Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Σάββατο, 10 Ιανουαρίου 2009

"MOΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ",ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΤΡΑ-ΠΟΤΗΡΟΦΩΝΟ

Mερικά ρήματα,όπως το είμαι και το γίνομαι, δε φανερώνουν τι κάνει το υποκείμενο.
Χρησιμεύουν για να συνδέσουν το υποκείμενο με κάποια ιδιότητά του.
Τα ρήματα αυτά λέγονται συνδετικά.
Π.χ. Ο υπολογιστής είναι χρήσιμος.

Το ρήμα είναι συνδέει το υποκείμενο , ο υπολογιστής,με την ιδιότητα, χρήσιμος.

Η λέξη που φανερώνει ότι το υποκείμενο έχει μια ιδιότητα,ένα χαρακτηριστικό, ή ότι βρίσκεται σε μια κατάσταση λέγεται κατηγορούμενο.
Το κατηγορούμενο μπαίνει στην ίδια πτώση και στον ίδιο αριθμό με το υποκείμενο και βρίσκεται πάντοτε σε πτώση ονομαστική.
Π.χ. Ο υπολογιστής είναι χρήσιμος. 
Ο υπολογιστής=ονομαστική,ενικός αριθμός και χρήσιμος=ονομαστική,ενικός αριθμός,

Το κατηγορούμενο  μπορεί να είναι ουσιαστικό, επίθετο,αντωνυμία,μετοχή ή και ολόκληρη πρόταση.

Τα πιο συχνά συνδετικά ρήματα είναι: είμαι, γίνομαι , φαίνομαι, βρίσκομαι,γεννιέμαι, θεωρούμαι,λέγομαι,μοιάζω, μένω, ονομάζομαι,παρουσιάζομαι,εκλέγομαι κτλ.

Άσκηση για να μάθουμε καλύτερα και να ελέγξουμε τι ξέρουμε: KΛΙΚ (πρέπει να τονίζουμε τις λέξεις που συμπληρώνουμε)

Δεν υπάρχουν σχόλια: