Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

Ο ΠΥΡΡΟΣ,Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ (3) - ΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΤΑΞΗ


video

Διαδραστική πορεία διδασκαλίας

Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2011

Παρασκευή, 18 Φεβρουαρίου 2011

ΖΩΑ ΠΡΟΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ (ΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΤΑΞΗ)


Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣ- ΒΙΝΤΕΟ


video


Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

Θέλουμε καθαρές θάλασσες και ακτές (δείγμα από την Ανοιχτή Τάξη)

Το βιβλίο

Οι κίνδυνοι
Σ' όλες τις θάλασσες κυριαρχεί η υπεραλιεία. Μεγάλο μέρος - εκτός αν παρθούν μέτρα- απ' τα αγαπημένα ψάρια μας μπορούν να εξαφανιστούν από τους καταλόγους των εστιατορίων.
Αλλά δεν είναι μόνο το φαγητό μας σε κίνδυνο. Η μη αποδεκτή αλιεία αποδεκατίζει την παγκόσμια αλιεία, καθώς επίσης και καταστρέφει τους θαλάσσιους βιότοπους και τυχαία σκοτώνει δισεκατομμύρια των ψαριών και άλλων θαλασσίων ζώων κάθε έτος
.

Παιχνίδι(Χτυπήματα στην υπεραλιεία)
Πόσα χρόνια χρειάζονται για να διαλυθούν στη θάλασσα; 
(κλικ στην εικόνα)

Περιοχές που κινδυνεύουν οι θάλασσες και οι ακτές (κλικ στην εικόνα)

Θέλω καθαρές θάλασσες και ακτές - Παιχνίδι  




Ποιοι τα μοίρασαν;



Άτομα με μεταπτυχιακούς τίτλους κάνουν παιδαγωγικά και μορφωτικά εγκλήματα! Ανίκανοι και επικίνδυνοι!

Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή 3 - Σταυρόλεξο(δείγμα από την Ανοιχτή Τάξη)


Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης-Σταυρόλεξο(δείγμα από την Ανοιχτή Τάξη)


Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011

(Τι επιδιώκουν;) Χαιρετισμός στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου Αποφοίτων του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών

Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να αγαπούν το σχολείο τους. Άνθρωποι που, φεύγοντας από το σχολείο, το κρατούν στην ψυχή τους, το υποστηρίζουν και το σκέφτονται.
Το όνειρό μου ως Υπουργός Παιδείας – επιτρέψτε μου το πρώτο ενικό πρόσωπο – είναι να αφήσουμε σχολεία ζωντανά, που δεν λειτουργούν απλά ως Διευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας, αλλά συνδέονται με την κοινωνία, με τους συλλόγους αποφοίτων, με τους συλλόγους γονέων, έχουν αυτονομία και δυνατότητα δημιουργίας. Σχολεία που οι δάσκαλοι έχουν περιθώρια να αναπτύξουν καινούριες μεθόδους. Να μην υπάρχει μόνο ένας συγκεκριμένος τύπος σχολείου για όλη την Ελλάδα. Αυτή τη δυνατότητα έδωσε στην Ελλάδα το πειραματικό σχολείο.

Όταν λάβαμε την απόφαση να ξεκινήσουμε τη νομοθετική προσπάθεια για να επαναφέρουμε το θεσμό των πειραματικών   σχολείων, δεν φανταζόμουν πόσο ζωντανή είναι ακόμη η ιδεολογική σύγκρουση για το θέμα. Υπάρχουν ιδεολογικές αντιστάσεις - άλλες δογματικές, άλλες με περιεχόμενο και βάθος -
για το πώς μπαίνουν όρια ανάμεσα στον ελιτισμό και την αριστεία. Αυτό που δίδαξε το πειραματικό σχολείο, και αρκετά άλλα σχολεία στην ιστορία της χώρας, είναι ότι η αριστεία, οι άνθρωποι - οι οποίοι ξεχωρίζουν και ξεχώριζαν, και τους δόθηκε η δυνατότητα να εκφράσουν δημιουργικά την ευφυΐα, την επιμέλεια, το πάθος και να προσφέρουν στον εαυτό τους και στη χώρα - δεν συνδέονταν ούτε με οικονομικές, ούτε με κοινωνικές ελίτ.
Σήμερα, λοιπόν, στη νέα εποχή και με τα νέα δεδομένα, επαναφέρουμε τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία σε πολλά σημεία της Ελλάδας, θα τα συνδέσουμε με τα Πανεπιστήμια που έχουν παιδαγωγικές και καθηγητικές σχολές, θα κάνουμε προσπάθεια να δημιουργήσουμε για πρώτη φορά και Πειραματικό Τεχνικό Λύκειο- γιατί και η Τεχνολογική Εκπαίδευση είναι εξίσου σημαντική. Το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουμε με τα πρώτα πειραματικά σχολεία σε όλη τη χώρα, παρακολουθώντας και αξιολογώντας τα και δημιουργώντας δίκτυα, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν και με τα υπόλοιπα σχολεία.
Ο σχολιασμός στο 

Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου 2011