- Τι συνέβη;
- Πού;
- Πότε;
- Ποια είναι τα αποτελέσματα, οι συνέπειες;
- Ποιος φταίει (ή τι φταίει) γι' αυτό που έγινε;
19/11/02 10:37 Τεράστια οικολογική καταστροφή Κόπηκε στα δύο το δεξαμενόπλοιο Prestige, στις βορειοδυτικές ακτές της Ισπανίας | ||||||||
Τις εξελίξεις παρακολουθούν πολλές ευρτωπαϊκές κυβερνήσεις, οι οποίες φοβούνται την εξάπλωση της ρύπανσης | ||||||||
| ||||||||
Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της ισπανικής κυβέρνησης, το δεξαμενόπλοιο κόπηκε τη στιγμή που πέντε σκάφη το ρυμουλκούσαν προς τα ανοικτά για να αποτραπεί ο κίνδυνος βύθισής του κοντά στις ακτές. Εκπρόσωπος της ισπανικής κυβέρνησης δήλωσε ότι το Prestige βρισκόταν στα πορτογαλικά χωρικά ύδατα. Εξέφρασε μάλιστα φόβους για τεράστια οικολογική καταστροφή, καθώς αναμένεται να διαρρεύσει «μεγάλη ποσότητα πετρελαίου». Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι προσπάθειες των ειδικών συνεργείων προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πετρελαιοκηλίδας. Ο πλοίαρχος Απόστολος Μανγκουράς βρίσκεται αντιμέτωπος με κατηγορίες της περιβαλλοντολογικής καταστροφής, αλλά και της άρνησης συνεργασίας με τα μέσα διάσωσης. Οι ισπανικές αρχές ζητούν εγγύηση 3 εκατ. δολαρίων, ενώ οι αρχές έχουν απαγορεύσει την αλιεία σε θαλάσσια ζώνη 100 χλμ. στην ακτογραμμή από το Ρονκάντο μέχρι το ακρωτήριο Τουρινάν. Το Prestige είχε παρουσιάσει κλίση λόγω σφοδρής θαλασσοταραχής την περασμένη Τετάρτη, με αποτέλεσμα να έχουν διαρρεύσει μέχρι τώρα κάπου 5.000 τόνοι πετρελαίου. Γαλλικό, Pόιτερς MAΔPITH. Tο φάσμα μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής, ενδεχομένως βαρύτερης και από εκείνη που υπέστησαν οι Hνωμένες Πολιτείες από τη γιγαντιαία πετρελαιοκηλίδα του «Eξον Bαλντέζ» στην Aλάσκα, το 1989, αντιμετωπίζει η Iσπανία, αλλά και οι γειτονικές της χώρες, Πορτογαλία και Γαλλία, ύστερα από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Πρεστίζ», ανοιχτά των βορειοδυτικών ακτών της ιβηρικής χερσονήσου. Σε κατάσταση απόγνωσης βρίσκονται οι αλιείς της περιοχής, που δημιούργησαν ένα αυτοσχέδιο «φράγμα» από 1.000 περίπου αλιευτικά σκάφη, σε μια προσπάθεια να εμποδίσουν την πετρελαιοκηλίδα να προσβάλει ορισμένα φιόρδ της βορειοδυτικής Iβηρικής. Στο μεταξύ, εκπρόσωποι γαλλικών οικολογικών οργανώσεων διατυπώνουν την ανησυχητική πρόβλεψη ότι, μακροπρόθεσμα, το ναυάγιο του «Πρεστίζ» θα καταγραφεί ως ένα από τα πιο φονικά για την πανίδα θαλάσσια ατυχήματα, ξεπερνώντας και την περίπτωση του δεξαμενόπλοιου «Eρικα», που βυθίστηκε το 1999 ανοιχτά των ακτών της Bρετάνης προκαλώντας την εξάλειψη 150.000- 300.000 πτηνών. H Iσπανίδα επίτροπος κάλεσε την Eυρωπαϊκή Eνωση να μιμηθεί τις Hνωμένες Πολιτείες, οι οποίες μετά το ναυάγιο του «Eξον Bαλντέζ» θέσπισαν αυστηρότατα μέτρα στις μεταφορές αργού πετρελαίου, απαγορεύοντας τη χρήση των απαρχαιωμένων δεξαμενόπλοιων. Tέλος, ο Γάλλος υπουργός Mεταφορών Zιλ ντε Pομπιάν πρότεινε τη δημιουργία Eυρωπαϊκού Λιμενικού Σώματος, που θα εμποδίζει την πρόσβαση αναξιόπιστων δεξαμενόπλοιων στις ευρωπαϊκές ακτές. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου