Υλοποίηση της Ανοιχτής τάξης. Η Προσπάθεια του Δάσκαλου της Δράσης για Φως και Χρώμα στην Εκπαίδευση. Μια Υλοποιούμενη πρόταση Χωρίς Τέλος και με Όραμα. Ο Δια Βίου και Ανυπέρβλητος Αγώνας του Δάσκαλου για το Μαθητή Του...

Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2008

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την υγιή σωματική ανάπτυξη και την υγεία μας περιέχονται σε διάφορες τροφές. Η τροφή παρέχει επίσης την ενέργεια που χρειαζόμαστε για   τη φυσιολογική  ανάπτυξη, το παιχνίδι, τη μάθηση και τη διερεύνηση του κόσμου γύρω μας. 

Ο οργανισμός μπορεί και αφομοιώνει τις θρεπτικές ουσίες με το πεπτικό σύστημα.

Τι σημαίνει διατροφή; 

Διατροφή είναι ο τρόπος με τον οποίο το σώμα χρησιμοποιεί την τροφή για να σε κρατάει υγιή.   

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διατροφής; 

Πρέπει να καταναλώνονται διαφορετικά φαγητά από όλες τις ομάδες τροφών της διατροφικής πυραμίδας. 

 Οι τροφές κατατάσσονται σε πέντε διαφορετικές ομάδες, καθεμία από τις οποίες παρέχει συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και συνεισφέρει στην ανάπτυξη του παιδιού. 

Ένας μαθητής καλό είναι να παίρνει καθημερινά:

Λαχανικά: 3-5 μερίδες κάθε μέρα. Ως μερίδα υπολογίζεται π.χ. ένα φλιτζάνι κομμένο μαρούλι ή λάχανο, μισό φλιτζάνι αρακάς ή μπάμιες.Τα λαχανικά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες.Προτιμήστε τα καρότα, το καλαμπόκι, τα πράσινα φασόλια και τον αρακά. 

Φρούτα: 2-4 μερίδες κάθε μέρα. Ως μερίδα υπολογίζεται π.χ. 1/2 φλιτζάνι κομμένα φρούτα, 3/4 φλιτζανιού φυσικός χυμός ή ένα μέτριο μήλο, αχλάδι ή μπανάνα.Αυτές οι τροφές αποτελούν φυσικές πηγές βιταμινών και μετάλλων. Επίσης, περιέχουν φυτικές ίνες. Προτιμήστε τα μήλα, τις μπανάνες, τα πορτοκάλια και τα αχλάδια. 

Δημητριακά: 6-11 μερίδες κάθε μέρα. Μια μερίδα μπορεί να αντιστοιχεί π.χ. σε μια φέτα ψωμί, σε 1/3 φλιτζάνι ρύζι ή ζυμαρικά...Τα δημητριακά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες που προσφέρουν ενέργεια στον οργανισμό.Προτιμήστε το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα δημητριακά και το ψωμί.   

Πρωτεΐνες: 2-3 μερίδες κάθε μέρα.Η μερίδα μπορεί να περιλαμβάνει π.χ. 90 γραμμάρια κρέας άπαχο ή κοτόπουλο ή ψάρι ή μισό φλιτζάνι όσπρια ή ένα αυγό.Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του οργανισμού.Προτιμήστε το μοσχάρι, το ψάρι, το κοτόπουλο, τα αβγά, τα φασόλια και το φυστικοβούτυρο. 

Γαλακτοκομικά προϊόντα: 2-3 μερίδες κάθε μέρα. Η μερίδα αντιστοιχεί π.χ. σε ένα φλιτζάνι γάλα , ένα φλιτζάνι γιαούρτι, 45 γραμμάρια τυρί.Τα γαλακτομικά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες,ασβέστιο και υδατάνθρακες.Προτιμήστε το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι. 

ΠΡΟΣΟΧΗ:Λίπη,έλαια,γλυκά

  • Αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε λίπος και ζάχαρη. Έχουν μικρή θρεπτική αξία, αν και έχουν απίθανη γεύση. Αυτές τις τροφές πρέπει να τις καταναλώνετε με μέτρο και να τις απολαμβάνετε μόνο σε ειδικές περιπτώσεις.

    Οι τροφές ανάλογα με τη θρεπτικότητα και τη χρησιμότητά τους στον ανθρώπινο οργανισμό μπορούν να τοποθετηθούν σε μια διατροφική πυραμίδα.Όσο ψηλότερα βρίσκεται μια τροφή στη διατροφική πυραμίδα τόσο λιγότερο πρέπει να καταναλώνεται από τον άνθρωπο. 

    ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

    Στη βάση της πυραμίδας, δηλαδή στο πρώτο επίπεδο, βρίσκονται οι καθημερινές δραστηριότητες (όπως το περπάτημα, οι δουλειές του σπιτιού και το ανέβασμα της σκάλας) που είναι απαραίτητες όσο το δυνατόν συχνότερα, δηλαδή σε καθημερινή βάση.

    Στο δεύτερο επίπεδο βρίσκονται οι Αεροβικές και Ψυχαγωγικές Δραστηριότητες

    οι οποίες διεγείρουν τον καρδιακό παλμό και αυξάνουν την εφίδρωση. Στις δραστηριότητες αυτές συμπεριλαμβάνονται το σχοινάκι, το μπάσκετ, το ποδόσφαιρο και η κολύμβηση, που συνιστώνται να γίνονται τουλάχιστον 3 έως 5 φορές την εβδομάδα.

    Στο τρίτο επίπεδο βρίσκονται οι Δραστηριότητες Ελαστικότητας και Δύναμης, όπως η αναρρίχηση, τα πους απς, τα πουλ απς και οι διατάσεις (στρέτσινγκ), που συνιστώνται τουλάχιστον 2 έως 3 φορές την εβδομάδα.

    Στην κορυφή της πυραμίδας, τέλος, (το τέταρτο επίπεδο) βρίσκονται οι Καθιστικές Δραστηριότητες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται βιντεοπαιχνίδια, τηλεόραση και ενασχόληση με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πρόκειται για δραστηριότητες τις οποίες τα παιδιά πρέπει να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο.

    Το παιδί του "νέου σχολείου" που πρέπει να δουλέψει επί ώρες στον υπολογιστή του, τις υπόλοιπες ώρες πρέπει να είναι δραστήριο και όχι να βλέπει τηλεόραση!ιδική ανάγκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: