Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2009

ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΥΛΩΝ-ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ


ΚΛΙΚ

ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΥΛΩΝ-ΑΣΚΗΣΗ


ΚΛΙΚ

ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΥΛΩΝ

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:ΚΛΙΚ



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:


  1. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δοκιμασίες που περνούσαν οι Έλληνες στα χρόνια της σκλαβιάς;
  2. Μπορείς να εξηγήσεις τα παρακάτω:
  • κεφαλικός φόρος
  • φόρος της γης
  • "φόρος αίματος"(παιδομάζωμα)
  • εξισλαμισμός
     3.Τι ήταν οι κρυπτοχριστιανοί;
     4.Τι ήταν η ναυτολογία των χριστιανών ραγιάδων;
     5.Από τι υπέφεραν τα παραθαλάσσια μέρη και τα νησιά;
     6.Γιατί συνέβη  σημαντική μετακίνηση των Ελλήνων στο εξωτερικό;Πού οδήγησε αυτό;
     7.Τι ήταν οι παροικίες;Ποιες ήταν οι σπουδαιότερες;
     8.Ποια περιοχή ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκή για την εγκατάσταση των Ελλήνων;Γιατί;Ποιες ήταν οι πιο σημαντικές;
     9.Ποια ήταν η προσφορά των παροικιών στον ελληνισμό;

ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Βιβλίο:ΚΛΙΚ



ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ(επιλέξτε ενοικιάσεις ή πωλήσεις κατοικιών και στη συνέχεια περιοχή):ΚΛΙΚ




Είδη σπιτιών(άσκηση-λεξιλόγιο):ΚΛΙΚ




Χαρακτηριστικά σπιτιών(άσκηση-λεξιλόγιο):ΚΛΙΚ




Αριθμητικά:ΚΛΙΚ Άσκηση 4:KΛΙΚ







Διαβάζω(αρκτικόλεξα-συντομογραφίες):ΚΛΙΚ




Πώς γράφουμε μια αγγελία:ΚΛΙΚ




ΕΛΛΕΙΠΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ( στοιχείο της αγγελίας):



ΕΛΛΕΙΠΤΙΚΕΣ λέγονται οι προτάσεις από τις οποίες παραλείπουμε μία ή περισσότερες από τις φράσεις που θα έπρεπε κανονικά να περιέχουν.

Έχετε ακούσει τη φράση: "τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται".


Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τις ελλειπτικές προτάσεις.Λείπουν ένας ή και περισσότεροι κύριοι όροι.Βεβαίως, ο αναγνώστης ή ο συνομιλητής μας καταλαβαίνει εύκολα τον όρο ή τους όρους που λείπουν.


Χρησιμοποιούνται συχνά στον προφορικό λόγο.




Παράδειγμα:

-Θα φύγεις σήμερα;

-Όχι(δε θα φύγω σήμερα)!




Πού θα φας (εσύ);


- (Θα φάω)Στο εστιατόριο.

-Τι ώρα (θα φας);


- Αργά το μεσημέρι(θα φάω).

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2009

Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑ...ΣΕ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ


ΚΛΙΚ

Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑ

Το μάθημα στο βιβλίο με σημειώσεις:ΚΛΙΚ





ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:



  1. Ποια ήταν η αντίδραση των κατοίκων της Πόλης μετά την Άλωσή της από τους Τούρκους; Ποιο ήταν το σχέδιο του σουλτάνου για την Κωνσταντινούπολη; Πώς επιχείρησε να το πραγματοποιήσει;
  2. Εξήγησε τη λογική της επιλογής ανθενωτικού πατριάρχη από το σουλτάνο..Ποιον επέλεξε;
  3. Να αναφέρεις τα προνόμια που δόθηκαν στους Έλληνες στα χρόνια της Τουρκοκρατίας(πατριάρχης,κλήρος,διοικητικές παραχωρήσεις).
  4. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της παραχώρησης προνομίων για τους Έλληνες;
  5. Γιατί οι Τούρκοι παραχώρησαν προνόμια στους Έλληνες;
  6. Τι γνωρίζεις για τους Φαναριώτες;
  7. Διάβασε το κείμενο,"Σουλτανικό βεράτιο".Ποια ήταν η πολιτική σκοπιμότητα της παραχώρησης τόσων προνομίων στο Πατριαρχείο;
  8. Τι λέμε προνόμια;
Σημείωση:Μην ξεχνάς να ερμηνεύεις λέξεις, που σε δυσκολεύουν, στο ηλεκτρονικό λεξικό


Φωτογραφία:O Μωάμεθ Β΄ ο Πορθητής παραχωρεί τα προνόμια του Πατριαρχείου στον Πατριάρχη Γεννάδιο

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΧΑΡΑ ΣΟΥ ΒΕΝΕΤΙΑ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

ΚΥΘΗΡΑ ( Τσιρίγο )

Η Βενετία με τις κτήσεις της,ιδιαίτερα στο Αιγαίο,απέβλεπε στην εξυπηρέτηση του εμπορίου της. Είναι χαρακτηριστικό,άλλωστε, ότι τα βενετικά διοικητικά κέντρα, τόσο στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου , όσο και στην Πελοπόννησο ή τη Στερεά Ελλάδα, βρίσκονταν σε επίκαιρες θέσεις και σχεδόν πάντα κοντά στη θάλασσα...


Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Ξυλούρης
Άλλες ερμηνείες: Παντελής Θαλασσινός


Γεια σου χαρά σου Βενετιά
πήρα τους δρόμους του νοτιά
και τραγουδώ στην κουπαστή
σ' όλο τον κόσμο ν' ακουστεί

Φύσα αεράκι φύσα με
μη χαμηλώνεις ίσαμε
να δω γαλάζια εκκλησιά
Τσιρίγο και Μονεμβασιά

Γεια σου χαρά σου Βενετιά
βγήκα σε θάλασσα πλατιά
κι απ' το κατάρτι το ψηλό
τον άνεμο παρακαλώ

Φύσα αεράκι φύσα με
μη χαμηλώνεις ίσαμε
να δω στην Κρήτη μια κορφή
που έχω μανούλα κι αδελφή








ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΑΒΑΦΗ


 Θυμάμαι τα επίθετα:ΚΛΙΚ


ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΤΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:


  • δίνει στην περιγραφή σαφήνεια,ζωντάνια και μια ολοκληρωμένη εικόνα
  • δηλώνει και προσωπική τοποθέτηση για τα πράγματα που περιγράφουμε

TO ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΑΒΑΦΗ


ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ(με σημειώσεις):ΚΛΙΚ



ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΕΝΑ ΚΤΙΣΜΑ:ΚΛΙΚ

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΑΒΑΦΗ

















Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2009

ΛΥΝΩ ΣΥΝΘΕΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ 4 ΠΡΑΞΕΩΝ




ΔΕΙΤΕ:ΚΛΙΚ



ΟΙ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ:ΚΛΙΚ





ΕΜΠΕΔΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Σ' ένα κατάστημα πληροφορικής πωλούνται τα απαραίτητα μέσα πληροφορικής για ένα μαθητή σε προσφορά. 
Δείτε τις τιμές: Ένα  netbook προς 249 ευρώ,ένα πολυμηχάνημα προς 49 ευρώ και ένα ποντίκι προς 8 ευρώ.Σήμερα πούλησε 25 κομμάτια από το κάθε είδος. Πόσα ευρώ εισέπραξε;


ΒΗΜΑΤΑ-ΛΥΣΗ


1. Ποια είναι τα γνωστά στοιχεία(δεδομένα);


  • Πόσα netbook πούλησε και  με πόσα ευρώ  το ένα
  • Πόσα πολυμηχανήματα πούλησε και πόσα ευρώ το ένα
  • Πόσα ποντίκια πούλησε και πόσα ευρώ το ένα
2. Ποια είναι τα άγνωστα στοιχεία(δεδομένα) του προβλήματος;


  • Πόσα ευρώ πωλούνται-συνολικά- τα 25 κομμάτια από κάθε είδος;
  • Πόσα εισέπραξε συνολικά
ΚΑΤΑΣΤΡΩΝΟΥΜΕ  ΣΧΕΔΙΟ ΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ  ΠΟΙΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΣΟΥΜΕ  ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
  • Για να βρούμε πόσα ευρώ εισέπραξε συνολικά, πρέπει να προσθέσουμε τα χρήματα που εισέπραξε από τα  κομμάτια κάθε είδους(25 netbook,25 πολυμηχανήματα,25 ποντίκια). 'Aρα:
  • Σε πρώτη φάση πρέπει να βρούμε πόσο εισέπραξε ξεχωριστά για τα κομμάτια κάθε είδους και μετά να τα προσθέσουμε
ΕΚΤΕΛΟΥΜΕ  ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ


  • Για να βρούμε πόσα ευρώ εισέπραξε από τα netbook, θα πολλαπλασιάσουμε το 25 με το 249:
25*249= 6.225 ευρώ

  • Για να βρούμε πόσα ευρώ εισέπραξε από τα πολυμηχανήματα, θα πολλαπλασιάσουμε το 25 με το 49:
25*49=1.225 ευρώ



  • Για να βρούμε πόσα ευρώ εισέπραξε από τα ποντίκια, θα πολλαπλασιάσουμε το 25 με το 8:
25*8= 200 ευρώ



  • Για να βρούμε πόσα ευρώ εισέπραξε συνολικά, θα προσθέσουμε τα γινόμενα που βρήκαμε:
6.225+1.225+200=7.650 ευρώ


ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ


Το κατάστημα της πληροφορικής εισέπραξε 7.650 ευρώ.


ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΠΡΟΒΛΗΜΑ



Η Ελένη είχε ένα χαρτονόμισμα των 50 ευρώ. Αγόρασε 2 έγχρωμα μελάνια για τον εκτυπωτή της με 15,50 το ένα και με τα υπόλοιπα  2 ασπρόμαυρα.Πόσο κόστισε το κάθε ασπρόμαυρο μελάνι;
Να το λύσεις δημιουργώντας αριθμητική παράσταση.
Σημείωση:Η αριθμητική παράσταση είναι η εικόνα του τρόπου λύσης ενός προβλήματος.

 


  Οδηγός λύσης:ΚΛΙΚ 

((μόνο για επιβεβαίωση)

ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Αριθμητική παράσταση είναι μια μαθηματική έκφραση, που δηλώνει αριθμητικές πράξεις σε μια σειρά αριθμών.
Η αριθμητική παράσταση είναι η εικόνα του τρόπου λύσης ενός προβλήματος.

Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε, όταν εκτελέσουμε τις πράξεις που είναι σημειώμενες στην αριθμητική παράσταση, λέγεται τιμή της αριθμητικής παράστασης.

Για τον υπολογισμό της τιμής μιας αριθμητικής παράστασης εκτελούμε τις πράξεις με την παρακατω σειρά:
  1. Σε αριθμητικές παραστάσεις που δεν έχουν παρενθέσεις:
  • Πρώτα εκτελούμε τους πολλαπλασιασμούς και τις διαιρέσεις από αριστερά προς τα δεξιά.
  • Στη συνέχεια εκτελούμε τις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις πάλι από τα αριστερά προς τα δεξιά.

    2. Σε αριθμητικές παραστάσεις που έχουν παρενθέσεις:
  • Kάνουμε πρώτα τις πράξεις μέσα στις παρενθέσεις και στη συνέχεια τις πράξεις στην αριθμητική σειρα που προκύπτει.
ΠΑΡAΔΕΙΓΜΑΤΑ:

  • 30:3*2+4=10*2+4=20+4=24
  • (8,2+1,8): (2,5-1,5)=10:1=10


Eξάσκηση:ΚΛΙΚ

ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΔΕΚΑΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ(παίζοντας μπάσκετ):KΛΙΚ



AΦΑΙΡΕΣΕΙΣ(παίζοντας μπάσκετ):ΚΛΙΚ

Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2009

Ο ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΓΗΣ-ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ(ΙΣΗΜΕΡΙΑ)


Μια πλήρης περιστροφή της Γης διαρκεί 24 ώρες.
Αυτό,βέβαια, δε σημαίνει ότι το 24ωρο μοιράζεται εξίσου σε ημέρα και νύχτα.Άλλοτε η ημέρα είναι μεγαλύτερη και μικρότερη η νύχτα και άλλοτε συμβαίνει το αντίστροφο.


Όμως:


Ισημερία είναι το φαινόμενο κατά το οποίο η διάρκεια την ημέρας και της νύχτας είναι 12 ώρες η κάθε μια. Πρόκειται για διαρκές φαινόμενο στον Ισημερινό της Γης και συμβαίνει μόνο 2 φορές τον χρόνο.

Στην ισημερία ο Ήλιος είναι ακριβώς πάνω από τον Ισημερινό.
  • Η πρώτη είναι την άνοιξη (έαρ στα αρχαία) (Εαρινή ισημερία 20-21 Μαρτίου)
  • Η δεύτερη είναι το φθινόπωρο (Φθινοπωρινή ισημερία 22-23 Σεπτεμβρίου)
Δείτε σε κινούμενη απεικόνιση την ισημερία:KΛΙΚ

Χρησιμοποιήστε το μοχλό στα αριστερά για να να μπορείτε να δείτε το φαινόμενο από διαφορετικές οπτικές γωνίες.



Eπίσης,εδώ(δείτε το Μάρτη και το Σεπτέμβρη):ΚΛΙΚ


Βίντεο:ΚΛΙΚ

Ο ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΓΗΣ-ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ


To μάθημα στο βιβλίο με τις ερωτήσεις κατανόησης στο κατάλληλο σημείο:ΚΛΙΚ


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ 1:ΚΛΙΚ


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ 2:ΚΛΙΚ


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ 3(επιλέξτε μια ημέρα):ΚΛΙΚ

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ 4:ΚΛΙΚ



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

1.Ποια κίνηση της Γης δημιουργεί το φαινόμενο της ημέρας και της νύχτας;

2.Tι ονομάζουμε ημέρα;
3.Tι ονομάζουμε νύχτα;
4.Γιατί η περιστροφή της Γης δημιουργεί το φαινόμενο της εναλλαγής νύχτας-ημέρας;
5.Είναι παντού ίδια η διάρκεια της ημέρας-νύχτας; Πού οφείλεται;





Παρακολουθήστε την εναλλαγή ημέρας-νύχτας:ΚΛΙΚ


KINOYMENO(δείτε το rotation and revolution-περιστροφή και περιφορά της Γης):ΚΛΙΚ

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ


 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:ΚΛΙΚ
 



KΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ:ΚΛΙΚ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ


ΑΣΚΗΣΗ:ΚΛΙΚ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ-ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΑΞΙΔΙ


 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ:KΛΙΚ

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΩΣ ΑΦΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ(αναλυτικά):ΚΛΙΚ 

Βασικά πράγματα σε μια αφήγηση:
  • Xρήση παρελθοντικού χρόνου ή Ενεστώτα για να κάνεις πιο ζωντανή την αφήγηση
  • η ροή της αφήγησής σου να ακολουθεί τη χρονική σειρά των γεγονότων
  • εξυπακούεται πως χρησιμοποιείς χρονικές λέξεις και φράσεις

Παραγωγή λόγου
Φανταστική αφηγηματική απόδραση:
To ταξίδι μου στην Τζαμάικα(Να μελετήσεις τους πίνακες και τις σχετικές αναρτήσεις)

ΤΑΞΙΔΙΑ,ΤΟΠΟΙ,ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕΣΑ-ΤΑΞΙΔΙΑ ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ,ΦΑΝΤΑΣΙΑ,ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ-ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
















Τζαμάικα
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Καλατζής
Άλλες ερμηνείες: Χαρούλα Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη ( Ντουέτο ) || Δημήτρης Παπαμιχαήλ



Κάθε πρωί που κίvαγα vα πάω στη δουλειά
φεύγανε σαv πουλιά τα ψαροκάικα
κάθε πρωί σκαρώvαμε μαζί με το Μηvά
ταξίδια μακριvά ως τη Τζαμάικα


Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά
κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμεvάκι στα καπηλειά
σ' έπιvα κοριτσάκι σαv το κρασάκι γουλιά γουλιά


Χρόvια στο μεροκάματο κοπίδι και σφυρί
έφτιαξα έvα σκαρί για το χατίρι σου
σκάλισα στηv πρυμάτσα του γοργόvα θαλασσιά
κι έγιvα μια βραδιά καραβοκύρης σου


Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά
κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμεvάκι στα καπηλειά
σ' έπιvα κοριτσάκι σαv το κρασάκι γουλιά γουλιά












Είναι το νησί της άνοιξης, των χρωμάτων, της οργιώδους βλάστησης. Σαγηνευτικά λευκές αμμουδιές, καταρράκτες και ηλιοφάνεια όλο το χρόνο, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά της πανέμορφης Τζαμάικα.

Στη "γη του ξύλου και του νερού"
η μαγεία της φύσης συναντά τη μελωδία της Reggae μουσικής την οποία και ταξίδεψε σ' όλο τον κόσμο ο θρύλος της, Bob Marley! Πέρα από τη Reggae το νησί παράγει ζάχαρη, καφέ, κακάο, μπανάνες, ρύζι, ρούμι και βωξίτη (ο κόκκινος χρυσός).

Ακόμη όμως πιο χαρακτηριστική είναι η κουλτούρα και η ιστορία αυτού του νησιού. Το 1494 ο Χριστόφορος Κολόμβος κατέλαβε την Τζαμάικα εκπροσωπώντας το βασιλιά της Ισπανίας, μέχρι το 1655 που πέρασε στα χέρια των Αγγλων, για να φθάσει στην οριστική ανεξαρτησία της στις 6 Αυγούστου 1962!

Σήμερα η Τζαμάικα είναι μια πολυεθνική κοινωνία που συνθέτουν η μαύρη, η λευκή η κίτρινη και η ερυθρόδερμη φυλή, μια κοινωνία που τη χαρακτηρίζει η ζωντάνια κι η εθνική υπερηφάνεια.

Ο τουρισμός στην Τζαμάικα, είναι μαγευτικός και ταυτόχρονα συναρπαστικός.



Το μεγαλύτερο  ατού του νησιού είναι ότι βρίσκεται σε διαρκές καλοκαίρι. Η θερμοκρασία όλο το χρόνο κυμαίνεται από 18-32 βαθμούς.(ΓΙΑΤΙ;)

 Δείτε εικόνες:KΛΙΚ

Διαβάστε περισσότερα:ΚΛΙΚ 

Τζαμάικα - Βικιπαίδεια(ΚΛΙΚ)




Ταξιδεύουμε με το Google earth και βρίσκουμε τις γεωγραφικές συντεταγμένες...

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ


ΚΛΙΚ

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ

OI ΓEΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ:ΚΛΙΚ


ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΜΗΚΟΣ (LONGITUDE) 
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ(LATITUDE)
  

ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

 Το μάθημα στο βιβλίο:ΚΛΙΚ


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:


  1. Για σκέψου...Κάθε παράλληλος κύκλος ποιους τόπους ενώνει;
  2. Τι ονομάζουμε γεωγραφικό πλάτος ενός τόπου; Έχει σχέση η απόστασή του από τον Ισημερινό;
  3. Πώς μετριέται το γεωγραφικό πλάτος;
  4. Ποιοι τόποι έχουν βόρειο γεωγραφικό πλάτος κα ποιοι έχουν νότιο;
  5. Τι δείχνουν οι μεσημβρινοί;Ποια η σχέση του τόπου που δείχνουν με τον Πρώτο μεσημβρινό;
  6. Τι ονομάζεται γεωγραφικό μήκος;
  7. Πώς μετριέται το γεωγραφικό μήκος;
  8. Ποιοι τόποι της Γης έχουν ανατολικό γεωγραφικό μήκος και ποιοι δυτικό;
  9. Τι ονομάζουμε γεωγραφικές συντεταγμένες ενός τόπου;
  10. Ποια είναι η χρησιμότητα των γεωγραφικών συντεταγμένων;
  11. Πώς αναγράφονται οι γεωγραφικές συντεταγμένες ενός τόπου;
Έλεγξε τις γνώσεις σου:ΚΛΙΚ  

Διαδραστική άσκηση:KΛΙΚ



ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ


Για να βρούμε τη θέση ενός τόπου πάνω στη Γη, έχουμε χαράξει πάνω στην υδρόγειο σφαίρα ένα σύστημα από γραμμές.
Οι γραμμές αυτές είναι:
οι παράλληλοι κύκλοι και
οι μεσημβρινοί

Ο μεγαλύτερος παράλληλος κύκλος λέγεται Ισημερινός
 Από τον Ισημερινό χαράσσονται 90 κύκλοι προς το Βόρειο και 90 προς το Νότιο Πόλο

Οι γραμμές που ενώνουν τους πόλους λέγονται μεσημβρινοί
Ως αρχή θεωρούμε τον 1ο Μεσημβρινό που περνά από το αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς στη Μ. Βρετανία

Οι μεσημβρινοί είναι 180ο προς τα ανατολικά και 180ο προς τα δυτικά
Χωρίζουν τη γη σε:
Δυτικό και
Ανατολικό ημισφαίριο



Η απόσταση ενός τόπου από τον Ισημερινό λέγεται γεωγραφικό πλάτος
Η απόσταση ενός τόπου από τον 1ο Μεσημβρινό  λέγεται γεωγραφικό μήκος

Το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος ενός τόπου αποτελούν τις γεωγραφικές συντεταγμένες του.
Πιο απλά, είναι οι αριθμοί που δηλώνουν σε ποιο μεσημβρινό και σε ποιο παράλληλο βρίσκεται ο συγκεκριμένος τόπος.
ΠΡΟΣΟΧΗ:Πρώτα αναγράφεται το γεωγραφικό πλάτος.

Το γεωγραφικό πλάτος μετριέται σε μοίρες(°),από 0°  ως 90° βόρειο ή νότιο.Κάθε μοίρα χωρίζεται σε 60 πρώτα λεπτά(') και κάθε πρώτο λεπτό σε 60('').

Το γεωγραφικό μήκος μετριέται σε μοίρες(°),από 0°  ως 180° ανατολικό  ή δυτικό.Κάθε μοίρα χωρίζεται σε 60 πρώτα λεπτά(') και κάθε πρώτο λεπτό σε 60('').








Φωτογραφία(κλικ):Aθήνα37°58'Β -   23°42'Α(Β=ΒΟΡΕΙΑ,Α=ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ)



Χρησιμοποιήστε το Google earth:Στην αναζήτηση(πτήση) γράψτε έναν τόπο που θέλετε.Στο χάρτη θα προβληθεί η θέση αλλά και κάτω από το πλαίσιο που γράψατε θα εμφανιστεί ο τόπος(π.χ.Αθήνα).Με δεξί κλικ πάνω(στην Αθήνα), επιλέξτε ιδιότητες.

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2009

ΟΙ ΠΟΛΟΙ, Ο ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΣ,ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ


Άσκηση:ΚΛΙΚ

ΟΙ ΠΟΛΟΙ, Ο ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΣ,ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ


Βρες σε ποιο ημισφαίριο ανήκει η Ελλάδα σε σχέση με τον Πρώτο Μεσημβρινό και σε σχέση με τον Ισημερινό(κλικ στην εικόνα).

Άσκηση:ΚΛΙΚ

ΟΙ ΠΟΛΟΙ, Ο ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΣ,ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ

Ο Τροπικός του Καρκίνου και ο Τροπικός του Αιγόκερω είναι σημαντικοί παράλληλοι κύκλοι.
Αλλιώς,τροπικοί κύκλοι, που είναι παράλληλοι προς τον ισημερινό και βρίσκονται σε ίση απόσταση από αυτόν.
Ανάμεσά τους εκτείνεται η τροπική
ζώνη, η ζώνη της γήινης σφαίρας που εκτείνεται βόρεια και νότια του ισημερινού έως τους δύο τροπικούς κύκλους και όπου επικρατεί υπερβολική ζέστη.

Μεγέθυνε την εικόνα και εντόπισέ τους...

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΕΚΑΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

Άσκηση:KΛΙΚ


ΒΕΝΕΤΟΙ,ΓΕΝΟΥΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ-ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ




ΒΙΒΛΙΟ:ΚΛΙΚ

Το μάθημα σε σταυρόλεξο:KΛΙΚ


(Φωτoγραφίες:Kάστρο Ναυπάκτου,τότε και τώρα)