Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΤΕΡΩΝΥΜΩΝ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ


Για να συγκρίνουμε ετερώνυμα κλάσματα, θα πρέπει πρώτα να τ' αλλάξουμε, ώστε να έχουν τον ίδιο παρονομαστή.

  • Ένας τρόπος είναι να τα μετατρέψουμε σε δεκαδικούς αριθμούς.
  •  Δοκιμάζουμε κι έναν άλλο δρόμο:
Για να  συγκρίνουμε 2/3 και 3/5  πρέπει :

1.Πρώτη ματιά στα παρονομαστές (στους κάτω αριθμούς). 
2.Αναζητούμε το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο που θα τοποθετηθεί παρονομαστής και στα δύο κλάσματα. Καταλήγουμε στο  15. 
Πολλαπλάσια του 5: 0,5,10,15,20,25,30...
Πολλαπλάσια του 3: 0,3,6,9,12,15,...
Ε.Κ.Π.(5,3)=15
3.Αλλαγή των παρονομαστών σε 15.
4.Πώς έφτασε το 3 στο 15; 5=15, άρα και ο αριθμητής Χ5
  Πώς έφτασε το 5 στο 15;3=15, άρα και ο αριθμητής Χ3



                                       10/15 είναι μεγαλύτερο από 9/15
                            Έτσι  : 2/3    είναι μεγαλύτερο από 3/5

Δεν υπάρχουν σχόλια: