Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για τον Μαθητή Του...

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2008

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ

10 Χρυσοί Κανόνες για Υγιείς και Καθαρές Θάλασσες και Ακτές!

Πολλά από τα σκουπίδια που παράγονται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες καταλήγουν τελικά στη θάλασσα, όπου με τη βοήθεια των ανέμων, των κυμάτων και των θαλασσίων ρευμάτων μπορούν να ταξιδέψουν πολλά χιλιόμετρα, φτάνοντας ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη μας... Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο πάνω από 6.500.000.000 τόνοι απορριμμάτων καταλήγουν στις θάλασσες και τους ωκεανούς!!! Εκτός του ότι ασχημαίνουν το φυσικό τοπίο, τα σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές, αποτελούν σοβαρή απειλή για την υγεία των ανθρώπων αλλά και την επιβίωση πολλών θαλάσσιων ζώων όπως τα ψάρια, τα δελφίνια, τις φάλαινες, τις φώκιες και τα θαλασσοπούλια.

Να τι μπορώ να κάνω:

1. Δεν πετάω ποτέ τα σκουπίδια μου στο δρόμο, γιατί ακόμα και μια σύντομη βροχή είναι αρκετή για να τα παρασύρει στη θάλασσα!

2. Δεν αφήνω ποτέ τα σκουπίδια μου στην παραλία, ακόμα και αν δεν υπάρχει κάδος. Τα μαζεύω και τα παίρνω μαζί μου. Αν είναι εφικτό τα πετάω σε ειδικούς κάδους ανακύκλωσης.

3. Όταν ταξιδεύω με το πλοίο δεν αφήνω ποτέ τα σκουπίδια μου στο κατάστρωμα, διότι ο αέρας θα τα παρασύρει στη θάλασσα!

4. Ανακυκλώνω τις χρησιμοποιημένες μου μπαταρίες και τις παλιές ηλεκτρονικές μου συσκευές καθώς περιέχουν επικίνδυνες χημικές και τοξικές ουσίες που βλάπτουν τα θαλάσσια οικοσυστήματα.

5. Ζητώ από τους γονείς μου να μην πετούν ποτέ μηχανικά ή μαγειρικά λάδια, μπογιές και ψυκτικά υγρά σε ανοιχτούς υπονόμους και αποχετεύσεις.

6. Λέω ΟΧΙ στη χρήση πλαστικής σακούλας! Όταν πάω για ψώνια έχω μαζί μου μια σακούλα επαναχρησιμοποιήσιμη (από ύφασμα ή ανθεκτικό πλαστικό). Οι πλαστικές σακούλες προκαλούν το θάνατο θαλασσίων ζώων που τις περνούν για τροφή!

7. Ζητάω από τους φίλους και τους συγγενείς μου που ψαρεύουν να μην πετάνε παλιές πετονιές δίχτυα και αγκίστρια στη θάλασσα, διότι γίνονται η αιτία τραυματισμού και θανάτου πολλών θαλάσσιων ζώων που μπερδεύονται σε αυτά.

8. Λέω ΟΧΙ στην αγορά θαλασσινών προϊόντων, που ψαρεύτηκαν με παράνομες πρακτικές- μη φιλικές προς το περιβάλλον.

9. Λέω ΟΧΙ στα αναμνηστικά που προέρχονται από κογχύλια και διάφορα θαλάσσια είδη.

10. Γίνομαι το παράδειγμα! Συμμετέχω σε Εθελοντικούς Καθαρισμούς Ακτών και παροτρύνω και άλλους να κάνουν το ίδιο!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: