Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2008

ΘΕΜΑ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ(ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ)

Ο δασκαλάκος ήταν… hi-tech

Δευτέρα, 18.02.08

Εικοσιτετράωρη online διδασκαλία. Παράδοση μαθημάτων εμπλουτισμένη με παρουσιάσεις, βίντεο, διαδραστικές μεθόδους και παιχνίδια, όλα με βιντεοπροβολές μέσα στην αίθουσα και ένα ιστολόγιο που αποτελεί τον καθρέφτη και τον οδηγό της διδασκαλίας. Συνεχής επικοινωνία με τους μαθητές μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αλλά και της νύχτας. Το μάθημα γίνεται παιχνίδι και το παιχνίδι μάθημα με βόλτες στο μαγικό κόσμο του Διαδικτύου μέσα σε μια τάξη που θα ζήλευε κάθε μικρός μαθητής.

Δεν πρόκειται για κάποιο ειδικά διαμορφωμένο hi-tech σχολείο με μαθητές διάνοιες κάπου στον κόσμο, αλλά για τον πρωτοποριακό τρόπο διδασκαλίας που εφαρμόζει ο 43χρονος δάσκαλος κ. Κώστας Πανούσης στην Δ’ τάξη του 14ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, μέσα στην καρδιά της πόλης, στην οδό Σίνα. Σε μια τάξη που αποτελείται από παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό, αλλοδαπούς μαθητές, ιδιαίτερες και δυνατές προσωπικότητες, γίνεται κάτι πρωτοποριακό που, όπως χαρακτηριστικά λέει ο δάσκαλος, «δίνει ένα δυνατό χαστούκι σ’ αυτούς που έριξαν στον Καιάδα το δημόσιο σχολείο».

«Θέλω το δάσκαλο πρωτοπόρο, με μεράκι και όραμα. Αυτό προσπαθώ να είμαι κάθε μέρα. Να φέρω τα παιδιά κοντά στις νέες τεχνολογίες και να τους προσφέρω -παράλληλα με το αναλυτικό πρόγραμμα- επιπλέον γνώση, με έναν τρόπο που θα διασκεδάζουν και θα μαθαίνουν ταυτόχρονα.
Η τάξη είναι δικτυωμένη όλο το εικοσιτετράωρο και τα παιδιά συμμετέχουν σε ένα εντυπωσιακό οπτικοακουστικό θέαμα, που δεν περιορίζεται στους τέσσερις τοίχους της αίθουσας», λέει στον ΕΤ ο κ. Κώστας Πανούσης, που μετράει ήδη 21 χρόνια στην εκπαίδευση.

Αγόρασε με δικά του έξοδα τον εξοπλισμό που χρειάστηκε για να μετατρέψει τη σχολική τάξη σε ψηφιακή παιδική χαρά της γνώσης. Εξοπλισμός που του κόστισε συνολικά 2.500 ευρώ.

Ο κ. Κώστας Πανούσης είναι αναμφίβολα ένας μάχιμος δάσκαλος που αισθάνεται το σχολείο σαν το φυσικό του χώρο. Καθημερινά, όπως λέει, δέχεται συγχαρητήρια μηνύματα από συναδέλφους του ανά την Ελλάδα, που επισημαίνουν με τη σειρά τους τα αδύνατα σημεία της δημόσιας εκπαίδευσης και επικροτούν τις καινοτομίες του. Τη δική του άποψη για το εκπαιδευτικό σύστημα διαπερνά ένας αέρας αλλαγής.

«Η Πολιτεία δεν στηρίζει το δάσκαλο. Εξαγγέλλει, αλλά δεν υλοποιεί. Τα νέα βιβλία είναι γραμμένα για ένα διαφορετικό σχολείο, που δεν υπάρχει στη χώρα μας. Οι μεταρρυθμίσεις είναι μια διαδικασία προχειρότητας, ανεύθυνη, ίσως και τυχαία, τη στιγμή που τα σχολεία είναι “γυμνά” από υλικοτεχνική υποδομή και ο δάσκαλος υποτιμημένος χωρίς να έχει ουσιαστικά τίποτα στα χέρια του».



ΒΑΘΗ ΜΑΡΙΑ 

Ελεύθερος Τύπος 

Δεν υπάρχουν σχόλια: