Δυσαρεστημένοι από την ποιότητα ζωής στις μεγάλες περιφερειακές πόλεις εμφανίζονται οι κάτοικοί τους, με το κυκλοφοριακό να αποτελεί, πλέον, εκρηκτικό πρόβλημα, που απειλεί τα θεμέλια των αστικών κέντρων παντού στη χώρα.
Οπως προκύπτει από τη μεγάλη έρευνα της Public Ιssue με θέμα «Η ποιότητα ζωής στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας σήμερα» που διεξήχθη για λογαριασμό της «Καθημερινής», το 48% των πολιτών θεωρεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα ως το σημαντικότερο της πόλης τους και ακολούθως, την ανεργία (15%), την καθαριότητα (15%) και τη ρύπανση (13%).
Μάλιστα, το 93% δηλώνει ότι το παρκάρισμα έχει γίνει πια μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, ενώ το 46% είναι απαισιόδοξο για το μέλλον, καθώς εκτιμά ότι οι πόλεις αντί να βελτιωθούν, χειροτέρεψαν την τελευταία διετία.
Η έρευνα διεξήχθη σε Ιωάννινα, Βόλο, Λάρισα, Ηράκλειο, Χανιά, Πάτρα, Καβάλα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Πειραιά και αποτυπώνει την «κλωνοποίηση» των ελληνικών πόλεων με βάση το μοντέλο της πρωτεύουσας και τη στρεβλή μεταμόρφωσή τους σε «μικρές Αθήνες».
Σε αυτή την προβληματική εικόνα των περιφερειακών πόλεων, λαμπρές εξαιρέσεις αναδεικνύονται τα Χανιά, η Λάρισα και τα Ιωάννινα, οι κάτοικοι των οποίων δηλώνουν σε γενικές γραμμές ικανοποιημένοι από την ποιότητα της ζωής τους, αντιθέτως, με... Πειραιώτες και Θεσσαλονικείς, που γκρινιάζουν περισσότερο από όλους, καταρρίπτοντας διαχρονικούς μύθους όπως λ. χ. αυτού της «Νύμφης του Θερμαΐκού». Ωστόσο, και παρά τα συσσωρευμένα προβλήματα, σχεδόν άπαντες (80%) θεωρούν ότι η πόλη που ζουν «προσφέρει πολλές δυνατότητες για διασκέδαση και ψυχαγωγία». Πρώτη στις ευκαιρίες που δίνει για διασκέδαση έρχεται η Λάρισα (91%) και ακολουθούν: Θεσσαλονίκη (88%), Ιωάννινα (85%) Ηράκλειο (84%) και Χανιά (81%).
Πόλεις με ασφάλεια
Οι ελληνικές πόλεις κρίνονται καλές για βραδινές εξόδους, αλλά τα σημαντικά πεδία της καθημερινής ζωής εμφανίζουν σοβαρότατες δυσλειτουργίες και ανεπάρκειες. Το 59% των πολιτών εκτιμά ότι αναπτύσσονται χωρίς σχέδιο και οργάνωση, το 74% ότι δεν έχουν αρκετούς ελεύθερους χώρους, πάρκα και πλατείες, το 78% υποστηρίζει ότι η ζωή είναι ακριβή, το 67% διαμαρτύρεται για θόρυβο και ηχορύπανση και το 70% πιστεύει ότι δύσκολα «θα βρει κανείς μια καλή δουλειά στην πόλη του».
Επιπλέον, το 71% δηλώνει ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση, πρόβλημα αθηναϊκό μέχρι πρότινος, είναι μεγάλη: Βόλος (88%), Θεσσαλονίκη (87%), Πειραιάς (79%) και Καβάλα (73%) βαθμολογούνται ως πόλεις με σοβαρά προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αντιθέτως με τις Σέρρες (27%) και τα Χανιά (34%).
Η Λάρισα, εκτός από καλή πόλη για νυχτερινά ξεφαντώματα, είναι και φιλική προς τους ξένους εργάτες καθώς, όπως τουλάχιστον πιστεύουν οι κάτοικοί της, έχει ενσωματώσει σε μεγάλο βαθμό τους μετανάστες στην τοπική κοινωνία (72%). Ακολουθούν Βόλος (70%), Καβάλα (68%) και Σέρρες (58%) και τελευταία η Πάτρα (28%) όπου διαφαίνεται να υπάρχει πρόβλημα. Υπενθυμίζεται ότι τις δύο τελευταίες δεκαετίες το λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας αποτελεί την παράνομη πύλη εξόδου προς τη δυτική Ευρώπη για εκατοντάδες εξαθλιωμένους λαθρομετανάστες.
Οι Πειραιώτες, μεταξύ των άλλων, παραπονιούνται (58%) και γιατί στην πόλη τους «οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται ο ένας για τον άλλο», αλλά και για την καθαριότητα, καθώς το 80% εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για την κατάσταση που επικρατεί σε δρόμους, πεζοδρόμια και πλατείες.
Στον ίδιο τομέα δυσαρεστημένοι είναι επίσης οι Σερραίοι (49%), οι Πατρινοί (43%) και οι Ηρακλειώτες (40%). Θετικές είναι, πάντως, οι απαντήσεις στο ερώτημα της ασφάλειας, καθώς το 69% των ερωτηθέντων αισθάνονται ότι «η πόλη τους είναι μια ασφαλής πόλη». Σέρρες (92%), Καβάλα (89%), Βόλος και Λάρισα (86%) κρίνονται από τις πλέον ασφαλείς πόλεις για να ζει κανείς.
Κατά σειρά κατάταξης περιλαμβάνονται: Θεσσαλονίκη (385.406 κάτοικοι), Πειραιάς (181.933), Πάτρα (168.530), Ηράκλειο (135.761), Λάρισα (131.095), Βόλος (85.001), Ιωάννινα (67.384), Καβάλα (59.222), Σέρρες (55.996), Χανιά (55.838). Ο συνολικός πληθυσμός των εν λόγω περιοχών υπολογίζεται αθροιστικά σε 1,3 εκατ. κατοίκους. Αντιπροσωπεύει περίπου το 20% (1/5) του αστικού πληθυσμού της χώρας και περίπου το 50% του πληθυσμού των μεγάλων ελληνικών πόλεων, με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων. Σε κάθε πόλη, χωριστά, επελέγη ένα δείγμα 400-500 κατοίκων, αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού της πόλης.
Kαθημερινή
Απάντησε με email σε ποια γεωγραφικά διαμερίσματα ανήκουν οι παραπάνω πόλεις;
Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...
Σάββατο 24 Μαΐου 2008
Κυκλοφοριακό, το μεγάλο πρόβλημα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου