Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...
Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009
Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Ταχύτητα μπορεί να θεωρηθεί ως ο ρυθμός με τον οποίο ένα αντικείμενο καλύπτει μια απόσταση.
Ένα ταχύτατα κινούμενο αντικείμενο έχει υψηλή ταχύτητα η οποία καλύπτει μια σχετικά μεγάλη απόσταση σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ένα αργά κινούμενο αντικείμενο έχει μικρή ταχύτητα και καλύπτει ένα σχετικά μικρό ποσό της απόστασης σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ένα αντικείμενο που δεν κινείται έχει μηδενική ταχύτητα.
Παρατηρούμε ότι η ταχύτητα είναι χαρακτηριστικό της κίνησης.
Κατά τη διάρκεια του ερχομού σας στο σχολείο το αυτοκίνητό σας θα υποστεί μια σειρά από αλλαγές στην ταχύτητα. Αν παρακολουθείτε το ταχύμετρο σε τακτά χρονικά διαστήματα, θα παρατηρήσετε ότι αλλάζει συχνά. Το ταχύμετρο ενός αυτοκινήτου αποκαλύπτει πληροφορίες για τη στιγμιαία ταχύτητα του αυτοκινήτου σας. Δείχνει την ταχύτητα σε μια συγκεκριμένη στιγμή .
Η στιγμιαία ταχύτητα ενός αντικειμένου δεν πρέπει να συγχέεται με τη μέση ταχύτητα.
Μέση ταχύτητα είναι ένα μέτρο της απόστασης που ταξίδεψε σε μια δεδομένη χρονική περίοδο.
Ας υποθέσουμε ότι κατά τη διάρκεια του ερχομού σας στο σχολείο ταξιδέψατε μια απόσταση 5 χλμ. και το ταξίδι είχε διάρκεια 0,2 ώρες (12 λεπτά). Η ταχύτητα του αυτοκινήτου σας μπορεί να οριστεί ως:
Μέση ταχύτητα= 5 χλμ./0,2 ώρες=25 χλμ. την ώρα
Για να υπολογίσουμε την ταχύτητα ενός σώματος, μετράμε την απόσταση που διανύει ένα σώμα και το χρόνο που χρειάστηκε γι' αυτή την ενέργεια.
Στη συνέχεια διαιρώντας την απόσταση με το χρόνο αυτό μπορούμε να υπολογίσουμε την ταχύτητα του σώματος.
Όταν σε μια κίνηση η ταχύτητα διατηρεί πάντα την ίδια τιμή, λέμε την κίνηση ομαλή.
Στις περισσότερες κινήσεις η ταχύτητα του σώματος αλλάζει και η κίνηση λέγεται μεταβαλλόμενη.
Ετικέτες
ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου