Ο ΔάσκαλοςΚ. , εδώ και δύο χρόνια, ξεπερνώντας την αντίδραση,τον εκπαιδευτικό συντηρητισμό,την άγνοια,το γραφειοκρατικό εκπαιδευτικό μηχανισμό,την ευθυνοφοβία και την ατολμία των στελεχών,την ανυπαρξία μιας αξιόπιστης εκπαιδευτικής πολιτικής,το οπισθοδρομικό και γυμνό υλικοτεχνικά σχολείο,το κλίμα της γενικής ισοπέδωσης,τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, ΤΟΛΜΗΣΕ να ανεβάσει τον πήχη στην εκπαίδευση.
Το καινοτόμο ιστολόγιο που αποτέλεσε την αφετηρία και τη ραχοκοκαλιά του εγχειρήματος δίνει το στίγμα του και πολλές απαντήσεις μέσα από τις 4.000 προσεγγίσεις της διδασκαλίας.
Παραθέτω μερικές από τις αναρτήσεις υπό τον τίτλο,
"ΔΑΣΚΑΛΟΣ Κ.-ΣΥΝΤΟΜΑ":
- Η "ευέλικτη τάξη" φέρνει τη σχολική αίθουσα κοντά στην πραγματικότητα και τις ανάγκες του μαθητή. Δείχνει το μέλλον ΣΗΜΕΡΑ...
- Ο Δάσκαλος Κ. δημοσιεύει τη διδασκαλία του...
- Δάσκαλος Κ., αξιοποιεί το διαδίκτυο και διδάσκει...
- Η "ευέλικτη τάξη" θέλει ν' αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση, για να συνεχίσουν να μαθαίνουν μόνα τους.
- Με τη διαδραστική διδασκαλία ο μαθητής εργάζεται μόνος του
- Η διδασκαλία διεξάγεται από παντού και με τη χρήση μικρών συσκευών...
- Η δυνατότητα να ξαναπαρακολουθεί ο μαθητής το μάθημα, όπως αυτό έγινε στη σχολική αίθουσα, είναι το ένα από τα πλεονεκτήματα της ευέλικτης τάξης.
- Το ιστολόγιο απευθύνεται σε ολόκληρη την οικογένεια.
Ο "Δάσκαλος Κ." συλλέγει ή δημιουργεί ό,τι είναι απαραίτητο σε μια οικογένεια ενός μαθητή μιας τάξης του Δημοτικού Σχολείου...
Ο Ευέλικτος δάσκαλος χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες για ν' αλλάξει ποιοτικά το ρόλο του δασκάλου μετατρέποντάς τον από μεταδότη γνώσεων σε συντονιστή, οργανωτή και υποστηρικτή της μαθησιακής διαδικασίας.
Ο Ευέλικτος δάσκαλος αντιλαμβανόμενος πως η προσέγγιση της διδασκαλίας με τις νέες τεχνολογίες πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα κάθε σύγχρονης κοινωνίας για να διασφαλίσει την ισότιμη συμμετοχή στην Κοινωνία της Πληροφορίας ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΤΑΞΗ,ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ.
Επιδίωξη της τάξης του μέλλοντος είναι να οδηγήσει, να κατευθύνει και να "οικειοποιήσει" τους μαθητές με τη δηλωτική,τη διαδικαστική γνώση και τη μεταγνώση.
Σε εφαρμογή των παραπάνω ήρθε η αξιοποίηση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας "moodle" που στηρίζεται στη θεωρία της προσωπικής,κοινωνικής και εποικοκοδομητικής μάθησης.
Για πρώτη φορά στην ελληνική εκπαίδευση υλοποιήθηκε και εξελίσσεται μια τέτοια καινοτόμος προσέγγιση της διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία:
www.spirit16.blogspot.com
http://www.daskalosk.gr/
http://www.eveliktizoni.gr/
www.ethousa.gr/e/
Σήμερα,ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ, μπροστά από κάθε ρητορική ή μερικά υλοποιούμενη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη δημόσια(ρητορική) και στην ιδιωτική εκπαίδευση(ρητορική και μέχρι τον εξοπλισμό).
Είναι αδήριτη ανάγκη,μετά από τις βουλευτικές εκλογές και το σχηματισμό μιας νέας κυβέρνησης,να ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ μια γενναία και με ριζοσπαστικές τομές εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Χρειάζεται μετωπική σύγκρουση με το βόλεμα και τη ραθυμία.
Θα πρέπει να τερματιστούν και να μπουν σε άλλες βάσεις η άσκοπη κατασπατάληση των κοινοτικών πόρων(με τελευταία το μοίρασμα υπολογιστών χωρίς σχεδιασμό),το "κυνήγι" της καρέκλας,η "βιομηχανία" των μεταπτυχιακών με πρόδηλο στόχο την έξοδο από τη μάχιμη εκπαιδευτική διαδιακασία...
Είναι ώρα να εκσυγχρονιστεί το πρόγραμμα σπουδών των παιδαγωγικών σχολών και να ανασυγκροτηθούν και να επαναπροσδιοριστούν όλοι οι ερευνητικοί και συμβουλευτικοί φορείς καθώς και να μπει ένα τέλος στις ανούσιες και "εργολαβικές" επιμορφώσεις*.
Προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση του ρόλου και της θέσης του "δασκάλου" με βάση αξιολογικά και ποιοτικά κριτήρια που θα έχουν να κάνουν με ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ και όχι με θεωρητικούς και υποκειμενικούς δείκτες**.
Άποψή μου είναι πως υποβαθμίζεται το επάγγελμα του "δασκάλου" με τη σύνδεσή του με την εύκολη επαγγελματική αποκατάσταση.Άρα,σαφέστατα, χρειάζεται μια ΣΟΒΑΡΗ παρέμβαση σε κάποιο επίπεδο της διαδικασίας εισόδου των νέων δασκάλων στην εκπαιδευτική πράξη.
Κλείνοντας τη σημερινή μου αρθρογράφηση θα παραθέσω την απλής μορφής δημόσια διακήρυξη του ΕΥΕΛΙΚΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ:
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΤΑΞΗ-ΕΥΕΛΙΚΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ
*/**Προσωπικά δε συμμετέχω σε επιμορφώσεις και εμμένω στη μάχιμη παρουσία μου στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στη σχολική αίθουσα.Αλλά θα αναφέρω ένα παράδειγμα της απίστευτης και κωμικοτραγικής κατάστασης στην εκπαίδευση.Σήμερα υλοποιείται η Β' φάση της επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες.Ήδη πολλοί συνάδελφοι έχουν πιστοποιηθεί.Προσωπικά δεν εμπλέκομαι στη διαδικασία να παρακολουθήσω τις "εργολαβικές" επιμορφώσεις.Τιθα γίνει σε περίπτωση που διεκδικήσω κάποια θέση;Θα υπολείπομαι... ενώ ΥΛΟΠΟΙΩ!
ΔάσκαλοςΚ.:Το μέλλον σήμερα...