Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2008

ΤΗΞΗ

Μέσα στο δοχείο  τοποθετούμε τα παγάκια κατ' ευθείαν από το ψυγείο και το θερμόμετρο και μετρούμε την θερμοκρασία τους π.χ. -8oC. Θερμαίνουμε το δοχείο και παρατηρούμε ότι η θερμοκρασία του πάγου ανεβαίνει μέχρι την τιμή 0oC. Από τη στιγμή αυτή αρχίζει το λειώσιμο του πάγου ενώ το θερμόμετρο δείχνει σταθερά 0oC. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να λιώσει όλος ο πάγος. 


Αν εξακολουθήσουμε να θερμαίνουμε το νερό η
 θερμοκρασία θα αρχίσει να ανεβαίνει
 κανονικά. Γιατί ενώ προσφέρουμε συνέχεια θερμότητα όση ώρα συνυπάρχουν το νερό και τα παγάκια  στο νερό δεν ανεβαίνει η θερμοκρασία; Πού πάει η θερμότητα που ξοδεύουμε;
Η θερμότητα αυτή ξοδεύεται όχι για την ανύψωση της θερμοκρασίας του σώματος, αλλά για να μετατραπεί ο πάγος (στερεά φάση) σε νερό (υγρή φάση) της ίδιας θερμοκρασίας.
Άρα, όταν ένα στερεό σώμα απορροφά
θερμότητα,αρχίζει κάποια στιγμή να αλλάζει
κατάσταση και να μετατρέπεται από στερεό σε υγρό. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται τήξη.
Κατά τη διάρκεια της τήξης η θερμοκρασία παραμένει σταθερή.

Επειδή αυτή η θερμότητα δεν φαίνεται (σαν
 ανύψωση της θερμοκρασίας) λέγεται λανθάνουσα θερμότητα.
Συμπέρασμα:
Όταν ένα σώμα μετατρέπεται από στερεό σε υγρό,απορροφώντας θερμότητα,λέμε
 ότι το σώμα λιώνει και έχουμε το φαινόμενο της τήξης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: