έχουν τη λογική "μία σου και μία" μου" και τείνουν να ανταποδίδουν στα ίσα αυτά που τους κάνουν οι άλλοι, τελικά είναι πιο πιθανό να μείνουν άνεργοι, να έχουν λιγότερους φίλους και γενικά να είναι λιγότερο ευτυχισμένοι.

    Αντίθετα, όσοι "στρέφουν και το άλλο μάγουλο", κατά την προτροπή της Καινής Διαθήκης ή απλώς δεν θεωρούν απαραίτητο να ανταπαντήσουν σε μια εναντίον τους πράξη, είναι πιθανότερο να ζήσουν μια ζωή γεμάτη νόημα, πιο ευτυχισμένη, αλλά και πιο άνετη υλικά. 

    Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στοιχεία από τις ετήσιες έρευνες του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών σε 20.000 άτομα στη Γερμανία, που αναλύουν τις κοινωνικο-οικονομικές τους απόψεις, με στόχο να καταγράψουν τις επιπτώσεις της λεγόμενης "αρνητικής ανταποδοτικότητας" στην αγορά εργασίας, στο εισόδημα και στην ευτυχία. Οι περισσότεροι άνθρωποι παραδέχτηκαν ότι ξεπληρώνουν τους άλλους με το ίδιο νόμισμα, είτε κάνοντας ανάλογες χάρες γι' αυτούς ("θετική ανταποδοτικότητα"), είτε αντίθετα εκδικούμενοι για τις εναντίον τους πράξεις ("αρνητική ανταποδοτικότητα").

    Όταν οι ερευνητές χώρισαν τους ανθρώπους σε δύο κατηγορίες: όσους τείνουν να εκδικούνται και όσους προτιμούν να συγχωρούν. Προέκυψε ότι οι πρώτοι έχουν μικρότερο κύκλο φίλων και γνωστών και εκδηλώνουν μεγαλύτερο βαθμό δυσαρέσκειας στη ζωή τους. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι οι δεύτεροι (οι πιο καλόκαρδοι) κατά μέσο όρο τείνουν να εργάζονται περισσότερες ώρες υπερωρία, μόνο όμως όταν θεωρούν δίκαιη την αμοιβή τους, και γενικότερα κερδίζουν περισσότερα χρήματα από τους εκδικητικούς τύπους. 

    Από την άλλη, σύμφωνα με την μελέτη, οι εκδικητικοί χαρακτήρες δεν ακολουθούν πάντα την εξίσωση "περισσότερα χρήματα ίσον περισσότερη εργασία" και όχι σπάνια, στο εργασιακό τους περιβάλλον, εκδικούνται αρνούμενοι να εργαστούν ή κάνοντας σαμποτάζ. Το γεγονός αυτό οδηγεί στο να χάνουν συχνότερα τη δουλειά τους, με συνέπεια να έχουν μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας σε σχέση με τους μη εκδικητικούς..

    Στην καθημερινότητα, άλλοι άνθρωποι τείνουν περισσότερο στην θετική και άλλοι στην αρνητική ανταποδοτικότητα, ενώ άλλοι και στις δύο ταυτόχρονα. 

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΕΤΕΡΩΝΥΜΩΝ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ


KΛΙΚ

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΤΕΡΩΝΥΜΩΝ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ


Για να συγκρίνουμε ετερώνυμα κλάσματα, θα πρέπει πρώτα να τ' αλλάξουμε, ώστε να έχουν τον ίδιο παρονομαστή.

  • Ένας τρόπος είναι να τα μετατρέψουμε σε δεκαδικούς αριθμούς.
  •  Δοκιμάζουμε κι έναν άλλο δρόμο:
Για να  συγκρίνουμε 2/3 και 3/5  πρέπει :

1.Πρώτη ματιά στα παρονομαστές (στους κάτω αριθμούς). 
2.Αναζητούμε το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο που θα τοποθετηθεί παρονομαστής και στα δύο κλάσματα. Καταλήγουμε στο  15. 
Πολλαπλάσια του 5: 0,5,10,15,20,25,30...
Πολλαπλάσια του 3: 0,3,6,9,12,15,...
Ε.Κ.Π.(5,3)=15
3.Αλλαγή των παρονομαστών σε 15.
4.Πώς έφτασε το 3 στο 15; 5=15, άρα και ο αριθμητής Χ5
  Πώς έφτασε το 5 στο 15;3=15, άρα και ο αριθμητής Χ3



                                       10/15 είναι μεγαλύτερο από 9/15
                            Έτσι  : 2/3    είναι μεγαλύτερο από 3/5

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2009

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ



Άσκηση 3:ΚΛΙΚ

Άσκηση 4:ΚΛΙΚ

Επίθετα σε -ος, -ο και σε -ων,-ουσα,-ον-Δοκίμασε τις γνώσεις σου

ΤΕΣΤ

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΚΤΙΚΗ


                                              video


Η κλιματική αλλαγή στην Αρκτική αναμένεται να είναι μεταξύ των σημαντικότερων από κάθε περιοχή της Γης. Αυτό το βίντεο παρουσιάζει την ετήσια μεταβολή του θαλάσσιου πάγου της Αρκτικής από το 1980.

Η Αρκτική είναι η περιοχή γύρω από τον Βόρειο Πόλο, στον αντίποδα της Ανταρκτικής. Περιλαμβάνει βόρεια τμήματα της Αλάσκας του Καναδά, της Σιβηρίας, την Γροιλανδία, την Σπιτσβέργη διάφορες αρκτικές νήσους, τις ακτές της Χερσονήσου Λαμπραντόρ, καθώς και όλο τον θαλάσσιο χώρο τον λεγόμενο Αρκτικό Ωκεανό (ή Βόρειο Παγωμένο Ωκεανό). Όλες οι παραπάνω περιοχές καλούνται και αρκτικές Χώρες.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ,ΚΛΙΣΗ,ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ,ΣΥΝΩΝΥΜΑ


ΚΛΙΚ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΖΩΟΥ

Bρείτε και περιγράψτε κατασκευές ζώων κα ανθρώπων.
Στα κείμενα που θα βρίσκετε να κάνετε τις αναγκαίες περικοπές.
Προτείνεται να κάνετε ψηφιακή ανάρτηση στην Ευέλικτη Τάξη ή να στείλετε email.

Παραδείγματα:

Μια φωλιά μυρμηγκιών:
Πού είναι φτιαγμένη;
Πώς τις φτιάχνουν; 
Πώς είναι;



Ωρολόγιο Κυρρήστου(Αέρηδες)

Πού βρίσκεται;
Πώς είναι;
Πότε χτίστηκε; Από ποιον;Ποια η χρήση του(μπορείς να αναφερθείς σε αλλαγές χρήσης, αν υπήρξαν)
Τι αποτελεί σήμερα;

Πηγές που θα σε βοηθήσουν: