Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008

ΤΑ ΜΥΡΜΗΓΚΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗ ΛΥΣΗ




Τα μυρμήγκια φ.......νεται πως έχουν λύσει ένα πρόβλημα που ταλανίζει τους ανθρώπους ανά τον κόσμο. Ενώ τα αυτοκίνητά μας ασφυκτιούν σε αλλεπάλληλα "μποτιλιαρίσματα", τα μυρμήγκια βοηθούν το ένα το άλλο να μετακινούνται στις αποικίες τους πολύ πιο αποτελεσματικά και γρήγορα. Επιστήμονες από το τεχνολογικό πανεπιστ.......μιο της Δρέσδης στη Γερμανία, υπό τον Ντερκ Χέλμπινγκ, ειδικό σε θέματα συλλογικής νοημοσύνης, μελέτ....σαν εξονυχιστικά τον τρόπο που τα μυρμήγκια κινούντ.......μέσα και γύρω από τις φωλιές τους και κατέληξαν ότι το μ........στικό είναι η ανταλλαγή πλ.....ροφοριών.(Ποιο πρόβλημα που ταλανίζει τους ανθρώπους έχουν λύσει τα μυρμήγκια;)


Η πληροφορία κάνει τη διαφορά

Οι ερευνητές έστ.....σαν μια "μυρμηγκο-λε.....φόρο" δύο λωρίδων διαφορετικού πλάτους, από τη φωλιά μέχρι ένα ζαχαρώδες σιρόπι.(Τι έστησαν οι ερευνητές;)



Όπως ήταν αναμενόμενο, η στενότερη λωρίδα σημείωσε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Όταν όμως ένα μυρμήγκι επέστρεφε στη φωλιά μέσω του "μποτιλιαρισμένου" δρόμου και έπεφτε πάνω σε ένα άλλο μυρμήγκι που ερχόταν από τη φωλιά, το έσπρωχνε και το έριχνε στην άλλη, την πλατύτερη, λωρίδα που κινιόταν πιο γρήγορα.(Ποια ήταν η αντίδραση του μυρμηγκιού στον "μποτιλιαρισμένο" δρόμο;)

Αν όμως το μυρμήγκι που επέστρεφε από την τροφή, δεν είχε καμιά σύγκρουση με κανένα άλλο μυρμήγκι, τότε δεν έσπρωχνε στον πιο άνετο δρόμο το μυρμήγκι που μόλις ξεκινούσε από τη φωλιά.(Ποια ήταν η αντίδραση του μυρμηγκιού σε άνετο δρόμο;)

Οι ερευνητές δημιούργησαν ένα υπολογιστικό μοντέλο με πιο πολύπλοκα δίκτυα δρόμων και δρόμους με ποικίλα πλάτη. Τα μυρμήγκια, ακόμα και όταν διοχετεύονταν τεχνηέντως σε μακρύτερες διαδρομές, κατόρθωναν να φθάνουν γρήγορα στην τροφή τους.(Στα πολύπλοκα δίκτυα δρόμων τι έκαναν τα μυρμήγκια;)

Το βασικό συμπέρασμα των επιστημόνων είναι ότι αν οι άνθρωποι οδηγοί, οι οποίοι ταξιδεύουν σε αντίθετες κατευθύνσεις, μπορούσαν να μεταφέρουν στους απέναντί τους πληροφορίες (π.χ. μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων) σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τότε όλοι θα απολάμβαναν το οδήγημα περισσότερο.(Ποιο ήταν το συμπέρασμα;)

  • Συμπλήρωσε τα κενά στις λέξεις και στείλε email.
  • Βρες στο κείμενο τις λέξεις και κάνε κλικ:

ταλανίζει,ασφυκτιούν,αλλεπάλληλα,'μποτιλιαρίσματα",συλλογικής,

νοημοσύνης,εξονυχιστικά,πολύπλοκα.

  • Κάνε προτάσεις με τις παραπάνω λέξεις και στείλε email.
  • Πότε αναφέραμε τη λέξη "μποτιλιάρισμα" στην τάξη; Αναφέραμε άλλες λέξεις ή φράσεις αντί για "μποτιλιάρισμα; Τι προτείνατε για να αντιμετωπιστεί το "μποτιλιάρισμα" στην πόλη μας;Στείλε email

Δεν υπάρχουν σχόλια: