Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009

"MOΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ",ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΤΡΑ-ΠΟΤΗΡΟΦΩΝΟ


Συνοψίζουμε:

Όταν μια λέξη είναι υποκείμενο,αντικείμενο ή κατηγορούμενο δε χωρίζεται ποτέ με κόμμα από το ρήμα.
Επίσης όταν η πρόταση έχει θέση υποκειμένου,αντικειμένου ή κατηγορουμένου , δε χωρίζεται ποτέ με κόμμα.

Προσέχω κι έτσι:
-Στις τελικές προτάσεις(φανερώνουν σκοπό) όταν αρχίζουν με το να δε βάζουμε κόμμα.
-Στις πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις δε βάζουμε κόμμα εκτός και αν επεξηγούν.
Με ρώτησε γιατί δεν πήγα θέατρο.
Στην ερώτηση,πού θα βρούμε τα χρήματα,δεν απάντησε.
-Στις ειδικές προτάσεις (Αρχίζουν με το ότι,πως,που) δε βάζουμε κόμμα εκτός και αν επεξηγούν.
Φαίνεται πως θ' ανοίξει ο δρόμος.
Πληροφορήθηκα την είδηση, ότι το υπουργείο θα μοιράσει φορητούς υπολογιστές.
-Στις προτάσεις που αρχίζουν με το μη(ν) ,μήπως δε βάζουμε κόμμα εκτός και αν επεξηγούν.
Ανησυχώ μήπως χυπήσεις.
Στο άγχος μου,πώς θα εκφραστώ, δε σήκωσα χέρι.

Και να το πούμε και διαφορετικά:

Βάζουμε κόμμα( δεν πρέπει να ξεχνάμε ):
  • Μέσα στην πρόταση στους όμοιους αναμεταξύ τους όρους, όταν τους έχουμε ασύνδετους: Ο πατέρας αγόρασε ψωμί,τυρόπιτες,γάλα και δημητριακά.Ξύπνησα,ντύθηκα,πήγα στο μπάνιο και πλύθηκα.
  • Την κλητική: Θάνο, σου στέλνω σήμερα το γράμμα.
  • Την επεξήγηση: Το γήπεδο του Ολυμπιακού,το "Γεώργιος Καραϊσκάκης"
  • Όταν η πρόταση αρχίζει με ένα μόριο ή επίρρημα: Bέβαια, θα το παραγγείλω. Όχι, δε θα 'ρθω.
  • Τις δευτερεύουσες προτάσεις(εξαρτημένες) από τις κύριες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: