Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2008

ΓΛΩΣΣΑ-ΕΥΘΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ

Στον ευθύ λόγο ακούμε ή διαβάζουμε τα λόγια ενός προσώπου άμεσα, δηλαδή έτσι ακριβώς όπως τα είπε.

π.χ. Ο δάσκαλος ρωτάει την Αλκμήνη:

-Γιατί δεν απαντάς,αφού το ξέρεις;

Στον πλάγιο λόγο ακούμε ή διαβάζουμε τα λόγια ενός προσώπου έμμεσα, δηλαδή όχι ακριβώς όπως τα είπε, αλλά όπως μας τα μεταφέρει κάποιο άλλο πρόσωπο.

π.χ. Ο δάσκαλος ρώτησε την Αλκμήνη, γιατί δεν απάντησε, αφού το ήξερε.

Μετατροπή


Ο δάσκαλος ρωτάει την Αλκμήνη:

-Γιατί δεν απαντάς, αφού το ξέρεις;

Εκείνη του απαντά:-Δεν είμαι σίγουρη.

Ο δάσκαλος ρώτησε την Αλκμήνη, γιατί δεν απάντησε, αφού το ήξερε και εκείνη του απάντησε πως δεν ήταν σίγουρη.

Βλέπουμε ότι κατά την μετατροπή από ευθύ σε πλάγιο γίνονται αλλαγές στο χρόνο και τα πρόσωπα των ρημάτων.



Δεν υπάρχουν σχόλια: