Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2010

Τριάντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο(2)

Το μάθημα:ΚΛΙΚ




2.Γιατί η Φωτεινή Φραγκούλη αποκαλούσε τον καφενέ «λουκουμέ»;
Πώς νομίζετε ότι ένιωθε κάθε φορά που βρισκόταν σε καφενείο; Βρείτε στην πρώτη παράγραφο συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις που μιλάνε για τα συναισθήματα της.




3. 

α.Η συγγραφέας χρησιμοποιεί το πρώτο ενικό πρόσωπο και γενικά φράσεις και λέξεις που μιλάνε για τις αναμνήσεις της από τους ανθρώπους και τα καφενεία του Μόλυβου (η σχέση με τον παππού μου..., μου έδινε λουκούμια, με έπαιρνε μαζί του, για μένα...).
Μπορείτε να βρείτε κι άλλες λέξεις ή φράσεις με τις οποίες μιλάει για την προσωπική της διάθεση; Ποια νομίζετε ότι είναι η διάθεση αυτή (σοβαρή, κωμική, νοσταλγική, ειρωνική, μελαγχολική.);


Εργαστείτε:ΚΛΙΚ & σε word
Έλεγχος:ΚΛΙΚ


Ποια νομίζετε ότι είναι η διάθεση αυτή (σοβαρή, κωμική, νοσταλγική, ειρωνική, μελαγχολική.);
Άσκηση αντιστοιχίας:ΚΛΙΚ



β. Το κείμενο είναι γεμάτο από εικόνες που έχουν σχέση με τις αισθήσεις μας, π.χ.:
Τα καφενεία είχαν θέα προς τη θάλασσα και ωραία μαρμάρινα τραπέζια. (οπτική)
Ακούω τις μουσικές παρηγοριές απ' το τζουκμπόξ. (ακουστική)
Μοσχοβολούσαν μέλι και κερί. (οσφρητική)
Γλείφω την άχνη από τα χείλη μου. (γευστική)
 Μπορείτε να βρείτε μερικές ακόμα από το κάθε είδος;



Εργαστείτε:ΚΛΙΚ & σε word
Έλεγχος:ΚΛΙΚ


Άσκηση αντιστοιχίας:ΚΛΙΚ