Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2007

Κάτω από τη βάση

Επιδόσεις κάτω από το μέσο όρο σημειώνει η χώρα μας σε έρευνα του ΟΟΣΑ για τις γνώσεις και δεξιότητες 15χρονων μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Κατανόηση Κειμένου. Η Ελλάδα καταλαμβάνει- μεταξύ των 57 χωρών στις οποίες διεξήχθη η έρευνα- την 38η θέση σε ό,τι αφορά τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά, και την 36η θέση σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των μαθητών στην Κατανόηση Κειμένου.
Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 400.000 μαθητές από 57 χώρες, (30 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και άλλες 27 χώρες), που κατέχουν περίπου το 90% της παγκόσμιας οικονομίας και συνδέουν άμεσα την οικονομική τους ανάπτυξη με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος. Από την Ελλάδα έλαβαν μέρος 192 σχολεία και 4.871 μαθητές. Το Πρόγραμμα PISA αξιολογεί την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος της κάθε χώρας μετρώντας κατά πόσο οι μαθητές εφαρμόζουν τις γνώσεις και δεξιότητες που έχουν αποκτήσει στο σχολείο για την επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής.
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 28η θέση μεταξύ των 30 χωρών μελών του ΟΟΣΑ και στην 38η θέση μεταξύ των 57 χωρών στις οποίες διεξήχθη η έρευνα. Από τη σύγκριση των επιδόσεων των μαθητών στα κοινά θέματα με την αντίστοιχη έρευνα του 2003, η χώρα μας σημείωσε αύξηση επίδοσης κατά 20,5 μονάδες, ενώ τα κορίτσια επιτυγχάνουν μεγαλύτερες επιδόσεις από αυτές των αγοριών.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Η Ελλάδα καταλαμβάνει και πάλι την 28η θέση μεταξύ των 30 χωρών- μελών του ΟΟΣΑ, ενώ σε σχέση με το 2003 οι επιδόσεις των μαθητών αυξήθηκαν κατά 14 μονάδες.
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 27η θέση μεταξύ των 30 χωρών- μελών του ΟΟΣΑ με τις επιδόσεις των μαθητών να επιδεινώνονται κατά 12 μονάδες. Στη χώρα μας καταγράφεται και η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των επιδόσεων αγοριών- κοριτσιών στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο, όπου οι μαθήτριες προηγούνται των μαθητών κατά 57 μονάδες.
Στα συμπεράσματα της έρευνας επισημαίνεται ότι η Ελλάδα σημειώνει επιδόσεις κάτω από το μέσο όρο και στα τρία γνωστικά αντικείμενα και μάλιστα χωρίς κάποια σημαντική βελτίωση από τις αντίστοιχες έρευνες του 2000 και του 2003.
Η έρευνα χαρακτηρίζει αδιαμφισβήτητες τις αδυναμίες στις επιδόσεις των μαθητών και τονίζει πως πρέπει να υλοποιηθούν προγράμματα για τη μελέτη και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων αυτών προκειμένου να διατυπωθούν τεκμηριωμένες προτάσεις για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: