Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΑΙΣΧΥΛΟΣ
ΠΕΡΣΕΣ
472 π.Χ.
(Θεωρείται ως το αρχαιότερο
έργο του Αισχύλου που έχει σωθεί)
ΠΡΟΣΩΠΑ του ΕΡΓΟΥ
ΧΟΡΟΣ
(Γέροντες άρχοντες της Περσίας)
ΑΤΟΣΣΑ
(Βασίλισσα, γυναίκα του Δαρείου, μητέρα του Ξέρξη)
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
ΦΑΝΤΑΣΜΑ του ΔΑΡΕΙΟΥ
ΞΕΡΞΗΣ
ΥΠΟΘΕΣΗ του ΕΡΓΟΥ
(Ο βασιλιάς των Περσών, Ξέρξης, έχει φύγει με όλο του το στράτευμα για να κατακτήσει την Ελλάδα. Έχει περάσει καιρός και επειδή δεν φτάνουν μηνύματα από την εκστρατεία, στην Περσία άρχισαν να ανησυχούν. Οι πρεσβύτεροι μαζεύονται έξω από τα ανάκτορα και υπολογίζοντας το μέγεθος του στρατού εκφράζουν και τους ενδόμυχους φόβους τους. Βγαίνει η βασίλισσα Άτοσσα, η μητέρα του Ξέρξη και τους ζητά συμβουλή για ένα τρομακτικό όνειρο που είδε το προηγούμενο βράδυ. Όμως την ίδια στιγμή εμφανίζεται ένας αγγελιοφόρος του περσικού στρατεύματος και επιβεβαιώνει με τον χειρότερο τρόπο τους φόβους όλων αρχίζοντας να διηγείται το μέγεθος της καταστροφής των Περσών στην ναυμαχία της Σαλαμίνας
(εικ.) πρώτα και μετά στο δρόμο της επιστροφής για την χώρα τους.
Αξίζει να σημειωθεί ο ευγενικός τρόπος με τον οποίο ο Αισχύλος χειρίζεται το θέμα της μεγάλης νίκης των Αθηναίων και αντίστοιχα της μεγάλης ήττας των Περσών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: