Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009

ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

1.Μεταξύ όρων σε ασύνδετο σχήμα:

 Έφτασαν ο Γιάννης, ο Δημήτρης, ο Αδαμάντιος και ο Θάνος με τα ποδήλατά τους.  
Τον είδε, τον προσπέρασε, τον περιφρόνησε και δεν τον χαιρέτησε.

2.Στην επεξήγηση:

Ο κύριος Παπούλιας, Πρόεδρος της Δημοκρατίας, έφτασε χθες το απόγευμα στη Δράμα από την Καβάλα.

3. Για να διακρίνει όμοιες, ασύνδετες μεταξύ τους προτάσεις :
 Το κοινό αντέδρασε με ενθουσιασμό, χειροκροτούσε ακατάπαυστα, απαιτούσε από τον τραγουδιστή να ξαναβγεί, αλλά εκείνος δεν ανταποκρίθηκε.

4.Να διακρίνει τις δευτερεύουσες εξαρτημένες προτάσεις  από τις κύριες, από τις οποίες αυτές εξαρτώνται, εφόσον δεν αποτελούν αντικείμενο του προηγουμένου ρήματος:

Ο Γιάννης χαιρόταν, επειδή ήταν άριστος.
Ήμουν παιδί, όταν άκουσα αυτή την ιστορία.

5.Όταν η πρόταση αρχίζει με ένα μόριο ή επίρρημα(βεβαιωτικό ή αρνητικό):
Ναι, εγώ ήμουν.
Βέβαια, θα σε ειδοποιήσω.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δε βάζουμε  κόμμα στις δευτερεύουσες προτάσεις που εισάγονται με το να, ότι,πως, που, μήπως και με ερωτηματικά μόρια (αντωνυμίες, επιρρήματα και το ερωτηματικό αν), γιατί οι προτάσεις αυτές έχουν θέση αντικειμένου.
Αισθάνομαι πως σε αδίκησα.
Μη φοβάσαι να ομολογήσεις την αλήθεια.
Κάθε φορά ανησυχεί μήπως του μείνει το αμάξι στο δρόμο.
Αυτός μαρτύρησε ποιος δεν ήρθε.
Χθες διάβασα ότι έρχεται χιονιάς.
Ο ίδιος αγνοούσε αν ήταν εθνικό πάρκο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: