Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2009

H AΤΜΟΣΦΑΙΡΑ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(τετράδιο εργασιών)

ΚΛΙΚ 1


ΚΛΙΚ 2


ΚΛΙΚ 3

Η ΓΗ ΩΣ ΟΥΡΑΝΙΟ ΣΩΜΑ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ)-ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΒΙΑΣΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Ερώτηση 3:Ποια σημασία νομίζετε ότι έχει για την ανθρωπότητα η κατάκτηση του διαστήματος;


Δείτε:ΚΛΙΚ (Ίσως χρειαστεί να περιμένετε)


Σελίδες του βιβλίου:ΚΛΙΚ

Η ΓΗ ΩΣ ΟΥΡΑΝΙΟ ΣΩΜΑ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ)



ΚΛΙΚ


ΚΛΙΚ1

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗΣ-ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ(ΑΣΚΗΣΗ 8)

(ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ)Το (ι) πριν από την κατάληξη της προστακτικής γράφεται με ήτα (η), όταν το ρήμα τελειώνει σε
π.χ. τροποποιώ: τροποποίησε,


Το (ι)  γράφεται με γιώτα (ι), όταν το ρήμα τελειώνει σε -ίζω
π.χ. ζωγραφίζω: ζωγράφισε.


ΚΛΙΚ

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ-"ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚH ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ"




Καταληψίες ζουν σήμερα στο ξενοδοχείο Grande hotel στη Beira(Μπέιρα) της Μοζαμβίκης, ένα από τα πιο πολυτελή στην Αφρική,  με μια πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων  και θέα στον Ινδικό Ωκεανό.






Το Εθνικό Ινστιτούτο Διαχείρισης Καταστροφών της Μοζαμβίκης ανακοίνωσε ότι περίπου 275.000 άτομα στη χώρα χρειάζονται επισιτιστική βοήθεια, καθώς η μακρά ξηρασία προκάλεσε καταστροφή των αγροτικών καλλιεργειών σε ορισμένα τμήματα της χώρας.




ANAZHTHΣΤΕ ΣΤΟ GOOGLE EARTH




TAΞΙΔΙ ΣΤΗ ΜΟΖΑΜΒΙΚΗ:ΚΛΙΚ





Προβολή μεγαλύτερου χάρτη

Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

ΔΥΝΑΜΕΙΣ-Asteroids 1


ΚΛΙΚ

Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ

Eισαγωγή μαθήματος




















Σύσταση και δομή της ατμόσφαιρας


Η Γη στο συνεχές και ατελείωτο ταξίδι της προστατεύεται από μία αέρια ασπίδα που λέγεται ατμόσφαιρα.


Σε ποια από τις δύο εικόνες της Γης νιώθεις μεγαλύτερη ασφάλεια για να ζήσεις; Γιατί;


Η ατμόσφαιρα περιέχει πολλά αέρια και αποτελείται από στρώματα. Το πυκνότερο σε αέρια στρώμα και πλησιέστερο προς τη Γη είναι η τροπόσφαιρα. Η τροπόσφαιρα είναι το σπουδαιότερο τμήμα της ατμόσφαιρας, επειδή σε αυτό αναπτύσσεται όλη η ζωή του πλανήτη μας.






Εικόνα : Τα στρώματα της ατμόσφαιρας


  • Τροπόσφαιρα, από 0 ύψος μέχρι 9-18χλμ (ανάλογα με το γεωγραφικό πλάτος)
  • Στρατόσφαιρα, μέχρι 50-60 χλμ
  • Μεσόσφαιρα,μέχρι 90 χλμ
  • Εξώσφαιρα


Στην τροπόσφαιρα δημιουργούνται και τα μετεωρολογικά φαινόμενα, δηλαδή η βροχή, η ομίχλη, το χιόνι, το χαλάζι, οι άνεμοι κ.ά. Είναι επομένως ολοφάνερο ότι αυτό το σημαντικό στρώμα πρέπει να το διατηρήσουμε «καθαρό» και να το προστατεύσουμε από τη ρύπανση, που προκαλούν οι δραστηριότητές μας εξαιτίας του σημερινού τρόπου ζωής.
Αμέσως μετά την τροπόσφαιρα βρίσκεται η στρατόσφαιρα. Στη στρατόσφαιρα υπάρχει ένα πολύ σπουδαίο αέριο καθοριστικό για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη μας, το όζον. Το όζον έχει την ικανότητα να απορροφά τις επικίνδυνες ακτίνες του Ήλιου, τις υπεριώδεις, οι οποίες προκαλούν βλάβες στον άνθρωπο και στα ζώα και καταστρέφουν τα φυτά.



Η ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ:ΚΛΙΚ1,ΚΛΙΚ2,









Διαδραστικό(Κάντε κλικ και σύρετε ένα αντικείμενο από το κάτω πλαίσιο στο στρώμα της ατμόσφαιρας στην οποία πιστεύετε ότι ανήκει. 2. Στη συνέχεια, κάντε κλικ στο πράσινο βέλος επάνω δεξιά για να δείτε αν κάνατε σωστή τοποθέτηση)ΚΛΙΚ


Ας συζητήσουμε για τη μείωση του όζοντος, τις γνωστές μας «τρύπες του όζοντος», που συχνά ακούμε ότι αποτελούν ένα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα.


Πάνω από τη στρατόσφαιρα βρίσκεται η μεσόσφαιρα. Το αμέσως επόμενο στρώμα είναι η εξώσφαιρα,όπου τα αέρια σώματα βρίσκονται σε πολύ μικρές ποσότητες και σιγά-σιγά παύει να υπάρχει η ατμόσφαιρα. Αυτό συμβαίνει περίπου στα 1.000 χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της Γης.


Ποιο από τα αέρια του
πίνακα χρειαζεται για την αναπνοή μας;




Αέρια της ατμόσφαιρας
Οξυγόνο 21%
Άζωτο 78%
Διοξείδιο του άνθρακα,
υδρατμοί, όζον, σκόνη,
άλλα αέρια προερχόμενα
από τις ανθρώπινες δραστηριότητες 1%


Η ατμόσφαιρα και η διατήρηση της ζωής στον πλανήτη


Γνωρίζουμε ότι ο Ήλιος θερμαίνει όλα τα ουράνια σώματα που βρίσκονται γύρω του/Ετσι και η Γη δέχεται ποσά θερμότητας από τον Ήλιο, που βοηθούν στη διατήρηση της ζωής.
Ας εξηγήσουμε πώς γίνεται αυτό:


Όταν οι ακτίνες του Ήλιου φτάνουν στην ατμόσφαιρα, άλλες βρίσκουν εμπόδιο στα αέρια της ατμόσφαιρας και γυρίζουν πίσω στο διάστημα, άλλες απορροφώνται και άλλες φτάνουν στην επιφάνεια της Γης. Από αυτές, που φτάνουν στη γήινη επιφάνεια, μερικές απορροφώνται από τη Γη και τη θερμαίνουν, ενώ οι υπόλοιπες επιστρέφουν στο διάστημα. Κατά την επιστροφή τους ένα μέρος εγκλωβίζεται από τα αέρια της ατμόσφαιρας, ενώ το υπόλοιπο επιστρέφει στο διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνεται η θερμοκρασία που διατηρεί τη ζωή στον πλανήτη.


Ας συζητήσουμε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ένα άλλο περιβαλλοντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπότητα.


Μια γρήγορη εξήγηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη και του φαινομένου του θερμοκηπίου(αγγλικά):ΚΛΙΚ



Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Μερικές από τις ανθρώπινες ενέργειες (παραγωγή καυσαερίων από τα εργοστάσια, τα αυτοκίνητα κ.ά.) αυξάνουν την ποσότητα του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα να εγκλωβίζονται περισσότερες ηλιακές ακτίνες και να αυξάνεται η θερμοκρασία στη Γη. Το διοξείδιο του άνθρακα γίνεται ένα «σύννεφο», που δεν αφήνει τη θερμοκρασία να διαφύγει και έτσι προκαλείται το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι μια φυσική διαδικασία-πρόνοια της φύσης, η οποία συντελεί στη διατήρηση της μέσης θερμοκρασίας στην επιφάνεια της Γης, περίπου στους 15° 0, κάτι που αποτελεί βασική προϋπόθεση για να υπάρχει ζωή στη Γη. Αυτό επιτυγχάνεται με τα αέρια που περιέχει η ατμόσφαιρα χωρίς τις ανθρώπινες παρεμβάσεις. Αν δεν υπήρχαν αυτά τα αέρια τα οποία παγιδεύουν τις ηλιακές ακτίνες, η μέση θερμοκρασία της γήινης επιφάνειας θα ήταν περίπου
 -18° 0.
0 άνθρωπος με τις δραστηριότητές του δυστυχώς κατέστρεψε αυτή την πρόνοια της φύσης και μετέτρεψε σήμερα το φαινόμενο του θερμοκηπίου σε ένα πιθανόν πολύ σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα...






Γεωγραφικό γλωσσάριο
Ατμόσφαιρα: μείγμα αερίων που περιβάλλει τη Γη
Εξώσφαιρα: το ανώτερο τμήμα της ατμόσφαιρας (πάνω από 700 χμ.)
Μεσόσφαιρα: τμήμα της ατμόσφαιρας πάνω από τη στρατόσφαιρα
Μετεωρολογικά φαινόμενα: η βροχή, το χιόνι, το χαλάζι, η ομίχλη, οι άνεμοι, η υγρασία, οι κυκλώνες κ.ά.
Στρατόσφαιρα: τμήμα της ατμόσφαιρας πάνω από την τροπόσφαιρα
Τροπόσφαιρα: το πλησιέστερο προς τη Γη τμήμα της ατμόσφαιρας

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ


Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2009

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ- ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ


ΚΛΙΚ

ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΛΙΚ
Όταν χάνεις να επιλέγεις "BACK",για να μην αλλάζει το θέμα της άσκησης.Εννοείται πως θα κάνεις το ίδιο και στη σωστή απάντηση.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

ΔΥΝΑΜΕΙΣ





Εισαγωγή 1 με διαδραστικότητα:ΚΛΙΚ 



Εισαγωγή 2:







είναι το εμβαδό τετραγώνου με πλευρά 3.


3 × 3 = 9
3 × 3  μπορεί επίσης να γραφτεί  32.
Αυτό διαβάζεται "3 στο τετράγωνο" ή "3 στη δεύτερη(δευτέρα)"












είναι ο όγκος ενός κύβου με ακμή 2.




2 × 2 × 2 = 8
2 × 2 × 2 μπορεί επίσης να γραφτεί 2
3.
Αυτό διαβάζεται "2 στον κύβο" ή "3 στην τρίτη"




Πολλές φορές συναντάμε γινόμενα στα οποία όλοι οι παράγοντες είναι ίσοι. Αυτά τα γινόμενα είναι δυνατό να εκφραστούν με πιο σύντομο τρόπο. 
Δύναμη φυσικού αριθμού

Ένα γινόμενο με ίδιους παράγοντες μπορεί να γραφεί ως δύναμη.


Η δύναμη αποτελείται από δύο αριθμούς: τη βάση που είναι ο αριθμός που χρησιμοποιείται ως παράγοντας στο γινόμενο και τον εκθέτη που δείχνει πόσες φορές ο αριθμός της βάσης χρησιμοποιείται ως παράγοντας.



 32 = 3 × 3 = 9  και  23 = 2 × 2 × 2 = 8.

Επίσης, 54 (5 στην τετάρτη) = 5 × 5 × 5 × 5 = 625
και 3
5 (τρία στην πέμπτη) = 3 × 3 × 3 × 3 × 3 = 243.





Ο εκθέτης μας δείχνει πόσες φορές επαναλαμβάνεται ο παράγοντας.



    -Όταν ο εκθέτης είναι 2, τότε θα λέμε "στο τετράγωνο"(προτιμότερο από "στη δεύτερη").




-Όταν ο εκθέτης είναι 3, τότε θα λέμε "στον κύβο"(προτιμότερο από "στην τρίτη")


-Όταν ο εκθέτης είναι μεγαλύτερος από 3 θα λέμε στην τετάρτη(για το 4),στην πέμπτη (για το 5) κ.ο.κ.







    Άλλα παραδείγματα:


    72 είναι "εφτά στο τετράγωνο"
    3
    3 είναι "τρία στον κύβο"
    3
    7 είναι "τρία στην εβδόμη",(και έβδομη)
    4
    5 είναι "4 στην πέμπτη"




    Σελίδες βιβλίου:ΚΛΙΚ

    ΘΗΣΕΑΣ 2


    ΘΗΣΕΑΣ 1


    ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ


    Τον πρώτο καιρό της σκλαβιάς το σκοτάδι της αμάθειας σκέπασε τον ελληνισμό.
    «Ο ήλιος εσκοτείδιασε και το φεγγάρι εχάθη», όπως είπε ο λαός.
    Οι περισσότεροι λόγιοι του Βυζαντίου κατέφυγαν στη χριστιανική Δύση, όπου βοήθησαν στη διάδοση των ελληνικών γραμμάτων. Ο σκλαβωμένος λαός έμεινε χωρίς δασκάλους και σχολεία.





    «Το κρυπτόν σχολείον», Νικόλαος Γύζης. Κρυφό ή φανερό, αυτή την εικόνα παρουσίαζε το σχολείο στην Τουρκοκρατία.




    Τα πρώτα σχολεία ιδρύθηκαν με τη φροντίδα της εκκλησίας. Παπάδες και καλόγεροι, κυρίως, προσπαθούσαν σ' εκείνα τα δύσκολα χρόνια να μάθουν στα παιδιά λίγα γράμματα μέσα από τα βιβλία της εκκλησίας. ΚΛΙΚ
    Αυτό φαίνεται πως δημιούργησε το θρύλο για «το κρυφό σχολειό», ότι δηλαδή τα σχολεία σε κάποια εποχή λειτουργούσαν κρυφά, επειδή οι Έλληνες φοβούνταν τους Τούρκους. 

    ΚΛΙΚ

















    Σχολεία ακόμα ίδρυσαν και κάποιοι μορφωμένοι Έλληνες, που είχαν σπουδάσει στην Ευρώπη, και δίδαξαν σ' αυτά. Την προσπάθεια αυτή ενίσχυσαν πλούσιοι Έλληνες του εσωτερικού και του εξωτερικού. Έτσι, το 18ο αιώνα ο αριθμός των σχολείων αυξήθηκε σημαντικά.
    Κύριος σκοπός του σχολείου ήταν η πρόσληψη από τα παιδιά των στοιχειωδών γνώσεων γλώσσας και ιστορίας.





    Στη μόρφωση του λαού βοήθησε αποφασιστικά και η τυπογραφία. Στα τυπογραφεία της Ευρώπης εκδόθηκαν για πρώτη φορά τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων και άλλα σύγχρονα βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες. Οι ιδέες διαδίδονταν ευκολότερα. Έτσι, γρήγορα έφτασαν και στην Ελλάδα τα κηρύγματα του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης. Αυτό δυνάμωσε ακόμα περισσότερο την προσπάθεια για μόρφωση και τη λαχτάρα για απελευθέρωση.  ΚΛΙΚ
    Σ' αυτή την προσπάθεια, να βγει το σκλαβωμένο Γένος από την αμάθεια και τη δουλεία, μεγάλη ήταν η προσφορά των «δασκάλων του Γένους». Αυτοί ήταν μορφωμένοι άνθρωποι και είχαν φλογερή αγάπη για την πατρίδα.
    Ανάμεσα τους ξεχωρίζουμε τον Κοσμά τον Αιτωλό και τον Αδαμάντιο Κοραή.


    Ο Κοσμάς ο Αιτωλός όργωσε την Ελλάδα διδάσκοντας. Απ' όπου πέρασε ίδρυσε και από ένα σχολείο. Έφτασε να ιδρύσει διακόσια «κοινά» σχολεία (δημοτικά, θα λέγαμε) και δέκα «ελληνικά» (γυμνάσια). Ο λαός τον λάτρευε και τον τιμούσε σαν άγιο. Πέθανε με μαρτυρικό θάνατο στην Ήπειρο (1779).



    Βίντεο για τον Κοσμά τον Αιτωλό








    ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ







    Ο Αδαμάντιος Κοραής είναι ο σημαντικότερος δάσκαλος του Γένους. Σπούδασε στη Γαλλία και έζησε από κοντά τη Γαλλική επανάσταση. Πίστευε ότι η απελευθέρωση του Γένους θα πραγματοποιηθεί με τη μόρφωση. Γι' αυτό κύρια προσπάθεια του ήταν να γίνουν ευρύτερα γνωστοί οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς.



    - Γιατί κάποιοι πνευματικοί άνθρωποι ονομάστηκαν δάσκαλοι του Γένους;


    Σελίδες του βιβλίου:ΚΛΙΚ

    Κοσμάς ο Αιτωλός - Βικιπαίδεια
    Αδαμάντιος Κοραής - Βικιπαίδεια